Häftigt ändå att tråden med 'Pokemon Go 2016' fortfarande lever med tanke på att många säger att det är dött. Själv orkar man inte spelet under mest vinter tiden men drar igång igen när snön töar bort och hittar glädjen i spelet igen.
Men tänkte lite angåeende ställen att spela Pokemon Go på nu inför Community day och Larvitar som shiny *pepp* ..Men var i en stad är bäst att spela, är de parker överallt var man än är i detta avlånga land? Där jag bor så är det en någorlunda stor park med kanske 16 pokestops (i parken och lite runt omkring) så det är ju bara att vandra runt så får man ju saker och en gnutta xp. Kan tycka det är lite cheat och går där men har dom placerat det så finns det ju i spelet och är inte cheat haha..
Men tänkte om jag drar iväg så vill man ju veta vad man ska leta efter för att tex utnyttja community day till fullo. Så har du erfarenhet eller bara har fakta så hit me, alla svar är intressanta. Det behöver inte vara så extremt som i mitt fall utan om det nu finns någon "regel" att hålla sig till som funkar på varje stad man kommer till. Där det spawnar mycket pokemons i allmänhet och under community day i synnerhet.
Av erfarenhet så funkade inte "överallt" under community day med charmander, här i denhär parken jag gick till spawnade MASSVIS och när jag gick därifrån så försvann ALLA charmanders.