Citat:
Ursprungligen postat av
Lanoo
Alltså hur lyckas ni ha mer eller mindre 100% catch rate på legendaries?
Jag kör med golden razz och nanab tricket, kastar curveball och träffar alltid great, kanske 1/10 blir excellent (lite beroende på boss). Ändå har jag låg catch rate.
Har fångat:
1/3 Entei
1/7 Articuno
1/4 Zaptos
0/4 Tyranitar
Lugia och Moltres har jag fångat nästan 100% av dock.
Har du guldmedalj i Dark, Rock, Flying, Electric, Fire, Psychic och Ice?
Med tanke på dina stats så kanske du endast har brons/silver i Dark, Rock och Ice? Med tanke på din låga catch-procent vs Tyranitar och Articuno.
Annars har du nog bara haft otur. Att använda Nanab vs Legendary har jag lagt ner. Det gick ju lite rykten om att det skulle finnas en glitch som ökade din chans att fånga (jag själv trodde också på den ett tag) men så är det nog inte.
Sen skrev du att du alltid får Great eller Excellent. Men hur är procenten i att träffa och få in pokemonen i bollen? Jag kastar (som många andra) mitt under attackanimationen och träffar således med ca 19 av 20 bollar = alltså nästan inga bollar som går till spillo.
Ibland om det regnar och skärmen är blöt, jag har handsvett eller är lite för snabb / långsam så kan en och annan boll slarvas bort, men troligtvis inte mer än 1 på 20.
Detta är också detaljer som vi nog behöver veta innan vi kan komma fram till något vettigt svar till dig