2017-05-11, 18:37
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Bite-Stone edge
Razor leaf-Solar beam

På Tyranitaren och Maganium

Härligt, bättre kan det ju inte bli!

Någon mer än jag som tycker det känns som Niantic har skruvat lite på spawnsen? Imorse var jag iväg till annan ort (mindre samhälle) och där dök det först upp en Dratini (var säkert 3 månader sedan jag såg en här hemma) och kort därefter en Granbull! Aldrig ens sett en sådan förut vare sig på sightings, Nearby eller i gym, så det var ju lite skoj. Sedan vid hemkomsten dyker det upp en Mareep på sightings, men vart den höll hus lyckades jag aldrig snoka reda på. Går ju med den som Buddy, så hade varit fint och fångat den med ananas och på så vis sparat in 35 kilometers promenad.

Nåja, ska inte klaga. Houndour igår och Granbull idag + att jag hittade och dessutom kläckte en Dratini till idag. Uppe i 330 candy nu, så det börjar bli frestande att evolva och maxa Dragonite #3. Den får ju 96% IV och kommer få en CP på 3335 (för min nuvarande level)
Citera
2017-05-11, 18:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Haha, bara för att jag klagade så fångade jag en Snubbull i morse.

Saknar nu följande i Kantodexen:
Bayleef (kan evolva)
Meganium (saknar 48 candies)
Quilava (kan evolva)
Typhlosion saknar 34 candies)
Crowconaw (kan evolva)
Feraligatr (saknar 82 candies)
Togetic (saknar 14 candies)
Unown
Granbull (saknar 47 candies)
Magcargo (saknar 19 candies)
Houndoom (saknar 37candies)
Miltank

Så nio st totalt som jag måste fånga, hatcha eller gå med. Togitic är rätt nära, samma sak med Magcargo. Kan gå mig till dem hyfsat snabbt jämfört med de andra iaf.

Ganska snarlikt för mig...

Dessa behöver jag, samt hur många candy jag behöver:

Quilava (13 candy, 3km per)
Thyphlosion (113 candy, 3km per)

Feraligatr (51 candy, 3km per)
Ampharos (18 candy, 5km per)
Granbull (41 candy, 3km per)
Houndoom (47 candy, 3km per)

Girafarig
--------------
Unown

Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Härligt, bättre kan det ju inte bli!

Någon mer än jag som tycker det känns som Niantic har skruvat lite på spawnsen? Imorse var jag iväg till annan ort (mindre samhälle) och där dök det först upp en Dratini (var säkert 3 månader sedan jag såg en här hemma) och kort därefter en Granbull! Aldrig ens sett en sådan förut vare sig på sightings, Nearby eller i gym, så det var ju lite skoj. Sedan vid hemkomsten dyker det upp en Mareep på sightings, men vart den höll hus lyckades jag aldrig snoka reda på. Går ju med den som Buddy, så hade varit fint och fångat den med ananas och på så vis sparat in 35 kilometers promenad.

Nåja, ska inte klaga. Houndour igår och Granbull idag + att jag hittade och dessutom kläckte en Dratini till idag. Uppe i 330 candy nu, så det börjar bli frestande att evolva och maxa Dragonite #3. Den får ju 96% IV och kommer få en CP på 3335 (för min nuvarande level)

Man ska vara nöjd, moveset över IV... visst hade det varit mäktigare med en 96%ig.. men med bästa movesetet är det helt okej med 84% IV.
Citera
2017-05-11, 19:06
Medlem
Qebuis avatar
Saknar numera endast Pupitar (kan förvisso evolva), Tyrannitar, Flaaffy (kan evolva), Ampharos och Unown. Har totaltröttnat på spelet och kör max en gång i veckan. Trist då man kört ända sedan starten men någon gång måste det roliga ta slut...
Citera
2017-05-11, 19:14
Medlem
Dessa återstår för mig, evolvar inte förrän jag har minst 124 candy och en med vettigt IV så kan ju dröja en stund.

