2018-06-13, 17:57
Medlem
King Pins avatar
Tusen tack!!!
Citera
2018-06-14, 10:23
Medlem
Är det någon mer än jag som upplever att det laggar lite mer för varje update? Jag kör förvisso på en iPhone 6 som såklart har några år på nacken. Jag fattar att det inte kommer vara helt smärtfritt längre, då telefonen i sig har blivit långsammare. Men inget är ju i närheten av så brutalt laggigt som att hålla på med gym på Pokemon Go. Nuförtiden händer det när jag går förbi ett gym och ska snurra på det att jag inte kan ta det i farten, så att säga, utan jag måste stanna till för att snurra det.

Ibland tänker jag att jag ska mata med lite nanaberries som jag aldrig använder till något annat annat än att mata på gym men så kollar jag på klockan och tänker att jag inte har 10 minuter på mig, som det kan ta.
Citera
2018-06-14, 11:35
Medlem
Har kläkt 64 ägg och har 9 ägg i inkorgen och ALLA har varit 2 km ägg. Vafan?
Citera
2018-06-14, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Har kläkt 64 ägg och har 9 ägg i inkorgen och ALLA har varit 2 km ägg. Vafan?

Alla ägg just nu är 2km ägg samt innehållandes vattentyper. Det är en del av eventet.
Citera
2018-06-15, 21:35
Medlem
notmybusinesss avatar
Häftigt ändå att tråden med 'Pokemon Go 2016' fortfarande lever med tanke på att många säger att det är dött. Själv orkar man inte spelet under mest vinter tiden men drar igång igen när snön töar bort och hittar glädjen i spelet igen.

Men tänkte lite angåeende ställen att spela Pokemon Go på nu inför Community day och Larvitar som shiny *pepp* ..Men var i en stad är bäst att spela, är de parker överallt var man än är i detta avlånga land? Där jag bor så är det en någorlunda stor park med kanske 16 pokestops (i parken och lite runt omkring) så det är ju bara att vandra runt så får man ju saker och en gnutta xp. Kan tycka det är lite cheat och går där men har dom placerat det så finns det ju i spelet och är inte cheat haha..

Men tänkte om jag drar iväg så vill man ju veta vad man ska leta efter för att tex utnyttja community day till fullo. Så har du erfarenhet eller bara har fakta så hit me, alla svar är intressanta. Det behöver inte vara så extremt som i mitt fall utan om det nu finns någon "regel" att hålla sig till som funkar på varje stad man kommer till. Där det spawnar mycket pokemons i allmänhet och under community day i synnerhet.

Av erfarenhet så funkade inte "överallt" under community day med charmander, här i denhär parken jag gick till spawnade MASSVIS och när jag gick därifrån så försvann ALLA charmanders.
Citera
2018-06-15, 22:00
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notmybusiness
Häftigt ändå att tråden med 'Pokemon Go 2016' fortfarande lever med tanke på att många säger att det är dött. Själv orkar man inte spelet under mest vinter tiden men drar igång igen när snön töar bort och hittar glädjen i spelet igen.

Men tänkte lite angåeende ställen att spela Pokemon Go på nu inför Community day och Larvitar som shiny *pepp* ..Men var i en stad är bäst att spela, är de parker överallt var man än är i detta avlånga land? Där jag bor så är det en någorlunda stor park med kanske 16 pokestops (i parken och lite runt omkring) så det är ju bara att vandra runt så får man ju saker och en gnutta xp. Kan tycka det är lite cheat och går där men har dom placerat det så finns det ju i spelet och är inte cheat haha..

Men tänkte om jag drar iväg så vill man ju veta vad man ska leta efter för att tex utnyttja community day till fullo. Så har du erfarenhet eller bara har fakta så hit me, alla svar är intressanta. Det behöver inte vara så extremt som i mitt fall utan om det nu finns någon "regel" att hålla sig till som funkar på varje stad man kommer till. Där det spawnar mycket pokemons i allmänhet och under community day i synnerhet.

Av erfarenhet så funkade inte "överallt" under community day med charmander, här i denhär parken jag gick till spawnade MASSVIS och när jag gick därifrån så försvann ALLA charmanders.
Ja parker + pokestops (för allt kommer vara lureat) är det bästa förutom shoppingcenter såsom Mall of scandinavia etc.

Vet inte om du är seriös med det sista, alla communityday pokemons (charamander i förra månadens fall) försvinner exakt kl 14, imorrn kommer alla larvitar försvinna exakt kl 14.
Citera
2018-06-16, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notmybusiness

Svårt val av spots imorrn i sholm. Comhem parken på flemingsgatan, Kungsan eller ett lokalt "större spot med viktig punk". Vart kör Ni?
Citera
2018-06-16, 00:15
Medlem
Mnomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebersprecher
Svårt val av spots imorrn i sholm. Comhem parken på flemingsgatan, Kungsan eller ett lokalt "större spot med viktig punk". Vart kör Ni?

Vid Karolinska Institutet, många stop och flera gym. Vid entrén från Solnavägen når man 6 stops samtidigt. Kommer garanterat vara upplureat.
Citera
2018-06-16, 00:33
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnomad
Vid Karolinska Institutet, många stop och flera gym. Vid entrén från Solnavägen når man 6 stops samtidigt. Kommer garanterat vara upplureat.
Ja KI är bästa utomhus, medan MoS är bäst totalt.
Citera
2018-06-16, 14:42
Medlem
Kul event. En vanlig och en shine tyranytar. Kul shinyn har några cp över
Citera
2018-06-16, 15:34
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Kul event. En vanlig och en shine tyranytar. Kul shinyn har några cp över
Din CP är inte så viktig, viktigare att kolla vilken IV den har.
Citera
2018-06-16, 16:02
Medlem
notmybusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja parker + pokestops (för allt kommer vara lureat) är det bästa förutom shoppingcenter såsom Mall of scandinavia etc.

Vet inte om du är seriös med det sista, alla communityday pokemons (charamander i förra månadens fall) försvinner exakt kl 14, imorrn kommer alla larvitar försvinna exakt kl 14.

Joo jag var seriös med spawnraten förra community day. Jag var i den parken och de spawnade massvis mellan 11-14 och någon gång under därimellan gick jag iväg för att köpa dricka och det spawnade typ 1 charmander inom loppet utav 20 min och när man kom tillbaka så spawnade de igen. Så detta community day höll jag mig i parken och lämnade inte den förens 14 vilket resulterade i över 100st larvitar varav 4 eller 6 shiny tror jag ( för några raderades av misstag men vet att de va låg CP och IV på dom så lugnt) och 1 som var 100%. Skulle varit shiny 100% dock..men de kan man ju drömma om ska hända !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in