2017-09-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Ja det är snyggt jobbat!!

Jag levlade upp till L39 för någon vecka sedan.
En bit kvar till L40, 4.6 mille XP för att vara exakt hehe.
Men jag har ingen brådska så sett, är lite orolig att man tröttnar då..? Jag hoppas verkligen Gen3 släpps innan jag når L40. Då lär det inte vara några problem med motivationen.

Tack så mycket! Det är helt klart inte lika kul att grinda xp längre, men samtidigt så njuter jag av spelet i en annan dimension nu, dvs jag kan spela utan att känna stressen med massevolve mm. Jag älskar att ta en promenad till ett nest, och precisera just en bra attacker till raids, istället för att ha fokus på XP:n. Jag satsar även på medaljerna, så jag tar just nu en Ratata före många andra för att få små råttmedaljer Jag trodde också att jag skulle trappa ner, men njuter snarare nu.

PS, hoppas vi får lite nya raidbossar också snart, det skulle vara mycket inspirerande.
Citera
2017-09-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamatave
Hmm. Har väl haft otur då. Brukar låsa på greatstl för excellent missar jag ibland. Mycket är väl också slump. Även om man kan göra både si och så för att maximera chanserna.

Skulle behöva lite fler Tyanitars inför Mewtwo. Tror ni att Sverige kommer vara med i testfasen av EX-raids eller blir det bara USA eller kanske Japan? Undra om det blir Mewtwo i testen eller om det blir nån annan (tänk besvikelsen när de få lyckliga inbjudna ser ägget kläckas och ut kommer - tada - en jätterattata 60000 cp... hehe)?!

Jag har också funderat på detta med testfasen, och även funderat på om det bara kommer gälla t ex sponsrade köpcentrum i t ex MoS?!

Tror ni att det kommer ett event snart igen?
Citera
2017-09-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Tror ni att det kommer ett event snart igen?
Det borde komma ett nytt event snart. Om inte annat för att Niantic behöver köpa sig mer tid att sy ihop och testa kommande nyheter. Vad kan vara på tur då - kanske darktyper eller bugs (som en fortsättning på pågående bugg-festival...hehe, jäklar vad grafiken buggar efter senaste uppdateringen)?
Citera
2017-09-04, 23:02
Medlem
elmerengues avatar
Hur ser er catch rate ut för legendariska? Jag har fångat 69 av 102 och det är jag nöjd med. Kastar väldigt sällan bort några bollar och blir allt som oftast excellent eller great. Tycker entei är löjligt lätt att träffa bulls eye på. Dessutom fångat flera starka av varje sort så nu får det mest bli gratispasset då det blivit en hel del raidande senaste månaden... Skönt dock med ett fint förråd med TMs och candies och golden razz inför Mewtwo.
Citera
2017-09-04, 23:02
Medlem
NirvanAs avatar
Riktigt användbar info när ni ska fånga legendaries... slänger ni i red-zone så minskar ju chanserna till fångst avsevärt så tills Niantic fixat buggen behöver ni slänga på gröna zonen (vart den är beror på om ni slänger med eller motsols)

https://www.youtube.com/watch?v=Zx3uamSlFIs
Citera
2017-09-05, 07:20
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elmerengue
Hur ser er catch rate ut för legendariska? Jag har fångat 69 av 102 och det är jag nöjd med. Kastar väldigt sällan bort några bollar och blir allt som oftast excellent eller great. Tycker entei är löjligt lätt att träffa bulls eye på. Dessutom fångat flera starka av varje sort så nu får det mest bli gratispasset då det blivit en hel del raidande senaste månaden... Skönt dock med ett fint förråd med TMs och candies och golden razz inför Mewtwo.
Jag har fångat 20 av 26 legendarys så procentuellt har jag ett bra facit.
Jag går alltid för Great Throw då jag känner att jag missar cirkeln lite för ofta vid försök på Excellent.
Just Entei är verkligen lätt att träffa Great Throw på enligt mig, kanske därför jag har fångat 5 av 5 där.

Japp alltid bra att ha ett litet förråd. Jag har använt ett antal TM:s och candies men försöker att hålla mig så man inte går loss fullständigt hehe.

