Citat:
Ursprungligen postat av
Pirre77
Jag förstår hur du menar. Jag anser att så länge du inte använder dig av utomstående mjukvara eller liknande för att spela, utan bara kör appen så följer du ju reglerna. Är ju inte mitt fel att Niantic och teleoperatörerna inte kan få gps-signalerna att funka perfekt. Har man dessutom som i mitt fall gått minst 1000 kilometer (100 mil) så kan man gott få unna sig någon gratiskilometer på äggen/Buddyn emellanåt. Inget jag kallar fusk iaf.
Du behöver inte kalla det fusk eller anse att det är fusk. Det är fusk, punkt! Det är inte mitt fel att ett visst spel släpptes där man kunde trycka in vissa knappar så får man oändligt liv. Jag utnyttjar bara något som finns i spelet. Ja, men det är fortfarande fusk. Om man inte ska urvattna begreppet fusk så totalt att det bara innefattar de som hackar, eller använder sig av hacks, spelet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pirre77
Gps-felen är ju dessutom långt värre än så. T.ex. jag och familjen åkte iväg på en liten tripp för ett par dagar sedan och drog igång appen då vi närmade oss destinationen, finns nämligen en massa pokestops alldeles innan. När vi anlänt vår destination och tagit stoppen fortsatte våra trainers springa omkring fram och tillbaka och vips så hade de gått 1 kilometer. Kallar du det fusk också?
Jag är ganska säker på att du också förstår att spela normalt, men samtidigt få en oavsiktlig fördel av det på grund av en brist i spelet i sig inte är samma sak som att spela bara för att utnyttja ovan nämnda brist. Jag är ganska säker på att du ser skillnaden. Men ändå försöker du argumentera som om du inte förstår den.
Jag var ute och gick i skogen och letade Pokemon så driftade min GPS oavsiktligt och så fick jag några hundra meter extra som jag inte hade gått. Det är samma sak som när jag avsiktligt lämnar min telefon i tvättstugan där jag vet att GPSen har noll koll så att jag kan gå flera kilometer utan att gå.
Jag tror att du hör själv hur dumt det låter.