2017-03-30, 14:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungHerman
Ok, det gäller verkligen att tänka långsiktigt nu då! Misdreavous var nyttig information, henne har jag dissat fullkomligt efter de första 2-3 fångsterna!

Annars ser jag fram emot gymklunsar typ Blissey - grymt att äga och uppmuntrar till samarbete när man ska riva ner gymmen!
Någon som vet om det ens går att ta ner en maxad blissey (max CP3219) vid maxlevel helt ensam? Kanske att det funkar om man själv som attacker är i maxlevel och ens pokemon (dragonite och machamp med bästa movesets) är det också? Men det ställer ju isf krav på att antingen måste du vara i maxlevel och ha maxade bästa counterpokemons eller att du attackerar samtidigt med någon.

Har inte sett några youtube videos där folk ensam tar sig an en maxad blissey,
Citera
2017-03-30, 14:19
Medlem
NirvanAs avatar
Förresten här har ni komplett info och tips vilka ni ska spara inför Gen 4

https://pokemongohub.net/user-guides...-generation-4/
Citera
2017-03-30, 14:21
Medlem
Mackan1992s avatar
Fan, går det inte att byta team? Är nog bara jag som är team Valor i min stad. Inte ett enda rött gym man kan lägga in pokémon eller träna upp
Citera
2017-03-30, 14:23
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Fan, går det inte att byta team? Är nog bara jag som är team Valor i min stad. Inte ett enda rött gym man kan lägga in pokémon eller träna upp

Sitter i precis samma sits.
Citera
2017-03-30, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992

Vet hur det känns. Har lite samma problem hemma hos mig. Mestadels blåa och (gula som GPS spoofar alla gym).
Citera
2017-03-30, 15:02
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet om det ens går att ta ner en maxad blissey (max CP3219) vid maxlevel helt ensam? Kanske att det funkar om man själv som attacker är i maxlevel och ens pokemon (dragonite och machamp med bästa movesets) är det också? Men det ställer ju isf krav på att antingen måste du vara i maxlevel och ha maxade bästa counterpokemons eller att du attackerar samtidigt med någon.

Har inte sett några youtube videos där folk ensam tar sig an en maxad blissey,
Det ska nog gå tror jag. Jag har pratat om det ett antal gånger här på sista tiden. Finns en snubbe i level 39 i min by, han har en Blissey CP3125 (Kanske utmaxad eller så kanske han saknar candies för ett par till power ups, jag vet ju inte vilken IV hans Blissey är i osv. För du kan la dessutom maxa ut en pokemon totalt när du är i L38 eller L39, minns inte riktigt?)

Men denne Blissey kan jag ta ner själv i alla fall (jag är i L35). Brukar ha mellan 0-12 sekunder kvar vid faint. Brukar kunna lösa det med starka offensiva pokemons. Jag startar i regel med Alakazam och följer upp med Rhydon, Exeggutor eller Dragonite.

Sen har man ju en fördel om det står en lägre pokemon i gymmet också, då kan man ju fainta denna med en charge'ad attack sparad. Så direkt när Blissey kommer in så smäller man till med en Solar Beam t.ex. Då vinner man ju ett antal sekunder.

Men man kan nog säga såhär, är man L32 eller lägre är det nog kört.
Sen vet jag ju tyvärr inte om denna Blisseyn är utmaxad heller men är max CP3219 så saknas det ju bara 94 i CP på den.

Jag kan ju återkomma med information om jag ser att den ökat i CP framöver, så ska jag battla och komma med en ny analys.
Citera
2017-03-30, 15:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Det ska nog gå tror jag. Jag har pratat om det ett antal gånger här på sista tiden. Finns en snubbe i level 39 i min by, han har en Blissey CP3125 (Kanske utmaxad eller så kanske han saknar candies för ett par till power ups, jag vet ju inte vilken IV hans Blissey är i osv. För du kan la dessutom maxa ut en pokemon totalt när du är i L38 eller L39, minns inte riktigt?)

