Citat:
Ursprungligen postat av
Pirre77
Tja, jag vet ju inte exakt hur fuskarna går tillväga, men gemensamt för samtliga fuskkonton jag upptäckt och anmält är att samtliga redan i augusti var höglevlade för att fyra månader senare knappt ha ökat något alls i level, men nog fan tar de alltid samma gym vid samma tid på dygnet (som tar en timme med bil att köra emellan, dessa tar de på 5-10 minuter och sedan powras de upp). Är rätt säker på att det rör sig om två olika personer med multipla konton vardera.
Har tagit åtskilliga skärmdumpar och tänker bombardera Niantic med anmälningar ända tills de inser att detta är ett helt oacceptabelt faktum för oss som spelar fuskfritt. Ska det inte gå att göra ett fuskfritt spel?
Största diskrepansen och vad som de skjuter sig själva i foten med, Niantic dvs, är landsbygd kontra storstad, det är "en bigger deal" än fusk IMO
På landsbygd i Sverige går det inte att hitta te.x Bulbasaur, charmander, dratini eller dylika (då talar vi inte ens om fullt evolverade rares) medan i Los Angeles etc finns flertalet nesten FÖR VARJE pokemon, på landsbygd finns knappt nests, jag har testat att spela på landet i flera orter och har aldrig stött på ett nest, dessa har uteslutande funnits i städer.
Kolla Silph roads och jämför Stockholm med Tomelilla eller dylik landsbygd.
Lite kuriosa så har jag nu hållit fler än ett gym i 48 timmar+, nytt rekord för mig... konstigt va? Har iofs aldrig brytt mig om om level 5+ gym då det tar för lång tid att levla upp (har sämst pokemon i 700-1200 range)