2017-03-20, 14:54
Medlem
LStilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
jag orkar inte med karln. tycker vare sig han eller hans radioprogram är underhållande. vad är grejen med att nörda ner sig i saker man inte gillar för att bara göra sig rolig över dem? Podden hade blivit bättre om han tagit upp saker han tycker om istället. Hans känns oärlig i sin framtoning. Fnissig, tråkig och framför allt ocharmig.
Ja, tyvärr var det väl det som hände med EAP-avsnittet. Inte direkt banbrytande att skoja om dem.
Citera
2017-03-21, 01:23
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LStille
Ja, tyvärr var det väl det som hände med EAP-avsnittet. Inte direkt banbrytande att skoja om dem.

Fast i EAP-avsnittet var det ju gästen som ballade ur. Man hörde att Kalle försökte styra upp det när den där dialektskadade nyliberalen flamsade och kom med löjliga flabb och instick.

Galagoavsnittet var underhållande. Gästen Classon inledde med en otrolig anekdot om Göran Greiders av fimpar nedsvärtade Macintosh som plötsligt en dag tog eld. Kalle kan sin Galago som sin egen innerficka och Classon är en pratsam spelevink – resultatet blir lyckat.
Citera
2017-03-21, 08:07
Medlem
Sven-Dufva1s avatar
Citat:
jag orkar inte med karln. tycker vare sig han eller hans radioprogram är underhållande. vad är grejen med att nörda ner sig i saker man inte gillar för att bara göra sig rolig över dem? Podden hade blivit bättre om han tagit upp saker han tycker om istället. Hans känns oärlig i sin framtoning. Fnissig, tråkig och framför allt ocharmig.
Men han tar väl ändå oftast upp sånt han är genuint intresserad av? Könsrock, Johnny Bode, Kupletten, Pilsnerfilm, Henning Sjöström, Asta Gustafsson osv osv... Och då blir det för det mesta underhållande och informativt.
Citera
2017-03-21, 10:28
Medlem
LStilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Fast i EAP-avsnittet var det ju gästen som ballade ur. Man hörde att Kalle försökte styra upp det när den där dialektskadade nyliberalen flamsade och kom med löjliga flabb och instick.

Galagoavsnittet var underhållande. Gästen Classon inledde med en otrolig anekdot om Göran Greiders av fimpar nedsvärtade Macintosh som plötsligt en dag tog eld. Kalle kan sin Galago som sin egen innerficka och Classon är en pratsam spelevink – resultatet blir lyckat.
Jag tyckte inte att han ansträngde sig för att styra upp henne, kändes som att han gav upp avslutade det hela "Det här blev rörigt, men EAP är ju en enda röra" eller vad det nu var han sa på slutet. Tror inte direkt hon är nyliberal....
Citera
2017-03-22, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Dufva1
Men han tar väl ändå oftast upp sånt han är genuint intresserad av? Könsrock, Johnny Bode, Kupletten, Pilsnerfilm, Henning Sjöström, Asta Gustafsson osv osv... Och då blir det för det mesta underhållande och informativt.
Jag tror inte att han gillar könsrock eller pilsnerfilm tex - han gillar det bara för att han avskyr det. Han sätter sig över det för att han egentligen tycker det är så urbota korkat och fånigt. Inget konstigt i det, men det blir tråkigt att lyssna på tycker jag.
Citera
2017-03-22, 11:02
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag tror inte att han gillar könsrock eller pilsnerfilm tex - han gillar det bara för att han avskyr det. Han sätter sig över det för att han egentligen tycker det är så urbota korkat och fånigt. Inget konstigt i det, men det blir tråkigt att lyssna på tycker jag.

Han tycker det är kul ämnen att snacka om. Det tycker jag också men jag gillar inte filmerna för det.
Citera
2017-03-22, 18:25
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LStille
Jag tyckte inte att han ansträngde sig för att styra upp henne, kändes som att han gav upp avslutade det hela "Det här blev rörigt, men EAP är ju en enda röra" eller vad det nu var han sa på slutet. Tror inte direkt hon är nyliberal....

Afa-groupie väl?
Citera
2017-04-15, 23:50
Medlem
Gullegubbens avatar
Jag lyssnade just på mitt första avsnitt. Strålande! Är något tidsbundet eller är hela arkivet fortfarande intressant?
Citera
2017-04-16, 10:18
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag lyssnade just på mitt första avsnitt. Strålande! Är något tidsbundet eller är hela arkivet fortfarande intressant?
Tidernas minst nutidsorienterade podd. Lyssna på de ämnen eller de gäster som låter intressanta.
Citera
2017-04-16, 12:58
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Tidernas minst nutidsorienterade podd. Lyssna på de ämnen eller de gäster som låter intressanta.

Jag startade från början efter att ha lyssnat på de senaste. Funkar bra. Lite väl accepterande mot extremvänster för att vara excentriker/nostalgiker, men annars top notch.
Citera
2017-05-11, 19:49
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag startade från början efter att ha lyssnat på de senaste. Funkar bra. Lite väl accepterande mot extremvänster för att vara excentriker/nostalgiker, men annars top notch.
Accepterande vet jag inte, däremot intresserad av att prata om R:are i Göteborg och andra råvänsterföreteelser från 70-talet, men vem är inte det, det är ju intressant!

Utan tvekan Sveriges bästa podd. Jag kom på att jag under de senaste veckorna hört Kalle Linds röst betydligt mer än vad jag hört min fru och barns röster.. Får nog dra ned på konsumtionen en smula .

Avsnittet om Euskefeurat med Ronny Eriksson var riktigt bra. Det enda avsnitt jag inte orkat lyssna klart på är det med Åke Cato, tycker han var lite väl mossig, även om Kalle Lind ju älskar gamla gubbar .
Citera
2017-06-22, 15:18
Medlem
Riktigt gediget program. Formodligen den svenska podd som jag ser fram emot mest varje vecka. Med det sagt, sa foredrar jag avsnitten dar temat ar ett amne snarare an en person. Kanns som en battre utgangspunkt for en konversation som ar generell (i dess mess specifika avseende).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in