2016-12-14, 13:24
Medlem
Ferdawoons avatar
Försökte hitta lite mer info om vad som ingår i eventet nu (för övrigt kul att Pokemon Gos huvudsida inte är det första som dyker upp om man söker efter infon..) och det verkar som om det enda som ingår är att man nu får dubbelt exp från att fånga och från Evolutions.

Har jag missat något?
Citera
2016-12-14, 14:12
Medlem
Petruccianis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Försökte hitta lite mer info om vad som ingår i eventet nu (för övrigt kul att Pokemon Gos huvudsida inte är det första som dyker upp om man söker efter infon..) och det verkar som om det enda som ingår är att man nu får dubbelt exp från att fånga och från Evolutions.

Har jag missat något?

Jo jag får då inga dubbla XP än så länge iaf...
Citera
2016-12-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Varför ser man alla baby-pokemons i dexen förutom Hitmolee och Hitmonchan's baby? Tillhör den inte bäbiskategorin?

Inte släppt än. De nya:
Igglybuff -> (Jigglypuff)
Cleffa -> (Clefairy)
Pichu -> (Pikachu)
Togepi -> Togetic
Elekid -> (Electabuzz)
Magby -> (Magmar)
Smoochum -> (Jynx)
Citera
2016-12-14, 17:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Gps-fuskarna som jag skrivit om tidigare här i tråden fortsätter härja helt fritt, trots anmälningar från inte bara mig, utan även från andra personer – t.o.m. från samma lag som fuskarna – som jag fysiskt träffat vid några av de aktuella gymen.

Jag har sagt det förr och säger det igen; jag skiter fullständigt i om folk använder trackers eller liknande för att se var monsen gömmer sig. MEN, när man fuskar i multiplayer så att andra spelare, som trotsar väder och vind, drabbas genom att fuskarjäveln sitter hemma i sin soffa och låter en bot göra jobbet med att gå och ta gym etc. förtjänar man inget annat än offentlig skampåle och prygel.

Niantic bryr sig tydligen noll och ingenting och tycks vara helt oförmögna att stoppa gps-fuskarna. Detta om något kan jag säga att de tappar spelare på. Spelare som skiter i allt vad gym heter, för de vet att det inte spelar någon roll då fuskarna ändå tar tillbaka gymet en stund senare...
Stor skillnad på bottar och gps-spoofing IMO

Bottar kunde iaf tidigare levla upp till level 30 på 2-3 dygn typ, allt sköts per automatik... medan gps-spoofing så, även om du sitter hemma, så måste du ju fånga allt och spela spelet som vanligt så att säga, går inte lika snabbt att levla osv.
Citera
2016-12-14, 20:31
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Stor skillnad på bottar och gps-spoofing IMO

Bottar kunde iaf tidigare levla upp till level 30 på 2-3 dygn typ, allt sköts per automatik... medan gps-spoofing så, även om du sitter hemma, så måste du ju fånga allt och spela spelet som vanligt så att säga, går inte lika snabbt att levla osv.

Tja, jag vet ju inte exakt hur fuskarna går tillväga, men gemensamt för samtliga fuskkonton jag upptäckt och anmält är att samtliga redan i augusti var höglevlade för att fyra månader senare knappt ha ökat något alls i level, men nog fan tar de alltid samma gym vid samma tid på dygnet (som tar en timme med bil att köra emellan, dessa tar de på 5-10 minuter och sedan powras de upp). Är rätt säker på att det rör sig om två olika personer med multipla konton vardera.

Har tagit åtskilliga skärmdumpar och tänker bombardera Niantic med anmälningar ända tills de inser att detta är ett helt oacceptabelt faktum för oss som spelar fuskfritt. Ska det inte gå att göra ett fuskfritt spel?
Citera
2016-12-14, 20:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Tja, jag vet ju inte exakt hur fuskarna går tillväga, men gemensamt för samtliga fuskkonton jag upptäckt och anmält är att samtliga redan i augusti var höglevlade för att fyra månader senare knappt ha ökat något alls i level, men nog fan tar de alltid samma gym vid samma tid på dygnet (som tar en timme med bil att köra emellan, dessa tar de på 5-10 minuter och sedan powras de upp). Är rätt säker på att det rör sig om två olika personer med multipla konton vardera.

