2017-06-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Du får 5X för att kläcka ägg, gick 2 st promenader igår, använde ett lucky egg per gång och fick nog ihop en 150k XP igår. Lätt värt.
Ah, du kör alltså luckyegget under pokemonfångst? Jag brukar alltid köra luckyegg samtidigt som evolva typ 60 pidgeys och weedles efter att ha tagit 7:e dagens pokemon och pokestop.
Men 150k xp låter ju bra, så det kan man ju testa.
Citera
2017-06-16, 12:32
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Ah, du kör alltså luckyegget under pokemonfångst? Jag brukar alltid köra luckyegg samtidigt som evolva typ 60 pidgeys och weedles efter att ha tagit 7:e dagens pokemon och pokestop.
Men 150k xp låter ju bra, så det kan man ju testa.
Försök då synka din ägg också (om du nu har ett gäng inkubatorer igång dvs). För knäcka ett gäng ägg under lucky egget renderar i bra med XP alltså!

Som vi diskuterat tidigare så hade det vart trevligt att ha en mängd 10km-ägg på typ 9.5/10, poppa igång ett ägg då och man kan räkna med en bra mängd XP.
Citera
2017-06-16, 12:40
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IgorS
Stötte på en snubbe som hittat ett exemplar i utkanten på Gärdet i Stockholm. Själv har aldrig sett röken av den. Enda jag saknar sedan månader.
Jag vet om två stycken som fångat, ena på djärdet/djurgården, ena på lidingö... båda dessa ställena verkar vara guldgruvor för rares
Citera
2017-06-16, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Försök då synka din ägg också (om du nu har ett gäng inkubatorer igång dvs). För knäcka ett gäng ägg under lucky egget renderar i bra med XP alltså!

Som vi diskuterat tidigare så hade det vart trevligt att ha en mängd 10km-ägg på typ 9.5/10, poppa igång ett ägg då och man kan räkna med en bra mängd XP.
Hm, jag är inte så avancerad som kanske märks, Level 30. Men hur får man en MÄNGD 10 km ägg? Tycker jag får ett i varannan månad typ, vid pokestop. Finns några andra sätt att få 10 km are på?
Citera
2017-06-16, 13:11
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Hm, jag är inte så avancerad som kanske märks, Level 30. Men hur får man en MÄNGD 10 km ägg? Tycker jag får ett i varannan månad typ, vid pokestop. Finns några andra sätt att få 10 km are på?
För mig har det ALLTID funkat med att köpa incubators, tömma äggen och fylla på, då ökar antalet 10or man får... men vissa gillar inte detta resonemang, men för MIG funkar det...

Utan incubators = oftast 0 10km ägg, med ett udda 10km ägg som du säger en gång i månaden typ.
Med incubators 1-3st 10km ägg av 9.

Om det är en tillfällighet, så har den tillfälligheten hållit i sig sen september... jag tror inte på det.
Citera
2017-06-16, 14:18
Medlem
swebarbs avatar
Kan nog stämma att man måste köpa incubators för att få 10km ägg, var ett tag sen jag fick ett senast, lite trött blir man , ett kan man väl för helvete ändå få ? bara 2 o 5 är ju så förbannat trist o jag bryr mig aldrig vad som kommer ut för det är ändå inget jag behöver direkt..
Citera
2017-06-16, 15:08
Medlem
janssonkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonnajo88
Finns det någon som hittat Unown?

Jag har den faktiskt! Dök upp på vägen till jobbet, hon var väl 6:20 eller något. Bor i en liten stad cirka 30k invånare! Jag saknar dock hitmontop och girafarig..

MVH JK
Citera
2017-06-16, 15:31
Medlem
Etrades avatar
Usch!
En Gligar och en Aerodactyl ur 10km-äggen.
Jaja det är bara att gnugga på.
Citera
2017-06-16, 18:57
Medlem
Mackan1992s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Kan nog stämma att man måste köpa incubators för att få 10km ägg, var ett tag sen jag fick ett senast, lite trött blir man , ett kan man väl för helvete ändå få ? bara 2 o 5 är ju så förbannat trist o jag bryr mig aldrig vad som kommer ut för det är ändå inget jag behöver direkt..

Jag har inte köpt incubators på månader, får 10km ganska ofta. Ibland är det snålare.
Citera
2017-06-16, 19:21
Medlem
Rokushikis avatar
Bara jag som har otur, eller är det snålare med ägg från Pokéstops?

I vanliga fall brukar det droppa ägg friskt, känns som man får ett varannat stop, men när jag skulle fylla på med nio ägg idag så fick jag gå min runda med 5 st stopp säkert 8-10 gånger innan jag hade 9 st (!)
Citera
2017-06-16, 19:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

I vanliga fall brukar det droppa ägg friskt, känns som man får ett varannat stop, men när jag skulle fylla på med nio ägg idag så fick jag gå min runda med 5 st stopp säkert 8-10 gånger innan jag hade 9 st (!)
Jag tycker också det är svårt att fylla upp ägg-bagen, ibland får man spinna över 50-70 stops för att fylla, vilket kan ta sin tid när det inte är tätt mellan stopps
Citera
2017-06-16, 20:18
Medlem
elmerengues avatar
Citat:

Att snitta ett ägg vartannat snurr är oerhört bra. Känns som man får ett ägg var tredje eller fjärde snurr i snitt kanske. Ibland får man oftare och ibland är det väldigt dålig utdelning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in