2016-12-15, 16:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Har iaf inga problem att logga in.

Hatchade första nya nyss, Togepi. Kul att få den enda som inte evolvas till en Gen1 mon iaf, hatcha några till med extrem tur (eller gå en jävla massa...) så äre bara att evolva då. Nu blev Pokedexet rätt ihåligt igen också...
Stämmer det att man behöver gå 5km per candy? :O Ska du gå med den som buddy nu, hur många candy fick du med äggkläckningen?
Citera
2016-12-15, 16:49
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Stämmer det att man behöver gå 5km per candy? :O Ska du gå med den som buddy nu, hur många candy fick du med äggkläckningen?

Jupp 5km... nej verkar rätt ovärt att gå med den, är väl om man är desperat efter en Togetic men det bryr jag mig inte om. 16 candy fick jag, så bara 20 mil att gå då om man är sugen
Citera
2016-12-15, 17:05
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Nej. Jag menar att jag inte har det igång, att jag gått ur det, men inte swipat bort det från listan över öppna program.

Om du använder iOS så behöver du inte swipa bort det från listan, det ligger i "freeze state" och upptar inget minne som behövs till annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Jävligt knepig grej hände just, gick in i en nyöppnad affär i stan med spelet på, spelet hänger sig, startar om och *poff* jag har blivit teleporterad till ett helt nytt område... Umeå går jag nu runt i av alla jävla ställen ...och jag bor inte i Norrland.

Kunde traska runt i ytan inom affärens gränser vilket översattes till centrala Umeå tydligen. Kollar google maps, annan gps-app, de tror också att jag är i Umeå. Tänkte fånga mig en äkta norrländsk Pokemon men den smet.

Så fort jag går ut ur affären så är jag tillbaka i min egen stad igen, efter att fem Pokemons har flytt på raken tänker jag hmmm... snurrar ett stopp, två, inget händer.

Slutsatsen måste ju vara att jag har blivit bannad på något sätt eftersom Niantic tror att jag GPS-fuskar? så då är frågan hur länge detta varar då, för evigt? vore ju lite surt att torska kontot när man nyss nått lvl 30 efter nästan fyra månader liksom.

edit: efter lite googlande verkar det vara en "softban" som tydligen förhoppningsvis är temporär, men det har gått snart tre timmar nu... skulle ju kunna flugit till Umeå på den tiden. Får hålla tummarna I guess

Högst sannolikt har du inte haft datatäckning via mobilnätet på just den platsen men däremot hakat på ett WLAN med en ISP som har ett utsides-IP som lokaliseras till Umeå. Då du inte har datatäckning från din operatör så lokaliseras du av det IP du fick i WLAN:et istället, vilket då gav Umeå som lokation.

För övrigt är jag säker på att du hade kunnat, som andra som kört GPS-spoofing och blivit softbannade, kunnat snurra på ett och samma pokéstop 40 ggr i rad och som då hade släppt din ban. Det har iaf skrivits i denna tråden tidigare att det hjälper.
Citera
2016-12-15, 19:20
Medlem
halvljuss avatar
Har inte lyckats kläcka fram någon av de nya bebispokemonen. Dock lyckades jag fånga en Snorlax med 1900 CP med bara en ultraboll . Hade honom sedan tidigare.
Citera
2016-12-15, 21:49
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Har inte lyckats kläcka fram någon av de nya bebispokemonen. Dock lyckades jag fånga en Snorlax med 1900 CP med bara en ultraboll . Hade honom sedan tidigare.

Jag är förmodligen den enda i hela världen som inte har en Snorlax Har fått 4-5st av alla andra som går att få i 10km ägg men Snorlax tycks vara omöjlig att få

Är det någon som vet hur det nya tracking systemet fungerar? Varje gång jag aktiverar tracking så försvinner den Pokemon som jag försöker spåra nästan direkt och på 10 sekunder hinner man ju aldrig ta sig till stoppen där de finns.
Citera
2016-12-15, 23:05
Medlem
kryptonits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Jag är förmodligen den enda i hela världen som inte har en Snorlax Har fått 4-5st av alla andra som går att få i 10km ägg men Snorlax tycks vara omöjlig att få

Du är inte den enda i världen. Jag känner 1 person som fortfarande inte har en, så ni är åtminstone 2
(Själv saknar jag bara Aerodactyl av de som finns i 10 km äggen)

Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Är det någon som vet hur det nya tracking systemet fungerar? Varje gång jag aktiverar tracking så försvinner den Pokemon som jag försöker spåra nästan direkt och på 10 sekunder hinner man ju aldrig ta sig till stoppen där de finns.

Dålig uppkoppling? ...det enda jag kan komma på om inte du har otrolig otur när du upptäcker dem.
Citera
2016-12-16, 01:16
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Om du använder iOS så behöver du inte swipa bort det från listan, det ligger i "freeze state" och upptar inget minne som behövs till annat.

Använder Android, men det ska fungera likadant. Men det drar en massa batteri ändå.
Citera
2016-12-16, 09:50
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit
Du är inte den enda i världen. Jag känner 1 person som fortfarande inte har en, så ni är åtminstone 2
(Själv saknar jag bara Aerodactyl av de som finns i 10 km äggen)

Dålig uppkoppling? ...det enda jag kan komma på om inte du har otrolig otur när du upptäcker dem.
Då är vi två.

Tillhör Aerodactyl de sällsynta, som inte har spawnpunkter på samma sätt som andra? Vet att Snorlax och Dragonite spawnar mer slumpmässigt.
Citera
2016-12-16, 12:20
Medlem
IngetSagts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvljus
Då är vi två.

Tillhör Aerodactyl de sällsynta, som inte har spawnpunkter på samma sätt som andra? Vet att Snorlax och Dragonite spawnar mer slumpmässigt.

Jag har sett den ett par gånger nyligen runt Skärmarbrinks T-banestation, men inte orkat hoppa av
Citera
2016-12-16, 12:57
Medlem
Till er som inte har nan snorlax ännu.

Jag är lvl 32 och har fortfarande inte fangat Charizard, Venusaur,Chansey,Snorlax,Dragonite.

Säkert kläckt uppemot 40 10km ägg och far bara pinsey,magmar,aerodactyl,scytcher,jynx,electabuzz eller eevee. Blir sa jävla lack alltsa.

Har bara siktat snorlax och venusaur pa karta 1 gang och dom andra har jag inte sett skymten av

Däremot kläckte jag precis Pichu i ett 5km ägg

Nan mer som fangat nan ny pokemon?
Citera
2016-12-16, 13:09
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetSagt
Jag har sett den ett par gånger nyligen runt Skärmarbrinks T-banestation, men inte orkat hoppa av
Bor inte i Stockholm dessvärre. Har hört att Aerodactyl setts en gång i min stad, tyvärr i utkanterna (bor centralt). Får nästan förlita mig på 10-km-äggen, som på det senaste blivit extremt sällsynta .

Ska ge mig ut på en runda nu, har en tvåa och en femma som kommer kläckas. Håller tummarna för nya!
Citera
2016-12-16, 13:43
Medlem
Har fångat ca 15 Aerodactyl här i Göteborg så inte speciellt rare här i alla fall...Har dock aldrig sett någon Porygon någonsin, inte ens på sightings eller nearby
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in