2017-02-21, 11:31
Medlem
HenrikBerggrens avatar
När jag får 200 coins blir det att investera i att öka bag storage.. Riktigt frustrerande att ha full ryggsäck hela tiden.
Citera
2017-02-21, 11:39
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Donphan verkar vara en skitpokemon... en phanphy jag evolvade hade 115hp, donphan fick 114hp... vad fan?

Skitpokémon är väl att ta i. Tycker den är riktigt grym!
Citera
2017-02-21, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mercies
Hittade en vild golem som gav 10 candy, trots vanligt hallon och ultra boll...
Får man fler candys för vissa?

Yep, 3 för första evolvestadiet, 5 för andra och 10 för tredje. Därav 10 för en Golemcatch.

Kanske för att folk mest sket i att ta Pidgeottos och Metapods och annat skräp som drog bollar utan att ge nåt istället.
Citera
2017-02-21, 11:50
Medlem
Mackan1992s avatar
Man borde få fler saker av att ta ner ett gym. Tycker fortfarande det är helt meningslöst med gym tyvärr.
Citera
2017-02-21, 11:55
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Såg det nu. Har en sun stone och två king rock. Får mam en evolve item vid både 7-day streak på pokemons och pokestops eller bara pokestops? Fick precis ytterligare en king rock vid ett stop . Tur att man kan använda båda till två olika pokemon (politoed och slowking).

För övrigt tycker jag det nästan inte är värt att spendera stardust hursomhelst, niantic nerfade precis min bästa pokemon, tur att man har lyckats spara till nästan 3milj. snart
Du kan endast få sådana items via pokestop! Troligtvis är du garanterad en vid 7-day streak. Annars ligger nog chansen på 1% ca ryktas det om.
Men jag har aldrig fått någon utöver 7-day streak spinnet, medan jag ser många andra som ligger på 3-4. Så jag tror detta kräver mer forskning.

Jag bor i en liten by med endast 8 pokestop vilket gör att jag aldrig kan nå 10-olika-pokestop-snurret, hur ser det ut för er andra som har fått 3-4 items?
För en tanke jag fick nu är kanske att du har större procents chans om du spinner 10 olika stops irad, det ger ju dig dubbel XP och fler saker från stoppet = kanske större chans att få ett sådant item på det spinnet..!?
Citera
2017-02-21, 13:11
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Man borde få fler saker av att ta ner ett gym. Tycker fortfarande det är helt meningslöst med gym tyvärr.

Coins är ju inte fel. Har man 3-4 gyms så är går det rätt fort att fixa en incubator. Dock svårt att hålla nu då det är fler spelare sen gen 2 släpptes. Glad om jag får 10 coins per dag..
Citera
2017-02-21, 13:25
Medlem
Mackan1992s avatar
Gligar i 10km? Känns ungefär lika kul som att få en Krabby
Citera
2017-02-21, 13:36
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Troligtvis ganska ovanlig. Ryktet gick att Girafarig skulle bli Afrikas regional exklusive men så blev det nog inte, har för mig att Trainer Tips nämde att folk över hela världen hade lyckats fånga den.

Heracross är ju dock Latin och Sydamerikas regional exklusive har jag läst. Niantic använder ju inte landsgränser utan någon annan typ av horisontell gräns / linje, så befinner du dig i sydligaste delarna av USA kan du också springa på den.
Har fångat två Girafarig ute i det vilda, så den finns här i Sverige med.
Citera
2017-02-21, 14:09
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensTriumf
Fick en Metal Coat av ett stop idag, men har såklart inte tillräckligt med godis för varken Scizor eller Steelix Scyther vet jag dyker upp i lite större parker, men var ska man leta efter Onix?
Om du bor i Stockholm är Ladugårdsgärdet fyllda med Onix.
Citera
2017-02-21, 15:04
Medlem
Citat:
Gligar i 10km? Känns ungefär lika kul som att få en Krabby

Satan vad deppigt... Redan fångat tre i det vilda.

e: Fick för övrigt en dragon scale från dagens första stop idag, och då var det alltså inte sjunde dagen i ordningen. Riktigt tacksamt!

e2: Ni, IV-eliten, är denna något att evolva? http://imgur.com/7cXMGof Dragon Breath 12 och Hydro Pump 130 som attacker.
Senast redigerad av FarrokhBulsara 2017-02-21 kl. 15:51.
Citera
2017-02-21, 17:00
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

jup man åker ut nästan lika fort som man åker in, jag själv gör nåt med gyms bara om det är min egen färg typ o det finns plats att lägga in en o casha in dom dära 10 coins annars får det va...
Citera
2017-02-21, 18:06
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
jup man åker ut nästan lika fort som man åker in, jag själv gör nåt med gyms bara om det är min egen färg typ o det finns plats att lägga in en o casha in dom dära 10 coins annars får det va...

Jo samma här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in