2017-03-30, 10:34
Medlem
DressCode99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vet inte om jag missuppfattar dig men jag vet inte riktigt vad du menar, det finns mig veterligen en IV %, är den 91% och så hög CP är det väl bara att evolva eftersom magikarps inte går att kläcka längre så det är svårare att hitta magikarps med >91%.... dessutom sparar du massa stardust genom att evolva en med den CPn istället för en level20 magikarp på ca 120cp... kruxet är väl att de flesta har 96-100%iga gyarados och då måste du vara en level högre än den spelaren för att få högre placering i gym med din Gyarados förutsatt att båda spelares gyarados är maxade.

Chansey går fortfarande att kläcka (sen game-release i Juli har jag kläckt 9st totalt) och det är stor chans att det är bra IV på dom, så jag skulle vänta.
Schysst att du försöker förklara här Nirvana :-)
Jag är jädrigt tacksam....men helt klart är jag mer än lovligt trög åsså. Jag hänger inte riktigt med i hela resonemanget men jag misstänker att IV:et på, i detta fall min Karp, är helt beroende av hur bra "attack"...."defence" samt "stamina" just min Karp har och att det finns en uppsjö av olika kombos som renderar i olika IV.
Detta enligt "Kryptonit"s utmärkta förklaring, och tillägg till ditt svar, längre ner i tråden. :-)

Men att utröna vad det exakta IV:et på på min Karp, eller vilken pokie som helst är, det får jag helt enkelt förkovra mig ytterligare i ämnet.

Tackar så mycket för svaret iaf och ha en bra dag Nirvana.

Mvh DC

Edit: Och jag följer ditt råd angående min Chansey. Har du kläckt 9(NIO) Chansey sen game-release....så får jag la hoppas på lite flyt framledes. :-)
Senast redigerad av DressCode99 2017-03-30 kl. 10:39.
Citera
2017-03-30, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DressCode99
Schysst att du försöker förklara här Nirvana :-)
Jag är jädrigt tacksam....men helt klart är jag mer än lovligt trög åsså. Jag hänger inte riktigt med i hela resonemanget men jag misstänker att IV:et på, i detta fall min Karp, är helt beroende av hur bra "attack"...."defence" samt "stamina" just min Karp har och att det finns en uppsjö av olika kombos som renderar i olika IV.
Detta enligt "Kryptonit"s utmärkta förklaring, och tillägg till ditt svar, längre ner i tråden. :-)

Men att utröna vad det exakta IV:et på på min Karp, eller vilken pokie som helst är, det får jag helt enkelt förkovra mig ytterligare i ämnet.

Tackar så mycket för svaret iaf och ha en bra dag Nirvana.

Mvh DC

Edit: Och jag följer ditt råd angående min Chansey. Har du kläckt 9(NIO) Chansey sen game-release....så får jag la hoppas på lite flyt framledes. :-)

Tycker denna IV rater fungerar rätt OK

https://thesilphroad.com/iv-rater.
Citera
2017-03-30, 10:46
Medlem
Pokemon Go bästa spelet. Men har så jävla svårt att hitta dem bästa pokemonen
Citera
2017-03-30, 10:59
Medlem
DressCode99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit
Håller med NirvanA.. Det finns bara ett IV.
Alla pokemon har ett "grundvärde" Sedan har den ett individuellt värde på attack, defence, stamina på max 15.
Dvs en perfekt pokemon (100%) har IV på 15 attack, 15 defence, 15 stamina

Appraise ger en hint om det och de appar eller sidor som man kan använda för att räkna ut är mer eller mindre exakta.
Min gissning är att du använder en app eller sida som inte är så bra.. eller så anger du för lite information när du räknar.. eller så är det inte möjligt att räkna ut exakt om du inte gör några power up.

Exempel (använder mig av sidan https://pokemon.gameinfo.io/en/tools/iv-calculator )

Har en Gyarados med CP 2952, HP 154, Dust för power up 7000. Anger bara det på sidan och får svar att möjliga kombinationer på att/def/stam är:
13 15 15 96%
14 11 14 87%
11 15 15 91%
14 10 15 87%

Någon av dessa är det.

Anger även informationen från Appraise och då minskar alternativen till följande kominationer:
13 15 15 96%
11 15 15 91%

Kör jag en power up och sedan räknar igen vet jag förmodligen vilken av de två den verkligen är.

