2017-03-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Verkar som att https://pokehuntr.com har nåt på G, scanningen funkar inte perfekt då de nyss startat upp igen, och de har åtminstone nu 90s sökintervall... men kan hjälpa om man får upp nåt på sightings och vill gå till rätt ställe och inte missade den. Hade en Skarmory på sightings och denna karta hjälpte att visa exakt vart den var... men klart den blir svår att använda annars då det tar lite för lång tid.

Frekventflygare: HÄR är det fusk och "oärligt" iaf, sååå jag är ärlig per se.

Absolut. Sådana där kartor är mer fusk än det du håller på med. Men som sagt fuskar du också.
Citera
2017-03-08, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Jag håller med. Att påstå att drifting är fusk är verkligen skitlöjligt. Att gps-spoofa är en helt annan sak.

Du har alltså också samma argument. Eftersom GPS-spoofing är värre så är drifting inte fusk. Inget argument alltså.
Citera
2017-03-08, 22:01
Medlem
elmerengues avatar
Fick mitt första 10km ägg för några dagar sen, var tyvärr en pineco.. Oerhört svårt att få tag i dessa ägg men så fick jag ett till idag, från samma pokestop.. Korrelation eller slump? Hoppas på nån bättre i det här ägget iaf.
Citera
2017-03-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Jag förstår hur du menar. Jag anser att så länge du inte använder dig av utomstående mjukvara eller liknande för att spela, utan bara kör appen så följer du ju reglerna. Är ju inte mitt fel att Niantic och teleoperatörerna inte kan få gps-signalerna att funka perfekt. Har man dessutom som i mitt fall gått minst 1000 kilometer (100 mil) så kan man gott få unna sig någon gratiskilometer på äggen/Buddyn emellanåt. Inget jag kallar fusk iaf.

Du behöver inte kalla det fusk eller anse att det är fusk. Det är fusk, punkt! Det är inte mitt fel att ett visst spel släpptes där man kunde trycka in vissa knappar så får man oändligt liv. Jag utnyttjar bara något som finns i spelet. Ja, men det är fortfarande fusk. Om man inte ska urvattna begreppet fusk så totalt att det bara innefattar de som hackar, eller använder sig av hacks, spelet.

Citat:
Gps-felen är ju dessutom långt värre än så. T.ex. jag och familjen åkte iväg på en liten tripp för ett par dagar sedan och drog igång appen då vi närmade oss destinationen, finns nämligen en massa pokestops alldeles innan. När vi anlänt vår destination och tagit stoppen fortsatte våra trainers springa omkring fram och tillbaka och vips så hade de gått 1 kilometer. Kallar du det fusk också?

Jag är ganska säker på att du också förstår att spela normalt, men samtidigt få en oavsiktlig fördel av det på grund av en brist i spelet i sig inte är samma sak som att spela bara för att utnyttja ovan nämnda brist. Jag är ganska säker på att du ser skillnaden. Men ändå försöker du argumentera som om du inte förstår den.

Jag var ute och gick i skogen och letade Pokemon så driftade min GPS oavsiktligt och så fick jag några hundra meter extra som jag inte hade gått. Det är samma sak som när jag avsiktligt lämnar min telefon i tvättstugan där jag vet att GPSen har noll koll så att jag kan gå flera kilometer utan att gå.

Jag tror att du hör själv hur dumt det låter.
Citera
2017-03-08, 23:34
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Fick en dragon scale idag. Så är uppe i 5 special items hittills. Rätt så nöjd med det då många här verkar ha svårt att få dem. Ska iväg imorgon med massa från "mitt team" till en by och ta över 5 gym som finns där. Kommer kunna få upp gymmen till level 10 så hoppas att kunna inkassera lite coins de kommande dagarna. Fick 30 coins idag och lyckades uppgradera bagen vilket var skönt då den varit överfylld senaste tiden.
Citera
2017-03-08, 23:35
Medlem
Alltså vad är det ens för nivå på diskussionen härinne? Att utnyttja ett spels brister, oavsett om det är avsiktligt eller ej, kan givetvis aldrig falla in i ramen för fusk. "Omoralisk", visst... Men inte fan är det fusk.

För övrigt kläckte jag tre 10km-ägg idag. Första två gav Gligar och tredje Pineco. Jag har svårt att finna ord så deppigt det känns.
Senast redigerad av FarrokhBulsara 2017-03-08 kl. 23:48.
Citera
2017-03-09, 00:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Alltså vad är det ens för nivå på diskussionen härinne? Att utnyttja ett spels brister, oavsett om det är avsiktligt eller ej, kan givetvis aldrig falla in i ramen för fusk. "Omoralisk", visst... Men inte fan är det fusk.

För övrigt kläckte jag tre 10km-ägg idag. Första två gav Gligar och tredje Pineco. Jag har svårt att finna ord så deppigt det känns.
Är sjukt nyfiken på statistik där sen när det kommer, minns ju att det var typ 10% chans att få jynx och eevee där förut när dom fanns medan det var typ 3% för snorlax och lapras.... Larvitars hatchrate lär va väldigt låg.
Citera
2017-03-09, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nope.

