Citat:
Ursprungligen postat av
DressCode99
Jo, en enkel fråga min goda Nirvana :-)
När du, och alla andra också för den delen, pratar IV, är det då max IV eller är det sk "average IV"?
En Magikarp jag möjligen tänkte evolva har CP 150 och max IV är 91,1% (average IV är 74,9%).
Är det att betrakta som något att satsa på eller bör jag chansa på att fånga en med högre IV?
Återigen, är det max eller average som gäller?
Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Vet inte om jag missuppfattar dig men jag vet inte riktigt vad du menar, det finns mig veterligen en IV %
Håller med NirvanA.. Det finns bara ett IV.
Alla pokemon har ett "grundvärde" Sedan har den ett individuellt värde på attack, defence, stamina på max 15.
Dvs en perfekt pokemon (100%) har IV på 15 attack, 15 defence, 15 stamina
Appraise ger en hint om det och de appar eller sidor som man kan använda för att räkna ut är mer eller mindre exakta.
Min gissning är att du använder en app eller sida som inte är så bra.. eller så anger du för lite information när du räknar.. eller så är det inte möjligt att räkna ut exakt om du inte gör några power up.
Exempel (använder mig av sidan
https://pokemon.gameinfo.io/en/tools/iv-calculator )
Har en Gyarados med CP 2952, HP 154, Dust för power up 7000. Anger bara det på sidan och får svar att möjliga kombinationer på att/def/stam är:
13 15 15 96%
14 11 14 87%
11 15 15 91%
14 10 15 87%
Någon av dessa är det.
Anger även informationen från Appraise och då minskar alternativen till följande kominationer:
13 15 15 96%
11 15 15 91%
Kör jag en power up och sedan räknar igen vet jag förmodligen vilken av de två den verkligen är.