2017-02-09, 07:19
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floxxer
Njaaa, vi fick en Abra på ett 5km ägg igår kväll (iof eventet hade startat). Står på 2km enl länken
Dagen innan en Onyx på 10km ägg. Står på 5km enl hemsidan

Det borde väl vara speciella event-ägg. Jag menar ägget som du poppade kanske du plockade upp för en vecka sedan från ett Pokestop. Eller åtminstone startade du det kanske innan eventet började. Känns rimligt att man måste starta nyupplockade ägg nu under eventet för att det ska gälla!

Bara spekulationer dock!
Citera
2017-02-09, 07:22
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floxxer
Njaaa, vi fick en Abra på ett 5km ägg igår kväll (iof eventet hade startat). Står på 2km enl länken
Dagen innan en Onyx på 10km ägg. Står på 5km enl hemsidan

Jo men då har ni fått äggen innan ändringen kom. När du får ett ägg är det redan bestämt vilken pokemon det blir.
Citera
2017-02-09, 07:28
Medlem
Etrades avatar
Tidigare har ju alla ändringar som gjort i ägg-historian varit permanent, t.ex. Eevee från 10km till 5km. Så min gissning är nog att dessa ändringar är permanenta! Det hoppas jag även på, eftersom 9 av 10 ägg man plockar upp är 5km så kanske min chans att kläcka en Scyther ökar. Det hade vart skönt att komma förbi 50 candies där så man är redo för Scizor när Gen2 släpps år 2066!
Dock har mina 2 ägg jag plockat upp under eventet varit 2km, så kanske att balansen mellan 5km- och 2km-ägg har jämnats ut nu när det har flyttats över ett gäng Mons till 2km.

Jag har känt lite på eventet också, spatserade runt 20 min igår kväll och min dagliga promenad till jobbet imorse (ca 15 min). Här spawnar Jigglypuff klart mest, jag har även snubblat över ett gäng Clefairy och dessutom fångar 2 st Lickitung.
Inte sett skymten av varken Porygon eller Chansey. Så dessa 2 kommer definitivt inte spawna lika frekvent som t.ex Bulbasaur under Starter-event. Det krävs nog lite jobb om man ska bygga upp godispåsen för dessa 2.
Citera
2017-02-09, 07:46
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Tidigare har ju alla ändringar som gjort i ägg-historian varit permanent, t.ex. Eevee från 10km till 5km. Så min gissning är nog att dessa ändringar är permanenta! Det hoppas jag även på, eftersom 9 av 10 ägg man plockar upp är 5km så kanske min chans att kläcka en Scyther ökar. Det hade vart skönt att komma förbi 50 candies där så man är redo för Scizor när Gen2 släpps år 2066!
Dock har mina 2 ägg jag plockat upp under eventet varit 2km, så kanske att balansen mellan 5km- och 2km-ägg har jämnats ut nu när det har flyttats över ett gäng Mons till 2km.

Jag har känt lite på eventet också, spatserade runt 20 min igår kväll och min dagliga promenad till jobbet imorse (ca 15 min). Här spawnar Jigglypuff klart mest, jag har även snubblat över ett gäng Clefairy och dessutom fångar 2 st Lickitung.
Inte sett skymten av varken Porygon eller Chansey. Så dessa 2 kommer definitivt inte spawna lika frekvent som t.ex Bulbasaur under Starter-event. Det krävs nog lite jobb om man ska bygga upp godispåsen för dessa 2.

Jag var ute c:a en timme i går kväll, fånga en Chansey, 4st Lickitung, en Clefable. Två nya pokemon i dexet på en timme.
Citera
2017-02-09, 07:58
Medlem
Ferdawoons avatar
Evolvade precis min första Gyarados!
Moveset Bite och Dragon pulse..

Well this sucks..
Citera
2017-02-09, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Hej alla Pokemons!
Kan ni ge tips på hur jag som okunnig gubbe hjälper min son på 7år att hitta svåra sorter o effektivt levla upp?
Han e nu på level 24 (efter 6 veckor). Bor i sthlm.

mvh

Du kan testa att fråga här om det finns några kända spawnplatser för de du letar efter, verkar finnas många här i tråden som spelar i Stockholm så du kan säkert få lite hjälp på så sätt. Annars brukar man väl säga att gamla stan är mest effektivt att spela i. Det tar ett tag att få tag på samtliga, tror inte att de flesta ens varit nära efter bara 6 veckor.

Är han level 24 efter 6 veckor så känner han antagligen redan till att man ska spara på pidgey/caterpie/weedle och massevolva med lucky egg, man brukar hinna med ca 70 st på den halvtimmen man får av ägget. Och så antar jag att han också vet om att man får bonusexp om man tar minst en pokemon/ett stopp om dagen (med stor bonus var sjunde dag).

Men det låter ju som att det går bra för honom så han verkar ha koll på vad han gör
Citera
2017-02-09, 11:23
Medlem
swebarbs avatar
wow lite nice att lures ska funka i 6timmar.. det är ju galet
Citera
2017-02-09, 11:25
Medlem
Mackan1992s avatar
Hittade min första Chansey nyss. Nice!
Citera
2017-02-09, 11:56
Medlem
Ferdawoons avatar
Ni som låter spelet vara igång under dagen/natten och hoppas på drift, hur lyckad ni med det?
Har mobilen bredvid mig idag nu under eventet och den har driftat noll.. Är det för att ni kör utan WiFi och därmed får lägre precision i GPSen eller hur gör ni?
Citera
2017-02-09, 12:09
Medlem
Då kanske man äntligen kan hitta chansey äcklet!!!
Citera
2017-02-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Ni som låter spelet vara igång under dagen/natten och hoppas på drift, hur lyckad ni med det?
Har mobilen bredvid mig idag nu under eventet och den har driftat noll.. Är det för att ni kör utan WiFi och därmed får lägre precision i GPSen eller hur gör ni?
Samma för mig. utom när jag är ute och spelar och ska ta gym, då driftar jag som fan.
Citera
2017-02-09, 12:49
Medlem
Ttoclaws avatar
Vad har jag missat? Vad är det för event nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in