2016-07-26, 03:09
Medlem
Hjälp jag fattar inte spelet!

Har lvl 6 fattar inte ens hur spelat fungerar, har 9 ägg ett 2km i en äggkläckningsmaskin.

har:

3st 10km
4st 5km
2st 2km

27 st olika sorters pokémon
de som verkar ovanligast av de jag har (kan inget om pokémon så utgår ifrån hur vanliga de är):

Pidgeotto
Krabby
Jynx
Raticate
Kakuna
Horsea
Drowzee
Pikachu
Eevee
Paras

(resten e vanliga som fan)

är detta bra?

EDIT:Hade en planta innan men råkade ge bort den till ngn doktor bara fått den 1 gång och den hade 177CP, gjorde jag ngt dumt (min bästa ,dåvarande näst bästa har 166CP, Jynx?)
Senast redigerad av nothot 2016-07-26 kl. 03:25.
Citera
2016-07-26, 03:14
Medlem
PeterForsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
Om du inte har några problem med att vara "oetisk" så kan du alltid använda: pokevision.com, för att se vart och vilka pokemons som finns där du bor.

Pokevision verkar ju intressant! Pallar inte gå ut nu dock, men är det bekräftat att den funkar bra?
Citera
2016-07-26, 03:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Börjar ledsna på hur random spelet är. Stött på två Eevees ikväll med ca 200-300 CP och har misslyckats fånga dem trots ca 15 bollar per styck, great och nice throws, razz berries... Sen försvinner dem. Träffade i princip varje gång. Inte så jävla skoj att slösa resurser på det viset.

Sen har jag redan en Eevee med 400 CP sen tidigare så det kändes verkligen som resursslöseri.

Hur gör ni? Fångar ni alla som dyker upp eller ignorerar ni typ Zubats med 200 CP? (Dryga att fånga och i princip värdelösa)
Citera
2016-07-26, 03:55
Medlem
HilluPillus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Börjar ledsna på hur random spelet är. Stött på två Eevees ikväll med ca 200-300 CP och har misslyckats fånga dem trots ca 15 bollar per styck, great och nice throws, razz berries... Sen försvinner dem. Träffade i princip varje gång. Inte så jävla skoj att slösa resurser på det viset.

Sen har jag redan en Eevee med 400 CP sen tidigare så det kändes verkligen som resursslöseri.

Hur gör ni? Fångar ni alla som dyker upp eller ignorerar ni typ Zubats med 200 CP? (Dryga att fånga och i princip värdelösa)

Jag är level 21 med 100 Pokémon caught.
Jag fångar bara låglevlade för candys så jag kan spamma evolves på pidgeys, caterpies, weedles och rattata med lucky eggs för exp. Är dom höga ger jag det som mest 2-3 bollar.
Citera
2016-07-26, 03:55
Medlem
Citat:

När jag har dåligt med pokebollar så skippar jag det mesta som inte är intressant, men har jag mycket tar jag för att evolva eller för exp/stardust osv.
Citera
2016-07-26, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meei
Unikt är väl att ta i? Ingress har väl funnits i ett par år och är skapta av samma personer. Det handlar snarare om att:
  1. Pokemon är stort och hypat så drar till sig folk
  2. Folk drar till sig ännu mer folk
  3. Nu har det blivit så hypat att tidningar skriver om det vilket får personer som inte hade brytt sig annars intresserade att pröva

Det är ett okej "spel" men kommer nog dö ut så fort de första börjar lämna. För helt ärligt, är det ens mycket till spel? Finns inte speciellt mycket att göra.

Ehm, det har nyligen blivit lanserats, om du inte tror på att ett sånt spel som fått igång flödet så pass bra kommer att komma med uppdateringar så kan du lika gärna spela chess.

Edit: Ursäkta om jag låter otrevlig, inte fått i mig första koppen än.
Citera
2016-07-26, 09:01
Bannlyst
Har det gjorts uträkning hur många mil man måste gå fånga allt?
Citera
2016-07-26, 09:23
Medlem
whaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
En hint om att det kan vara en pokemon där, inte alltid det är det dock, men det kan vara!

Citat:
Ursprungligen postat av autismus-maximus
De indikerar att en pokemon finns där nära, men pokemons verkar inte alltid spawna direkt om man står på löven, lite laggit kan det kanske vara med tanke på lasten på servrarna...

Okey, då får jag prova att gå dit löven visar och se om det finns något i närheten.
Citera
2016-07-26, 09:43
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Pidgeys och Zubats som är 150CP+ bemödar jag mig inte att fånga. Att slösa femtioelva pokebollar och bär på något bara för att sekunden senare skicka den till godisfabriken känns inte lönt.
Citera
2016-07-26, 09:45
Citat:
Ursprungligen postat av zaurgour
Har det gjorts uträkning hur många mil man måste gå fånga allt?

Det beror helt på vart man går. Går du en slinga på 2mil i central park så hittar du garanterat fler unika Pokemons jämfört med en 2mils promenad runt Kiruna. Så det är omöjligt att svara på eller räkna på.

Jag har gått längre än amerikanen som fångat alla tillgängliga i USA och jag saknar fortfarande ett fyrtiotal
Citera
2016-07-26, 09:50
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Det har inte blivit bekräftat att det är högre chans att fånga om ringen är liten men det har blivit bekräftat (om nu den där reverse engineering-grejen stämmer) att det är högre chans om man får nice/great/excellent samt curve ball.

Jag har för övrigt aldrig råkat ut för att bollen flyger åt sidan om man använder hallon.

https://support.pokemongo.nianticlab...g-wild-Pokémon
"You have the greatest chance of capturing the Pokémon while the colored ring is at its smallest diameter. At the opportune moment, fling the Poké Ball toward the Pokémon."
Citera
2016-07-26, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Pidgeys och Zubats som är 150CP+ bemödar jag mig inte att fånga. Att slösa femtioelva pokebollar och bär på något bara för att sekunden senare skicka den till godisfabriken känns inte lönt.

Pidgeys är lätta att spamma och fånga de flesta av de. (Finns en spam-metod om du stänger av AR). Men Zubats brukar jag skita i. Men pidgeys tar jag oftast för stardusten (och eventuellt för att få ihop godis till massa uppgraderingar i samband med ett lucky egg).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in