2016-12-10, 13:32
Medlem
Pirre77s avatar
Vilken makalös flax man kan ha ibland! Gick till mitt närmaste pokestop för att ta "first stop of the day" och dyker då först på en vild Aerodactyl och sedan på hemvägen en Abra!

Tre kvar i dexet nu, Alakazam, Venusaur och Weezing. Den sistnämnda lär bli att gå sig till, har bara sett och fångat ynka sex Koffings sedan jag började spela...
Citera
2016-12-10, 13:54
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Märkte det nu, hade både nearby och sightings nu, precis som det ska vara! Endast när jag var mitt inne i skiten där tonvis med stop finns fanns bara nearby

Trodde ärligt att jag drömde att jag hade både sighting och nearby tills du skrev det Det försvann för mig sen så blev lite tveksam
Citera
2016-12-10, 16:10
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vadå skitspel? det är gpsen som drar mest då den är igång hela tiden.

När det ligger i bakgrunden sa jag, alltså inte aktivt.
Citera
2016-12-10, 16:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
När det ligger i bakgrunden sa jag, alltså inte aktivt.
Kanske missuppfattar dig men vad är syftet med att ha det i bakgrunden? Du får ju inget avstånd räknat på ägg eller buddy eller notifikationer om pokemon dyker upp etc? Eller menar du att spelet är uppe bara det att du har det upp-och-ned i fickan a.k.a battery-save-mode?
Citera
2016-12-10, 16:26
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kanske missuppfattar dig men vad är syftet med att ha det i bakgrunden? Du får ju inget avstånd räknat på ägg eller buddy eller notifikationer om pokemon dyker upp etc? Eller menar du att spelet är uppe bara det att du har det upp-och-ned i fickan a.k.a battery-save-mode?

Nej. Jag menar att jag inte har det igång, att jag gått ur det, men inte swipat bort det från listan över öppna program.
Citera
2016-12-10, 16:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Nej. Jag menar att jag inte har det igång, att jag gått ur det, men inte swipat bort det från listan över öppna program.
Konstigt, drar inget extra för mig i det fallet... Fast det blir ju enkelt för dig, swipa bort det från listan?
Citera
2016-12-10, 16:53
Medlem
Klittermajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Vilken makalös flax man kan ha ibland! Gick till mitt närmaste pokestop för att ta "first stop of the day" och dyker då först på en vild Aerodactyl och sedan på hemvägen en Abra!

Tre kvar i dexet nu, Alakazam, Venusaur och Weezing. Den sistnämnda lär bli att gå sig till, har bara sett och fångat ynka sex Koffings sedan jag började spela...
Hur fick du Kangas Kangas Kangas Kan då ? och den lilla fågeln med purjolöken?
Citera
2016-12-10, 17:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klittermaja
När man talar om att fylla dexet brukar man normalt sett inte räkna in de övriga regions-exklusiva... Vissa brukar förtydliga och skriva "europadexet", men eftersom det är så pass få som inom rimlig tid besöker australien, nordamerika och östra asien så brukar de inte räknas in.
Citera
2016-12-10, 18:42
Medlem
Tror ni de kommer sänka Glooms evolves till 50 candies när gen 2 släpps? 250 candies för Bellossom + Vileplume känns lite väl mycket kan jag tycka.

Anledningen till att jag frågar är för att jag äntligen skrapat ihop tillräckligt med candies för att utveckla Gloom, men om de sänker evolven till 50 candies om några dagar hade jag blivit mer än lack
Citera
2016-12-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guap
Tror ni de kommer sänka Glooms evolves till 50 candies när gen 2 släpps? 250 candies för Bellossom + Vileplume känns lite väl mycket kan jag tycka.

Anledningen till att jag frågar är för att jag äntligen skrapat ihop tillräckligt med candies för att utveckla Gloom, men om de sänker evolven till 50 candies om några dagar hade jag blivit mer än lack

Inget som vet det. Vänta till du har 125 candy istället, då det är möjligt att du hittar en bättre Oddish under tiden
Citera
2016-12-10, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aesop.Rock
Inget som vet det. Vänta till du har 125 candy istället, då det är möjligt att du hittar en bättre Oddish under tiden
Har 100 candies och en 89 IV Gloom Men jag får avvakta ett par dagar!
Citera
2016-12-10, 19:48
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klittermaja

Menade Europadexet. Fixade Alakazam på eftermiddagsrundan, så nu saknar jag bara Weezing och Venusaur. Min Ivysaur har IV 100% så den ska bli skoj att Evolva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in