2016-12-20, 23:05
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
I helgen kunde jag äntligen evolva fram en Muk, den sista saten jag behövde för att få ett komplett index (iallafall över dom som kan fångas i Sverige).

Hänger inte med så mycket på kommande uppdateringar så det blev en bitter överraskning när jag startade shittet i söndags med ett gäng (100?) nya... Känns hopplöst. Bye.

Det finns inte hundra nya pokemons än. Bara några enstaka från gen två som går att få från ägg.
Citera
2016-12-21, 09:31
Medlem
Brain Damages avatar
Läste att senaste uppdateringen skulle ge bättre synk mellan natt och dag irl med nat och dag i spelet. Niantic verkar tro att sthlm ligger norr om polcirkeln...
Citera
2016-12-21, 12:35
Medlem
Fan vad dum jag är som la in ett 10km-ägg i min incubator igår.. mitt första 10km sen i augusti. Otålig som man är vet jag fan inte om jag kan vänta med att hatcha det i ett par dagar för att se om det släpps någon mer info om eventuellt julevent med 2x candy
Citera
2016-12-21, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Fan vad dum jag är som la in ett 10km-ägg i min incubator igår.. mitt första 10km sen i augusti. Otålig som man är vet jag fan inte om jag kan vänta med att hatcha det i ett par dagar för att se om det släpps någon mer info om eventuellt julevent med 2x candy
Du är inte ensam. Gjorde samma sak, med tre stycken.
Citera
2016-12-21, 13:06
Medlem
halvljuss avatar
Har dragit på mig magsjuka så har inte kläckt mitt 10-ägg än . Brukar normalt gå ca en mil tre gånger i veckan. Såg en Igglybuff i gymmet i närheten. Efter det utökades min Pokedex med ungefär 20 pokemon!
Citera
2016-12-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Har dragit på mig magsjuka så har inte kläckt mitt 10-ägg än . Brukar normalt gå ca en mil tre gånger i veckan. Såg en Igglybuff i gymmet i närheten. Efter det utökades min Pokedex med ungefär 20 pokemon!
Så magsjuka är the way to go om man inte ska göra dumma saker, alltså.
Citera
2016-12-21, 15:50
Medlem
Mackan1992s avatar
Hittar mycket bra pokémons ute nu för tiden. Igår hittade jag en Lapras och idag kom en Aerodactyl upp som jag trackade och fångade.

Även charamanders, squirtles och andra ovanliga pokémons dyker upp ganska ofta.

Börjar få jävligt dåligt med bollar bara
Citera
2016-12-21, 16:04
Medlem
För oss som ännu inte sett Ditto: Kan man inte bara klicka på alla rattata/pidgeys man ser och därefter kolla i pokedexet? Om Ditto nu dykt upp så klickar man bara åter på pokemonen och fångar den?
Citera
2016-12-21, 21:27
Medlem
NirvanAs avatar
Skulle ni poweruppa någon av Vileplume (razorleaf-solarbeam 1700cp 76% IV) eller Vicetreebell (razorleaf-solarbeam 1300cp 93%)? har ingen bra gräspokemon än, och jag kommer nog inte kunna få en exxegutor eller venusaur med bra moves... synd att båda dessa blev nerfade...
Citera
2016-12-21, 22:25
Medlem
EsoxLucius81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
För oss som ännu inte sett Ditto: Kan man inte bara klicka på alla rattata/pidgeys man ser och därefter kolla i pokedexet? Om Ditto nu dykt upp så klickar man bara åter på pokemonen och fångar den?

Jag tror inte det stämmer att ditto dyker upp i dexet om man stött på honom, bara om man sett den i gym.

Jag har fångat två ditto, båda med endast en röd boll, så jag tror inte man behöver slösa great, ultra balls på pidgey, rattata, zubat osv.
Citera
2016-12-21, 22:49
Medlem
Då jag lirat mycket mindre på sistone har jag även trappat ner på skrivandet här i tråden. När/om det nu nalkas event är väl emellertid tanken att dra igång det hela igen. Fångade häromveckan min första(!!) Snorlax. Helt ofattbart hur lång tid det skulle ta... Vidare saknar jag fortfarande Dragonite, Venusaur, Tangela och Hitmonlee. Att jag fortfarande efter 498st ägg saknar pokémons som de två sistnämnda i meningen innan måste ses som ytterst absurt. Lvl 31, btw.
Citera
2016-12-21, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarrokhBulsara
Då jag lirat mycket mindre på sistone har jag även trappat ner på skrivandet här i tråden. När/om det nu nalkas event är väl emellertid tanken att dra igång det hela igen. Fångade häromveckan min första(!!) Snorlax. Helt ofattbart hur lång tid det skulle ta... Vidare saknar jag fortfarande Dragonite, Venusaur, Tangela och Hitmonlee. Att jag fortfarande efter 498st ägg saknar pokémons som de två sistnämnda i meningen innan måste ses som ytterst absurt. Lvl 31, btw.
Själv sitter man inne på tre Tangelas (2 hatch, 1 fångad). Om trading skulle komma ut någon gång i framtiden så finns jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in