Det handlar snarare om att effektivt nyttja svagheter som redan finns i GPS-spel, att gpsen inte är så noggrann. Det är en väsentlig skillnad på detta och gps-spoofa genom app och ställa in exakt vart man ska gå, kunna fångat vilka pokemons man vill, ta vilka stops man vill, slåss mot vilka gym som helst.... genom drift har man bara EXTREMT tur om man skulle driftas till ett stop och kunna snurra det... omöjligt med gym eftersom man inte kan stanna på samma plats länge och går inte att styra över vilka pokemons man kan fånga.

Äh, det var väl du och den där bob som höll på att försvara tracking också? "Man måste ju ändå gå dit och fånga dem."

Sedan finns det olika grader av fusk, att GPS-spoofa är ännu mer fusk t.ex.

Citat:
Jag förstår hur du menar. Jag anser att så länge du inte använder dig av utomstående mjukvara eller liknande för att spela, utan bara kör appen så följer du ju reglerna. Är ju inte mitt fel att Niantic och teleoperatörerna inte kan få gps-signalerna att funka perfekt. Har man dessutom som i mitt fall gått minst 1000 kilometer (100 mil) så kan man gott få unna sig någon gratiskilometer på äggen/Buddyn emellanåt. Inget jag kallar fusk iaf.

Gps-felen är ju dessutom långt värre än så. T.ex. jag och familjen åkte iväg på en liten tripp för ett par dagar sedan och drog igång appen då vi närmade oss destinationen, finns nämligen en massa pokestops alldeles innan. När vi anlänt vår destination och tagit stoppen fortsatte våra trainers springa omkring fram och tillbaka och vips så hade de gått 1 kilometer. Kallar du det fusk också?

När man medvetet försöker att manipulera sin GPS så är väl det fusk?
Citera
2017-03-09, 06:18
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikBerggren
Fick en dragon scale idag. Så är uppe i 5 special items hittills. Rätt så nöjd med det då många här verkar ha svårt att få dem. Ska iväg imorgon med massa från "mitt team" till en by och ta över 5 gym som finns där. Kommer kunna få upp gymmen till level 10 så hoppas att kunna inkassera lite coins de kommande dagarna. Fick 30 coins idag och lyckades uppgradera bagen vilket var skönt då den varit överfylld senaste tiden.

Men hur lyckas du? Har gått som en galning och snurrat lätt över tusen stopp sedan gen 2 släpptes och har bara lyckats få två "Up-Grade"

Nåja, jag har bytt gymstrategi och börjat powra upp höglevlade gym. Tar tid som satan och kräver mängder av revives och potions, men nu är jag bombsäker i sex gym. Gick en sväng nu på morgonkvisten innan frugan ska till jobbet och plockade tre gym till (som man inte kan hålla någon längre stund) och kunde då collecta 4500 dust och 90 coins. Rätt bra utdelning på daglig basis
Citera
2017-03-09, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Du behöver inte kalla det fusk eller anse att det är fusk. Det är fusk, punkt! Det är inte mitt fel att ett visst spel släpptes där man kunde trycka in vissa knappar så får man oändligt liv. Jag utnyttjar bara något som finns i spelet. Ja, men det är fortfarande fusk. Om man inte ska urvattna begreppet fusk så totalt att det bara innefattar de som hackar, eller använder sig av hacks, spelet.

Jag är ganska säker på att du också förstår att spela normalt, men samtidigt få en oavsiktlig fördel av det på grund av en brist i spelet i sig inte är samma sak som att spela bara för att utnyttja ovan nämnda brist. Jag är ganska säker på att du ser skillnaden. Men ändå försöker du argumentera som om du inte förstår den.

Jag var ute och gick i skogen och letade Pokemon så driftade min GPS oavsiktligt och så fick jag några hundra meter extra som jag inte hade gått. Det är samma sak som när jag avsiktligt lämnar min telefon i tvättstugan där jag vet att GPSen har noll koll så att jag kan gå flera kilometer utan att gå.

Jag tror att du hör själv hur dumt det låter.
Haft samma diskussion med liknande personer i den här tråden innan. Det är ingen idé. Folk som vägrar att inse att de fuskar, går inte att tala till sans tyvärr.
Citera
2017-03-09, 07:15
Medlem
Tog 2 nya gym igår i annan stad. Just nu har jag hållt 4-6 gym i 4 dagar och inkasserat därefter. Riktigt kul

2 special item(solar stone) än så länge och dom fick jag i början sedan dess inte ett skit...
Citera
2017-03-09, 07:21
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Du har alltså också samma argument. Eftersom GPS-spoofing är värre så är drifting inte fusk. Inget argument alltså.

Det är väl bättre att du presenterar dina argument till varför det är fusk. Det är nämligen helt obegripligt för mig hur du resonerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in