2016-09-28, 10:42
Medlem
Hur katten får man 10-km-ägg egentligen?
Har snart gått 45 mil och har endast fått 3 st 10-km på den tiden.
Det var över en månad sedan jag fick senaste ägget på 10 km.
Känns som om jag typ bara får ägg på 5 km hela tiden.
Eller har jag bara en extrem otur när det gäller mina ägg.
Citera
2016-09-28, 10:45
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Nästa fråga är hur man bäst förvaltar sin stardust. Jag slösade bort massor i början på att uppgradera massa skräppokemon bara för att det var coolt att göra dem starkare. Nu har jag samlat på mig typ 80 000.

Vilka ska man uppgradera och när(level)? Innan man evolvar eller de bästa för att battla?

80 000 stardust är inte så mycket. Hade jag varit dig hade jag väntat iaf tills level 25 innan jag började använda den och väl där då använda den på top tier pokémons, alltså Dragonite/Lapras/Snorlax/Arcanine/Exeggutor etx. Definitivt INTE spendera någon stardust på en pokémon innan den är evolvad, du vill veta vad den har för moveset innan du slösar stardust på den.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Siktar ni på att få alla fullt evolverade pokemons att ha så hög IV som möjligt eller bryr ni er bara om hög IV när det gäller pokemons ni ska attackera och försvara gym med a.k.a "top tier pokemons" ?

Jag har ju fyllt pokedexen men när jag skulle evolva en som jag inte hade sedan tidigare så försökte jag hålla mig på en IV över 90%, sedan tycker jag inte det är så väldigt viktigt egentligen. Vill man spela för att bara ha monster med hög IV är det en sak men ska man bara fylla dexen så spelar IV ingen roll och ska man battla så är IV inte ens i närheten av lika viktigt som moveset.

Ett av många tydliga exempel är två av mina Dragonites. Den ena har defense-moveset med Steel Wing och Hyper Beam medan den andra har attack-moveset med Dragon Breath och Hyper Beam. Den senare attackerar vansinnigt mycket snabbare än den första, just pga movesetet.
Citera
2016-09-28, 11:31
Medlem
sassafrass avatar
Nu börjar jag bli riktigt bitter, är på lvl 24 och har kläckt följande 10km-ägg:

3 Magmar (tack, Niantic!)
1 Electabuzz
2 Scyther
1 Jynx (för helvete!)
1 Eevee
1 Chansey (374 CP...)

Eevee blev iofs en ganska kick-ass Vaporeon, och Chansey ovanlig så därmed OK. Men vad fan....resten är ju skräp deluxe. Nu har jag ett sista 10km ägg på värpning, blir det skit lägger jag ner spelet för gott.
Citera
2016-09-28, 12:10
Medlem
SMD FBs avatar
Igår såg jag en helt ny spawn point hemma, aldrig någon pokemon som varit där innan. Uppdaterar niantic med fler spawn points konternueligt eller flyttas de bara runt?
Citera
2016-09-28, 12:35
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Igår såg jag en helt ny spawn point hemma, aldrig någon pokemon som varit där innan. Uppdaterar niantic med fler spawn points konternueligt eller flyttas de bara runt?

menar du ny pokestop eller?
Citera
2016-09-28, 13:09
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Han skrev ju spawnpunkt, inte poketop
Citera
2016-09-28, 13:12
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Nej, en speciell punkt där en pokemon brukar spawna då och då. Har aldrig sett en pokemon just på det stället innan men nu hela tiden.
Citera
2016-09-28, 13:52
Medlem
RadikalFails avatar
Jag fick just en sak rekommenderad. Eftersom inte pokémon go verkar vilja funka som det ska utan wifi för tillfället. Så fick jag tipset att stänga av 4G på mobilsurfen så att man bara har 3G. Och nu funkar spelet problemfritt. Så ett tips om ni inte får igång spelet.
Hoppas att det funkar för fler.
Citera
2016-09-28, 15:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sassafras
Nu börjar jag bli riktigt bitter, är på lvl 24 och har kläckt följande 10km-ägg:

3 Magmar (tack, Niantic!)
1 Electabuzz
2 Scyther
1 Jynx (för helvete!)
1 Eevee
1 Chansey (374 CP...)

Eevee blev iofs en ganska kick-ass Vaporeon, och Chansey ovanlig så därmed OK. Men vad fan....resten är ju skräp deluxe. Nu har jag ett sista 10km ägg på värpning, blir det skit lägger jag ner spelet för gott.
Blev fett besviken nu också, kläckte 3 10km ägg samtidigt... Eevee, Electabuzz (redan fått 2 ggr i 10km ägg) och Snorlax (förvisso med hyper beam och hög IV, den jag redan har har earthquake, 30+ candy, men har redan en ca 2400 snorlax.. man vill ju så gärna ha Lapras men fy fan vad omöjligt.

Har fått runt 20st 10km ägg av runt 160st kläckta totalt så det är väl bra om man jämför med vissa, dock får jag ingen lapras, aerodactyl, hitmonlee, hitmonchan, dratini osv..
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-28 kl. 15:08.
Citera
2016-09-28, 15:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zal_zal
Hur katten får man 10-km-ägg egentligen?
Har snart gått 45 mil och har endast fått 3 st 10-km på den tiden.
Det var över en månad sedan jag fick senaste ägget på 10 km.
Känns som om jag typ bara får ägg på 5 km hela tiden.
Eller har jag bara en extrem otur när det gäller mina ägg.

Testa nolla äggen och dra sen massa pokestops, fick själv 7st 10km ägg av 18 på 2 gånger jag nollat... kräver enormt massa gymövertaganden för coins eller betala för incubators förstås.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-28 kl. 15:08.
Citera
2016-09-28, 15:49
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Blev fett besviken nu också, kläckte 3 10km ägg samtidigt... Eevee, Electabuzz (redan fått 2 ggr i 10km ägg) och Snorlax (förvisso med hyper beam och hög IV, den jag redan har har earthquake, 30+ candy, men har redan en ca 2400 snorlax.. man vill ju så gärna ha Lapras men fy fan vad omöjligt.

Hyper Beam är ju THE ONE, det ör ju den du vill ha...inte Earthquake. Den ska ju sedan vara ackompanjerad av Lick eller Zen Headbutt
Citera
2016-09-28, 15:56
Medlem
Vilken buddy ska man ha för att evolva till en Dragonite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in