Men denne Blissey kan jag ta ner själv i alla fall (jag är i L35). Brukar ha mellan 0-12 sekunder kvar vid faint. Brukar kunna lösa det med starka offensiva pokemons. Jag startar i regel med Alakazam och följer upp med Rhydon, Exeggutor eller Dragonite.

Sen har man ju en fördel om det står en lägre pokemon i gymmet också, då kan man ju fainta denna med en charge'ad attack sparad. Så direkt när Blissey kommer in så smäller man till med en Solar Beam t.ex. Då vinner man ju ett antal sekunder.

Men man kan nog säga såhär, är man L32 eller lägre är det nog kört.
Sen vet jag ju tyvärr inte om denna Blisseyn är utmaxad heller men är max CP3219 så saknas det ju bara 94 i CP på den.

Jag kan ju återkomma med information om jag ser att den ökat i CP framöver, så ska jag battla och komma med en ny analys.

Så du låter alltså typ 3 pokemons fainta innan du lyckas ta ner den, du klarar inte ta ner den med 1 alltså? Te.x bara dragoniten eller bara exeggutor?
Citera
2017-03-30, 15:51
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så du låter alltså typ 3 pokemons fainta innan du lyckas ta ner den, du klarar inte ta ner den med 1 alltså? Te.x bara dragoniten eller bara exeggutor?
Nej inte en chans. Jag har inte råd att lägga tid på en enda dodge!
Jag har prövat dodga allt / bara hans Dazzling Gleam med en uppsjö av olika pokemons men då tar tiden slut.

Alakazam faintas varje gång, det går ju ganska snabbt men han hinner dela ut en hel del skada innan.
Tar jag t.ex Dragonite som nr2 så är det hugget som stucket vem som faintas.

Ibland sätter jag Rhydon som starter, han står sig ganska väl eftersom Pound inte svarar så bra mot rock, men han har ändå inte en chans. Rhydons Mud Slap är ganska långsam också så jag tror faktiskt det är bättre att starta med Alakazam

Så ja! Oftast får 2 st av mina pokemons sätta livet till hehe.
Citera
2017-03-30, 18:11
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Ber om ursäkt i förväg för ett gnälligt inlägg.. Men ärligt, kläckte just en Mantine from en 10-km?! Har säkert fångat 10 Mantines innan då den är rätt så vanlig här. Vad sysslar Niantic med? Har de inte resurser nog eller vad är det frågan om? Massa människor som spoofar och kommer undan med det (trots att jag var minst 15-20 personer har rapporterat dem här).. Massa skit som kommer från 10-km ägg, tar ju ändå rätt så lång tid att få dem att kläcka. Så extremt frustrerande. Detta spel har så mycket potential, men ändå så verkar Niantic extremt loja. Väldigt frustrerande!
Citera
2017-03-30, 18:20
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Fånga denna för en stund sen, efter tre ultra och tre razz.

Kasst IV och sämsta attackerna

http://i.imgur.com/NzCJDmg.jpg
Citera
2017-03-30, 18:20
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Ber om ursäkt i förväg för ett gnälligt inlägg.. Men ärligt, kläckte just en Mantine from en 10-km?! Har säkert fångat 10 Mantines innan då den är rätt så vanlig här. Vad sysslar Niantic med? Har de inte resurser nog eller vad är det frågan om? Massa människor som spoofar och kommer undan med det (trots att jag var minst 15-20 personer har rapporterat dem här).. Massa skit som kommer från 10-km ägg, tar ju ändå rätt så lång tid att få dem att kläcka. Så extremt frustrerande. Detta spel har så mycket potential, men ändå så verkar Niantic extremt loja. Väldigt frustrerande!

jo visst är det, är ju vad jag fått i mina senaste, pinecos o mantinis.. så jäkla drygt.. ser hellre att få en dratini då istället men nej ständigt det sämsta man kan få.
Citera
2017-03-30, 18:23
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jo visst är det, är ju vad jag fått i mina senaste, pinecos o mantinis.. så jäkla drygt.. ser hellre att få en dratini då istället men nej ständigt det sämsta man kan få.

Förstår inte hur de tänker. Riktigt tråkigt är det! Men ändå spelar man så klart, i hopp om att det ska bli bättre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in