Har tagit åtskilliga skärmdumpar och tänker bombardera Niantic med anmälningar ända tills de inser att detta är ett helt oacceptabelt faktum för oss som spelar fuskfritt. Ska det inte gå att göra ett fuskfritt spel?
Största diskrepansen och vad som de skjuter sig själva i foten med, Niantic dvs, är landsbygd kontra storstad, det är "en bigger deal" än fusk IMO
På landsbygd i Sverige går det inte att hitta te.x Bulbasaur, charmander, dratini eller dylika (då talar vi inte ens om fullt evolverade rares) medan i Los Angeles etc finns flertalet nesten FÖR VARJE pokemon, på landsbygd finns knappt nests, jag har testat att spela på landet i flera orter och har aldrig stött på ett nest, dessa har uteslutande funnits i städer.

Kolla Silph roads och jämför Stockholm med Tomelilla eller dylik landsbygd.

Lite kuriosa så har jag nu hållit fler än ett gym i 48 timmar+, nytt rekord för mig... konstigt va? Har iofs aldrig brytt mig om om level 5+ gym då det tar för lång tid att levla upp (har sämst pokemon i 700-1200 range)
Senast redigerad av NirvanA 2016-12-14 kl. 20:52.
Citera
2016-12-14, 21:03
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Största diskrepansen och vad som de skjuter sig själva i foten med, Niantic dvs, är landsbygd kontra storstad, det är "en bigger deal" än fusk IMO
På landsbygd i Sverige går det inte att hitta te.x Bulbasaur, charmander, dratini eller dylika (då talar vi inte ens om fullt evolverade rares) medan i Los Angeles etc finns flertalet nesten FÖR VARJE pokemon, på landsbygd finns knappt nests, jag har testat att spela på landet i flera orter och har aldrig stött på ett nest, dessa har uteslutande funnits i städer.

Kolla Silph roads och jämför Stockholm med Tomelilla eller dylik landsbygd.

Lite kuriosa så har jag nu hållit fler än ett gym i 48 timmar+, nytt rekord för mig... konstigt va? Har iofs aldrig brytt mig om om level 5+ gym då det tar för lång tid att levla upp (har sämst pokemon i 700-1200 range)

Har aldrig spelat i en storstad, så hur det är där låter jag vara osagt, förutom att man hör från andra att de fått flera rares när de varit i den och den staden. Så är det verkligen inte här där jag bor, här finns inga "rare-nests". Visst, det har dykt upp både det ena och det andra, men det är EXTREMT sällan! Bulbasaur har jag faktiskt fått tag på i en liten håla med ett enda pokestop, men jag vet inte, det kanske var just stoppet som lockade dit den
Citera
2016-12-14, 21:05
Medlem
Citat:
Det gäller att ta rätt gym.
Jag har hållit ett gym oavbrutet i drygt 2 månader nu
Citera
2016-12-14, 21:09
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Det gäller att ta rätt gym.
Jag har hållit ett gym oavbrutet i drygt 2 månader nu
Helt sjukt, då har du inte ivriga no-lifes på orten då, här tar de gymmen oavsett om de ligger ute i ingenstans eller centralt, level10 gym eller level2 gym, spelar ingen roll (byter ägare hela tiden för jag tittar efter). Så nu för mig känns det bara som tur/tillfällighet att jag fått ha dom lite längre än vanligt.

Blir det inte segt att inte få tillbaka dom för att poweruppa?
Citera
2016-12-14, 23:52
Jag har som mest hållt ett gym över helgen Känner inga som spelar med mitt lag, så blir mer random att man lägger in och hoppas på det bästa
Citera
2016-12-15, 07:04
Medlem
Bara jag som inte kommer in i appen längre??

Har tagit bort allt och rensat appen men kommer ändå inte in har nu tagit bort appen helt och ominstallerat fortfarande samma problem efter att jag skrivit in födelsedag och ska trycka på Google inlägget får jag upp ett meddelande: unable to autenticitet, please try again.

Någon som vet???
Citera
2016-12-15, 15:56
Medlem
Petruccianis avatar
Har iaf inga problem att logga in.

Hatchade första nya nyss, Togepi. Kul att få den enda som inte evolvas till en Gen1 mon iaf, hatcha några till med extrem tur (eller gå en jävla massa...) så äre bara att evolva då. Nu blev Pokedexet rätt ihåligt igen också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in