Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Vet inte om jag missuppfattar dig men jag vet inte riktigt vad du menar, det finns mig veterligen en IV %, är den 91% och så hög CP är det väl bara att evolva eftersom magikarps inte går att kläcka längre så det är svårare att hitta magikarps med >91%.... dessutom sparar du massa stardust genom att evolva en med den CPn istället för en level20 magikarp på ca 120cp... kruxet är väl att de flesta har 96-100%iga gyarados och då måste du vara en level högre än den spelaren för att få högre placering i gym med din Gyarados förutsatt att båda spelares gyarados är maxade.
Chansey går fortfarande att kläcka (sen game-release i Juli har jag kläckt 9st totalt) och det är stor chans att det är bra IV på dom, så jag skulle vänta.
Schysst att du försöker förklara här Nirvana :-)
Jag är jädrigt tacksam....men helt klart är jag mer än lovligt trög åsså. Jag hänger inte riktigt med i hela resonemanget men jag
misstänker att IV:et på, i detta fall min Karp, är helt beroende av hur bra "attack"...."defence" samt "stamina" just min Karp har och att det finns en uppsjö av olika kombos som renderar i olika IV.
Detta enligt "Kryptonit"s utmärkta förklaring, och tillägg till ditt svar, längre ner i tråden. :-)
Men att utröna vad det
exakta IV:et på på min Karp, eller vilken pokie som helst är, det får jag helt enkelt förkovra mig ytterligare i ämnet.
Tackar så mycket för svaret iaf och ha en bra dag Nirvana.
Mvh DC
Edit: Och jag följer ditt råd angående min Chansey. Har du kläckt 9(NIO) Chansey sen game-release....så får jag la hoppas på lite flyt framledes. :-)