2017-02-08, 18:20
Medlem
Petruccianis avatar
"Throughout the celebration, you’ll notice that Chansey, Clefable, and many other adorable pink Pokémon will be encountered more frequently in the wild. "

CHANSEY!!! nu jäääävlar. Kom igen nu "visomsaknarfitt-Chansey"-klubben, it's now or never... ska fan ha den rosa äggande blobben, denna gång ska han inte komma undan
Citera
2017-02-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Wow nice! Äntligen något uppiggande!

Eventet bör starta ikväll 20:00 då om jag räknat rätt? Kanske kan bli en sväng ikväll då trots -3 grader.

Förutom en total release av Gen2 så va detta bland det bästa som kunde hända! Chansen för mig att skramla ihop en hög Chansey-candies till min 100% IV Chansey ökar extremt. Det kan bli mycket trevligt detta.

Ökad chans att hatcha rosa babies är dock inget upphetsande för mig men jag kan acceptera det då en hel del hyfsat seriösa spelare saknar dessa.

.. Så då är frågan HUR frekvent Chansey kommer spawna!? Blir det likt Gastly under Halloween och likt Charmander under Starter-event så badar jag nog i första bästa fontän ikväll.

Trots -3 grader? Jag har för fan -19 grader här
Citera
2017-02-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
"Throughout the celebration, you’ll notice that Chansey, Clefable, and many other adorable pink Pokémon will be encountered more frequently in the wild. "

CHANSEY!!! nu jäääävlar. Kom igen nu "visomsaknarfitt-Chansey"-klubben, it's now or never... ska fan ha den rosa äggande blobben, denna gång ska han inte komma undan

Jag är glad för eventet, för även jag är med i den klubben Det är den sista jag saknar från Gen1.
Lycka till!
Citera
2017-02-08, 20:16
Medlem
NirvanAs avatar
Tråkigt att eventet sker under kallaste perioden under vinterhalvåret so far.............

Och inte kommer det hjälpa mig att fånga togepi heller, den är inte rosa..

Enda bra med detta är att halva sträckan för buddy så kommer låta min gubbe gps-drifta åt mig massa snorlax och lapras candy 24/7.

Verkar ha startat nu... krävs bara 2.5km för en lapras candy...ser även porygon på nearby som aldrig spawnar annars, den är med i eventet. Även chansey nu
Senast redigerad av NirvanA 2017-02-08 kl. 20:22.
Citera
2017-02-08, 20:55
Medlem
Petruccianis avatar
Inte halverad sträcka på Togepi? står fortfarande 5km på min... startat om. Tjejen går med Snorlax och det är 2.5km för henne, jävlas dem?

Spawnat två exeggcute, två lickitung och fyra clefairy redan på tio min hemma, tänk att Lickitung var den näst sista man hade på sitt Dex förra året... well man får hoppas på en Chansey snart då, inte så lockande med promenad i dessa friska -15 men får väl ta en sväng imorrn så länge man står ut
Citera
2017-02-08, 21:20
Medlem
HenrikBerggrens avatar
Gick en 10-minuters promenad och fick 4 porygon. Bra med lite extra godis!
Citera
2017-02-08, 21:37
Medlem
hortaxis avatar
Slowpoke dyker upp i 2km ägg nu. Jag gick med 3 st och fick 2 Slowpokes och en Goldeen.
Citera
2017-02-08, 22:00
Medlem
Äntligen ett i positiv bemärkelse uppseendeväckande event, det var ett tag sedan sist. Har faktiskt lagt liret på is senaste månaden eller så, men nu ska det nog traskas på lite i veckan ändå. Blir till att gå med Dratini som buddy då jag nu bara saknar Dragonite och Hitmonlee från gen1. Lvl 32 om 100k EXP, dessutom
Citera
2017-02-09, 00:41
Medlem
Det har skett en del positiva förändringar i vilka pokémon man kan få i respektive ägg

Här kan ni se vad som gäller:

https://thesilphroad.com/egg-distances
Citera
2017-02-09, 01:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Det har skett en del positiva förändringar i vilka pokémon man kan få i respektive ägg

Permanent eller bara under eventet?
Citera
2017-02-09, 05:36
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Hej alla Pokemons!
Kan ni ge tips på hur jag som okunnig gubbe hjälper min son på 7år att hitta svåra sorter o effektivt levla upp?
Han e nu på level 24 (efter 6 veckor). Bor i sthlm.

mvh

Varför? Han verkar sköta sig bra.
Citera
2017-02-09, 06:34
Medlem
Floxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock

Njaaa, vi fick en Abra på ett 5km ägg igår kväll (iof eventet hade startat). Står på 2km enl länken
Dagen innan en Onyx på 10km ägg. Står på 5km enl hemsidan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in