Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Kul att få höra en ”legend” av samma kaliber som kulturella välgörare som Anton Maiden, Perrra och Knaverlisa.
Personer/nick som är helt okända för mig (född 68). Absolut är sådant är intressant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kongruensbojd
Podden var dock rätt trist. Kanske ämnet inte är mera tänjbart än så? Ni skulle ha diskuterat gamla vinjetter, hallåor, programidéer, estetik osv i svensk tv på 70-, 80- och 90-talen istället.
Lika perifera ämnen som poddens tema. Allt handlar om hur man broderar ut texten. Dessutom estetik var om något som togs upp i podden?
Jag har sett TV4s
Hälsningar från. Där kändisar en helg livar ett årtal då de var 12 år (kläder, musik, underhållning, mat osv ).
Jag växte upp på landet. 4 mil från Magnus Samuelsson (som deltar i nämnda program). Jag har, i princip EXAKT samma erfarenheter som MS. Allt Magnus gjorde stämmer in på mig (moppar, bilar, musik, teknik, film, tv osv) . Att fixa traktorkort när man är 15 och köra en EPA- traktor där man har alla fyra växlar fungerande i den gamla ombyggda PV Duetten. Kom lätt upp i 120 . Med tillhörande system att dra en sprint i växellådan så den blev tvåväxlad om man blev stoppad av haffa (två växlar, laglig). Precis allt sådant som Magnus upplevt har jag varit med om. Magdalena Graafs program när hon var 12 år 1987. En helt annan bakgrund, kön osv. Det fanns inget där som jag kan relatera till (annat än generell tidsanda). Med andra ord det handlar inte bara om vilken tid man befinner sig i.
https://www.tv4play.se/program/h%C3%...ngar-fr%C3%A5n
p.s
Om hälsningsceremonier, mikromakt och asocial pratsamhet av Asplund är en klassiker.