Har för tillfället:
6 st Fast-TM
6 st Charged-TM
85 st Golden Razz Berry
222 st Rare Candy
Citera
2017-09-05, 10:05
Medlem
Dirty.s avatar
Fick äntligen en Fast-TM till min 98% Golem 2/2 Enteis hitills också, men den andra var rutten och åkte till professorn.
Citera
2017-09-05, 11:51
Medlem
Lanoos avatar
Alltså hur lyckas ni ha mer eller mindre 100% catch rate på legendaries?
Jag kör med golden razz och nanab tricket, kastar curveball och träffar alltid great, kanske 1/10 blir excellent (lite beroende på boss). Ändå har jag låg catch rate.
Har fångat:
1/3 Entei
1/7 Articuno
1/4 Zaptos
0/4 Tyranitar
Lugia och Moltres har jag fångat nästan 100% av dock.
Citera
2017-09-05, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Jag kör med golden razz och nanab tricket, kastar curveball och träffar alltid great, kanske 1/10 blir excellent (lite beroende på boss). Ändå har jag låg catch rate.
Kan trösta dig med att du inte är ensam om att trots bra kast och "optimerade förutsättningar" missa en del.

Jag har fått:
5/8 Articuno
4/7 Zapdos
3/11 Moltres (den fågeln verkar hata mig. Fick den först på sjätte försöket)
3/6 Lugia
3/4 Entei

Nu framöver kommer jag snåla med på guldhallon och endast köra övriga frukter på Entei sämre än CP 1908 (fn min bästa).
Senast redigerad av Tamatave 2017-09-05 kl. 12:47.
Citera
2017-09-05, 13:06
Medlem
halvljuss avatar
Citat:
Har fångat:
1/3 Entei
1/7 Articuno
1/4 Zaptos
0/4 Tyranitar
Jag har:
0/1 Entei
2/3 Zapdos (+ ett misslyckat försök att få ner fågeln)
1/3 Moltres
1/1 Articuno
1/1 Lugia
1/1 Tyranitar

Entei försökte jag mig på i dag. Busenkel att få ner men ett helvete att fånga. Lyckades kasta bort 4 av mina 9 bollar .

Nåja, levlar snart till 30 i alla fall.
Citera
2017-09-05, 14:21
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Har fångat:
1/3 Entei
1/7 Articuno
1/4 Zaptos
0/4 Tyranitar
Har du guldmedalj i Dark, Rock, Flying, Electric, Fire, Psychic och Ice?
Med tanke på dina stats så kanske du endast har brons/silver i Dark, Rock och Ice? Med tanke på din låga catch-procent vs Tyranitar och Articuno.

Annars har du nog bara haft otur. Att använda Nanab vs Legendary har jag lagt ner. Det gick ju lite rykten om att det skulle finnas en glitch som ökade din chans att fånga (jag själv trodde också på den ett tag) men så är det nog inte.

Sen skrev du att du alltid får Great eller Excellent. Men hur är procenten i att träffa och få in pokemonen i bollen? Jag kastar (som många andra) mitt under attackanimationen och träffar således med ca 19 av 20 bollar = alltså nästan inga bollar som går till spillo.
Ibland om det regnar och skärmen är blöt, jag har handsvett eller är lite för snabb / långsam så kan en och annan boll slarvas bort, men troligtvis inte mer än 1 på 20.

Detta är också detaljer som vi nog behöver veta innan vi kan komma fram till något vettigt svar till dig
Citera
2017-09-05, 14:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Har du guldmedalj i Dark, Rock, Flying, Electric, Fire, Psychic och Ice?
Med tanke på dina stats så kanske du endast har brons/silver i Dark, Rock och Ice? Med tanke på din låga catch-procent vs Tyranitar och Articuno.

Annars har du nog bara haft otur. Att använda Nanab vs Legendary har jag lagt ner. Det gick ju lite rykten om att det skulle finnas en glitch som ökade din chans att fånga (jag själv trodde också på den ett tag) men så är det nog inte.

Sen skrev du att du alltid får Great eller Excellent. Men hur är procenten i att träffa och få in pokemonen i bollen? Jag kastar (som många andra) mitt under attackanimationen och träffar således med ca 19 av 20 bollar = alltså nästan inga bollar som går till spillo.
Ibland om det regnar och skärmen är blöt, jag har handsvett eller är lite för snabb / långsam så kan en och annan boll slarvas bort, men troligtvis inte mer än 1 på 20.

Detta är också detaljer som vi nog behöver veta innan vi kan komma fram till något vettigt svar till dig
Sen behöver man också undvika red-zone för då registreras inte curveballen (vilket är variabeln som ökar catchraten mest procentuellt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in