Hyggligt som fanken att du lägger tid på att svara här Kryptonit. ☺
...även om jag som sagt inte riktigt fattar den exakta innebörden av vad en pokis IV faktiskt visar....!
Och hur mycket jag egentligen behöver ta hänsyn till detta.
Att enbart gå på en pokis CP när jag evolvar, det är inte helt optimalt, inte om jag vill uppnå absolut bästa evolvade pokemon, men det räcker en bra bit på vägen, hur mycket jag "tjänar" på IV-parametern (eller möjligen kan tjäna... ☺) det låter jag dig och Nirvana bedöma.

Tackar så väldans för svaret iaf och ha en bra dag du med.

Mvh DC

(Förresten var det iv-calculatorn nedan jag använde)

https://pokeassistant.com/main/ivcalculator
Senast redigerad av DressCode99 2017-03-30 kl. 11:08.
Citera
2017-03-30, 11:10
Medlem
DressCode99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GCAE
Tycker denna IV rater fungerar rätt OK

https://thesilphroad.com/iv-rater.
Okej ☺
Tackar så mycket, jag skall testa den också.
Citera
2017-03-30, 12:13
Medlem
KungHermans avatar
Vad kan vi förvänta oss av kommande generationer?

Många börjar fylla upp både gen 1 och gen 2, och om vill man vara lite proaktiv - vad ska man börja samla på då?

Jag kunde inget om Pokemon innan Pokemon Go släpptes, så jag är verkligen lost in space. Det jag har hört är att Murkrow har en evolution i gen 4, vilket iaf har gjort mig lite mer benägen att kasta bollar på kråkan.
Citera
2017-03-30, 12:39
Medlem
hortaxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungHerman

Många börjar fylla upp både gen 1 och gen 2, och om vill man vara lite proaktiv - vad ska man börja samla på då?

Jag kunde inget om Pokemon innan Pokemon Go släpptes, så jag är verkligen lost in space. Det jag har hört är att Murkrow har en evolution i gen 4, vilket iaf har gjort mig lite mer benägen att kasta bollar på kråkan.

Har för mig att det inte är någon evolution av tidigare monster i Gen3. Det är bara någon enstaka "prelution" (aka bebis). I gen 4 är "where the magic happens" så att säga.
Citera
2017-03-30, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GCAE
Uppe i 226 Pokemon nu. Men nu börjar det kännas brutalt segt.

Inte hittat en enda Larvitar i Sverige. Hittade en på semester utomlands. Fått 2st från ägg. Har ni hittat några? isf var? Bor i Stockholm.

Jag har hittat en Larvitar.
Torslanda, Göteborg.
Citera
2017-03-30, 12:47
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DressCode99
Okej ☺
Tackar så mycket, jag skall testa den också.

Ett tips är om du får högsta appraise på första så ligger din Pokémon över 82% IV.

Kolla denna sidan.
https://pokemongohub.net/pokemon-go-appraisal-chart/
Citera
2017-03-30, 13:26
Medlem
Reevess avatar
Citat:

Sånt här vill jag höra. Då kan man jobba lite på förhand.
Citera
2017-03-30, 14:02
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Sånt här vill jag höra. Då kan man jobba lite på förhand.
Jag ska inte ta gift på detta, men jag har hört av de som spelat alla generationer att det inte blir nån evolution från gen2 till gen3, däremot från gen2 till gen4 och gen3 till gen4.

Te.x kråkan, misdreavous etc.

Sen kommer den där jävla slaking som kommer ha ett CP på typ 5500 som kommer vara omöjlig på gymmen men tills dess har de antagligen fixat gymbalansen och helt gjort om hur en pokemons styrka mäts.
Citera
2017-03-30, 14:08
Medlem
KungHermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag ska inte ta gift på detta, men jag har hört av de som spelat alla generationer att det inte blir nån evolution från gen2 till gen3, däremot från gen2 till gen4 och gen3 till gen4.

Te.x kråkan, misdreavous etc.

Sen kommer den där jävla slaking som kommer ha ett CP på typ 5500 som kommer vara omöjlig på gymmen men tills dess har de antagligen fixat gymbalansen och helt gjort om hur en pokemons styrka mäts.

Ok, det gäller verkligen att tänka långsiktigt nu då! Misdreavous var nyttig information, henne har jag dissat fullkomligt efter de första 2-3 fångsterna!

Annars ser jag fram emot gymklunsar typ Blissey - grymt att äga och uppmuntrar till samarbete när man ska riva ner gymmen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in