Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Någon som vet om det ens går att ta ner en maxad blissey (max CP3219) vid maxlevel helt ensam? Kanske att det funkar om man själv som attacker är i maxlevel och ens pokemon (dragonite och machamp med bästa movesets) är det också? Men det ställer ju isf krav på att antingen måste du vara i maxlevel och ha maxade bästa counterpokemons eller att du attackerar samtidigt med någon.
Har inte sett några youtube videos där folk ensam tar sig an en maxad blissey,
Det ska nog gå tror jag. Jag har pratat om det ett antal gånger här på sista tiden. Finns en snubbe i level 39 i min by, han har en Blissey CP3125 (Kanske utmaxad eller så kanske han saknar candies för ett par till power ups, jag vet ju inte vilken IV hans Blissey är i osv. För du kan la dessutom maxa ut en pokemon totalt när du är i L38 eller L39, minns inte riktigt?)
Men denne Blissey kan jag ta ner själv i alla fall (jag är i L35). Brukar ha mellan 0-12 sekunder kvar vid faint. Brukar kunna lösa det med starka offensiva pokemons. Jag startar i regel med Alakazam och följer upp med Rhydon, Exeggutor eller Dragonite.
Sen har man ju en fördel om det står en lägre pokemon i gymmet också, då kan man ju fainta denna med en charge'ad attack sparad. Så direkt när Blissey kommer in så smäller man till med en Solar Beam t.ex. Då vinner man ju ett antal sekunder.
Men man kan nog säga såhär, är man L32 eller lägre är det nog kört.
Sen vet jag ju tyvärr inte om denna Blisseyn är utmaxad heller men är max CP3219 så saknas det ju bara 94 i CP på den.
Jag kan ju återkomma med information om jag ser att den ökat i CP framöver, så ska jag battla och komma med en ny analys.