Citat:
Ursprungligen postat av
SMD FB
Såg det nu. Har en sun stone och två king rock. Får mam en evolve item vid både 7-day streak på pokemons och pokestops eller bara pokestops? Fick precis ytterligare en king rock vid ett stop . Tur att man kan använda båda till två olika pokemon (politoed och slowking).
För övrigt tycker jag det nästan inte är värt att spendera stardust hursomhelst, niantic nerfade precis min bästa pokemon, tur att man har lyckats spara till nästan 3milj. snart

Du kan endast få sådana items via pokestop! Troligtvis är du garanterad en vid 7-day streak. Annars ligger nog chansen på 1% ca ryktas det om.
Men jag har aldrig fått någon utöver 7-day streak spinnet, medan jag ser många andra som ligger på 3-4. Så jag tror detta kräver mer forskning.
Jag bor i en liten by med endast 8 pokestop vilket gör att jag aldrig kan nå 10-olika-pokestop-snurret, hur ser det ut för er andra som har fått 3-4 items?
För en tanke jag fick nu är kanske att du har större procents chans om du spinner 10 olika stops irad, det ger ju dig dubbel XP och fler saker från stoppet = kanske större chans att få ett sådant item på det spinnet..!?