Kingdra (saknar item)
Flaaffy (kan evolva)
Ampharos (saknar 66 candy)
Unown
Donphan (saknar 10 candy)
Pupitar (kan evolva)
Tyranitar (saknar 50 candy)

Inte lyckats få tag på en enda dragon scale än, har dock ett överflöd av sun stones.

Hade velat gå med Phanpy bara för att få den ur världen, men känns så ovärt för förr eller senare lär jag ju kläcka den. 610 km kvar för att få ihop candy så det räcker till alla tre, hehe!
Citera
2017-05-11, 21:02
Medlem
KINAMATs avatar
Citat:
Ganska snarlikt för mig...

Dessa behöver jag, samt hur många candy jag behöver:

Quilava (13 candy, 3km per)
Thyphlosion (113 candy, 3km per)

Feraligatr (51 candy, 3km per)
Ampharos (18 candy, 5km per)
Granbull (41 candy, 3km per)
Houndoom (47 candy, 3km per)

Girafarig
--------------
Unown

Man ska vara nöjd, moveset över IV... visst hade det varit mäktigare med en 96%ig.. men med bästa movesetet är det helt okej med 84% IV.

Bor du i Stockholm? I så fall ta dig till Stora Blecktornsparken om du vill ha Girafarig.
Citera
2017-05-12, 03:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KINAMAT
Bor du i Stockholm? I så fall ta dig till Stora Blecktornsparken om du vill ha Girafarig.
Får hoppas jag kläcker den i ägg nån gång

På tal om inget, konstigt att de inte introducerat masterball än, de kan vara super-rare men borde ändå finnas i spelet tycker jag.
Citera
2017-05-12, 07:40
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Får hoppas jag kläcker den i ägg nån gång

På tal om inget, konstigt att de inte introducerat masterball än, de kan vara super-rare men borde ändå finnas i spelet tycker jag.
Jag har under en längre tid trott att Master Ball kommer att komma till spelet i samband med första Legendary-event.
För det känns ju rimligt att alla ska kunna fånga i alla fall en legendary under ett event.

Är det Mewtwo och Mew-event så kanske man tilldelas / får via uppdrag arbeta sig till en Master Ball. Då är man i alla fall garanterad att fånga en utav dom.

För skulle båda två "run away" för en massa spelare så skulle missnöjet bli enormt mot Niantic och det tror jag inte dom är så sugna på. Dessutom har dom ju haft ett år på sig nu att fundera ut bra Legendary-event så man får ju hoppas att det är rejält genomtänkt!

--

Men som vanligt har vi inte en aning.
Kommer man kunna fånga mer än ett ex av varje Legendary?
Fångar du en Mewtwo CP3000, kan du då fånga fler för att få candy eller måste du buddy'a till dig för power up?
Citera
2017-05-12, 09:45
Medlem
TheMouses avatar
Bån mer som har problem att logga in?
Blrjade få problem igår och slutade med ominstallation då funkade det resten av dagen och imorse.
Nu är det kört igen. Är det bara hos mig det är problem?
Citera
2017-05-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMouse
Bån mer som har problem att logga in?
Blrjade få problem igår och slutade med ominstallation då funkade det resten av dagen och imorse.
Nu är det kört igen. Är det bara hos mig det är problem?

Jag har inte kunnat logga in med mitt pokemon trainer konto sedan igår morse.
Har installerat om men det hjälpte inte.
Går jag till pokemon.com och klickar på login får jag bara upp Sidan kan inte visas.
Citera
2017-05-12, 13:08
Medlem
NU kunde jag logga in.
Citera
2017-05-12, 13:23
Medlem
Motacilla.albas avatar
Sprang på 3 Charmander och en Cyndaquil på lunchen! Är det fire-weekend?
Citera
2017-05-12, 14:47
Medlem
Mackan1992s avatar
"Spelar folk fortfarande Pokemon go?"

Jävla irriterande fråga. Det är ett stort mobilspel, klart folk spelar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in