2020-09-15, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Sexapeallen är absolut inte noll för att hon pratar som vanligt folk.

Förövrigt var Emmy Hagman inte särskilt snygg däremot var Ulla Jacobsson väldigt snygg hon kom förövrigt från Mölndal.

Inre på tycke och smak här igen tydligen. Emy Hagman esnatibinte var snyggast, men hon var först. Hittills i alla fall.

Fast om någon känner till något tidigare naket i en spelfilm, är det naturligtvis något jag förutsätter att läsare av den här tråden gärna vill känna till. Skulle inte förvåna mig om det finns stumfilmsexempel från det frigjorda 20-talet.
Citera
2020-09-15, 08:52
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Inre på tycke och smak här igen tydligen. Emy Hagman esnatibinte var snyggast, men hon var först. Hittills i alla fall.

Fast om någon känner till något tidigare naket i en spelfilm, är det naturligtvis något jag förutsätter att läsare av den här tråden gärna vill känna till. Skulle inte förvåna mig om det finns stumfilmsexempel från det frigjorda 20-talet.

Det finns en journalfilm från 30-talet som visar ett nudistläger med mycket naket. Det gick en serie där någon sur feminist kommenterade gamla journalfilmer där utdrag ur den visades hon var väldigt sur över att kvinnorna filmades mer än männen.
Citera
2020-09-15, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Det finns en journalfilm från 30-talet som visar ett nudistläger med mycket naket. Det gick en serie där någon sur feminist kommenterade gamla journalfilmer där utdrag ur den visades hon var väldigt sur över att kvinnorna filmades mer än männen.

Kul! Tydligen hade hon suttit där med stoppar, fluktat, och surar över att det var mer kvinnor.

Vore kul att hitta den journalfilmen. Finns den tillgänglig nånstans?

Men min utmaning står kvar. Naket i spelfilm innan 1946?
Citera
2020-09-19, 15:20
Medlem
Avsiktarens avatar
Angående Sickan Carlsson varför nämnde de inte att hon var med i låtsasdokumentären om underhållaren Harry Viktor.

Om Harry Viktor hade varit verklig hade de haft ett program om honom eller varför inte bjuda in Fredrik Lindström där han bara hittar på en massa. Han verkar vara bra på att hitta på saker.
Citera
2020-09-24, 21:06
Medlem
Robert Broberg? Ett avsnitt om honom?
För mig här han alltid varit en medioker B-artist.
Programmet bekräftar detta.
Citera
2020-09-24, 22:37
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Robert Broberg? Ett avsnitt om honom?
För mig här han alltid varit en medioker B-artist.
Programmet bekräftar detta.

Han var ändå rätt rolig.
Citera
2020-10-03, 16:11
Medlem
Under lördagen prisades Kalle Lind av Skånska akademin som Årets medelpunkt. Kalle Lind var hedrad över att få ta emot priset som ska hänga på hans skrytvägg.
https://www.skd.se/2020/10/03/hedrad...sista-av-alla/

Men det framgår inte klart på vilka meriter han fick priset mer än att han pratar en utpräglad skånska
Citera
2020-10-03, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Under lördagen prisades Kalle Lind av Skånska akademin som Årets medelpunkt. Kalle Lind var hedrad över att få ta emot priset som ska hänga på hans skrytvägg.

Men det framgår inte klart på vilka meriter han fick priset mer än att han pratar en utpräglad skånska

Han har oproportionerligt många skånska gäster, skånska ämnen och associationer.

Kan vara dags etniskt profilering för att styra upp det hela.
Citera
2020-10-03, 21:26
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

Har ju satt ihop en skånsk-svensk ordbok i varje fall. Det är ju en merit.

https://www.adlibris.com/se/bok/skan...-9789187905377
Citera
2020-10-09, 15:25
Medlem
Kalle Lind är tillbaka i stor stil! På trygga marker i 1920-talet samtalar han med en mycket kunnig gäst om dem moderna kvinnan.
Citera
2020-10-11, 09:32
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Kalle Lind är tillbaka i stor stil! På trygga marker i 1920-talet samtalar han med en mycket kunnig gäst om dem moderna kvinnan.

Det här var nog den gäst som hade det mest ivvitevande talfelet hittills. Fruktansvärt jobbig att lyssna på. Men ganska intressant ämne annars. Så här i efterhand kan man konstatera att de moralens väktare som då förfasade sig över den moderna kvinnan och jazzens intåg nog hade en del goda poänger. Inte för att det precis var den slutsats man kom till i podden.
Citera
2020-10-13, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyrpator
Det här var nog den gäst som hade det mest ivvitevande talfelet hittills. Fruktansvärt jobbig att lyssna på. Men ganska intressant ämne annars. Så här i efterhand kan man konstatera att de moralens väktare som då förfasade sig över den moderna kvinnan och jazzens intåg nog hade en del goda poänger. Inte för att det precis var den slutsats man kom till i podden.

Med tanke på Kalle Lind, har jag lyssnat på grund av innehållet, och inte irriterat mig på taffel.

Om du föredrar 1800-talsversionen kvinnans position i samhället, och ett kulturliv utan influens av jassen(!) rekommenderar jag Helgmålsringningen i stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in