2016-07-10, 20:43
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienDNA
körs detta i competetive nivå? för de bör ju vara rätt lätt att hacka o få alla pokemons direkt, bara genom att använda en fake-gps app, o säga till den att man är nu i stockholm, sedan flyger man till lissabon, sedan till cape verde etc.
o på såsett får man samtl pokemons som finns i världen.
o levlar alla pokemons så dom är OP.
så vinner man ju. ;/

eller installerar spelet en rootkit på telefonen som förhindrar fake-gps? bör ju inte gå på en icke-rootad telefon, och är den rootad så måste den ju be superSU om lov först och det kan man ju neka... fast då kanske man inte får spela?

så funkar de o köra fake-gps så man kan insta-teleportera till världens alla hörn o samla alla pokemons o vinna?
Tror inte de har spridit pokemon så mycket (än, iaf) att det finns landsspecifika pokemons.
Vet dock att de kunde plocka betatestare som testade att hoppa med GPSen och bannade dom från resten av betan.

Det borde väl dock inte vara supersvårt att se typ varifrån du loggar in på ditt Google+ konto? Har du på en kvart förflyttat dig till en annan kontinent borde ju varningsflaggor plinga..
Men ja, eftersom du inte kan spela utan GPS antar jag att de ber om särskilda accesser.

Men det där vet säkert de som kan mobilkodning bättre än mig!
Citera
2016-07-10, 21:03
Medlem
Xqizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucen
När kommer det till Sverige?

Och hur gör ni som faktiskt spelar det utan att det har kommit till Sverige?

Har du Android funkar det med Apk (på egen risk), du kan bli bannad av Niantic eller kan filen du laddar hem vara farlig för din mobil.
Citera
2016-07-10, 21:21
Medlem
Mr.Nesss avatar
Hur kan ni ha Pokémons med så hög CP?! Min högsta ligger på 68... Och får man mer Stardust när man fångar Pokémons?
Citera
2016-07-10, 21:33
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Ness
Hur kan ni ha Pokémons med så hög CP?! Min högsta ligger på 68... Och får man mer Stardust när man fångar Pokémons?
Hänvisar till Imars post om att levla upp pokemons. Att lyckas fånga med hög CP ör väl bara tur skulle jag söga. Tur och kanske bra strategiskt läge där många pokemons spawnar rent allmänt.

(FB) Nytt pokémon spel, av nintendo (Pokémon Go 2016 Android/iOS /Mod)
Citera
2016-07-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Damn du har legat i! Fint förtjänade.

Jag har också en Eeve som ligger på 291, snart dags för evolvering. Du som verkar spelat ett tag anser du att man borde "boosta" pokemonen innan evolvering för bättre utveckling eller göra det efteråt när man evolverat? Jag testade att boosta en Piguetto eller vad den heter innan för att se om den blev mycket starkare än min andra och det blev den.. Antar att du förstår vad jag menar? skriver från mobilen.

Har själv inte powrat upp dem innan men det kan ha att göra med att det tar såpass lång tid att fånga så många som krävs så när det väl är dags så fångar jag dem i 250-300 CP klassen. Fångade t.e.x en bellsprout precis på CP 498, kan bli ett monster...

Är level 15 f.ö. Var ute på ett litet äventyr ikväll och fick lite fina fångster, ska bara ladda upp mobilen så kommer lite mer ingående info snart!
Citera
2016-07-10, 22:14
Medlem
Lothbroks avatar
Hur tar ni er runt då, gå,cykling eller bil ?
Citera
2016-07-10, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lothbrok
Hur tar ni er runt då, gå,cykling eller bil ?

Bil till platser jag inbillar mig ska vara fulla av pokemon, letar upp parkering och beger mig ut till fots.
Citera
2016-07-10, 22:37
Medlem
La märket till en intressant sak när jag provade PG tidigare i dag.

Har spelat Ingress och känner till dess portaler i mitt närområde. En av dessa portaler är ett gammalt vattentorn.

De andra portalerna är vanliga checkpoints (eller gym) men tornet är även ett checkpoint-torn. Har någon lagt märket till fler unika checkpoint-typer?
Citera
2016-07-10, 22:55
Medlem
Summera kvällen då:

Eevee evolvade jag och det blev en Jolteon (721). Hade hellre sett en Flareon då jag har ganska gott ställt med elektriska, men men.
Även Bellsprout evolvades till en Weepinbell (627)
Voltorb evolvad till Electrode (595)

Det är dom som evolvades, blev dock en del fina fångster som:

Exeggcute (385)
Bulbasaur (289)
Charmander (245)
Bellsprout (429)
Nidoran, M (273)
Slowpoke (380)
Sandshrew (195)
Magneton (421)
Horsea (208)
Staryu (235)

En mycket fin kväll med andra ord.
Citera
2016-07-10, 23:00
Medlem
Citat:
jesus christ.. hur många liter bensin gick det?

o tänk på alla manstimmar som gått åt detta som du kunde lagt på aids-forskning eller dylikt

Åkte bil till ett naturreservat som jag brukar promenera i innan denna app släpptes, dvs typ 20 minuters bilfärd. Sen att det kryllar av pokemon där är väl bara en bonus.
Citera
2016-07-10, 23:00
Medlem
joims avatar
Citat:
du gör alltså detta på riktigt? inte bara som du säger för att argumentera?
du har laddat ner en app som inte ens kommit till eu, och är så invävd i den att du beger dig ut i din bil för att leta pokemons? o skaffa Stardust?
du gör alltså detta på riktigt? seriös fråga

du hör väl själv hur fullständigt befängt det låter och jag hoppas du skämtar!
Du är bara avundsjuk för att du inte har råd. Du skulle själv vilja vara ute och fånga pokémon.
Citera
2016-07-10, 23:02
Medlem
joims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laranhi
Gillar att gå ut i naturen, tävlar i bodybuilding och ligger nu i deff. Ta bilen cirka 20 min för att vandra runt är ju helt perfekt under denna period. Handlar om att kombinera hobbies.

Då jag ändå måste få mina dagliga promenader så kan jag ju ändå passa på att kombinera skiten, sen om du tycker att det låter knas får stå för dig. Alla är vi olika.
Hur lång tid var du ute och promenerade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in