2016-09-09, 19:23
Medlem
Måste säga att efter level 20 blir spelet mycket tråkigare. Man får inte längre några incense, Lucky Eggs, Egg Incubators eller Lure Modules, utan det måste man samla ihop genom att fightas på gym, och det är löjligt mycket som krävs. T ex att samla ihop till en incubator kostar 150 coins. 10 coins får man per gym, och det är svårt att ta mer än ett gym per dag så minst två veckors spelande för att samla ihop till en incubator. Tidigare hade man konstant tre incubators samtidigt. Sedan vill man förstås ha lucky eggs också, 80 coins så det tar drygt en vecka att samla ihop. Incense eller lure modules är inte att tänka på. Uppenbarligen är spelet designat med avsikten att man ska börja köpa saker för pengar. Det blir snabbt hundratals kronor om man ska kunna få lika många items som man hade i början av spelet.
Citera
2016-09-09, 19:24
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Jag har Oddish CP 617 och Bellsprout CP 606, man kan knappast finna bättre eller? Vad kan det tänkas bli för CP på Vileplume och Victreebell, runt 1300?
Det är ganska bra CP..

Här kan du se vad den blir med evolution:
https://pogotoolkit.com/#selectedPok...ombatPower=800

Men det blir ju gloom och weepinbell innan men det vet du nog.

Citat:
Ursprungligen postat av jxlh
Måste säga att efter level 20 blir spelet mycket tråkigare. Man får inte längre några incense, Lucky Eggs, Egg Incubators eller Lure Modules, utan det måste man samla ihop genom att fightas på gym, och det är löjligt mycket som krävs. T ex att samla ihop till en incubator kostar 150 coins. 10 coins får man per gym, och det är svårt att ta mer än ett gym per dag så minst två veckors spelande för att samla ihop till en incubator. Tidigare hade man konstant tre incubators samtidigt. Sedan vill man förstås ha lucky eggs också, 80 coins så det tar drygt en vecka att samla ihop. Incense eller lure modules är inte att tänka på. Uppenbarligen är spelet designat med avsikten att man ska börja köpa saker för pengar. Det blir snabbt hundratals kronor om man ska kunna få lika många items som man hade i början av spelet.

Vid level 25 kommer en fin belöning
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-09 kl. 19:29.
Citera
2016-09-09, 20:37
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Jag har Oddish CP 617 och Bellsprout CP 606, man kan knappast finna bättre eller? Vad kan det tänkas bli för CP på Vileplume och Victreebell, runt 1300?

Oddish på 617 är bra men hade nog letat ett tag efter en bättre Bellsprout. Redan runt lvl 25 hittade jag sprouts på 800.

Edit: IV är såklart också högst relevant.
Citera
2016-09-09, 21:11
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thotthe
Oddish på 617 är bra men hade nog letat ett tag efter en bättre Bellsprout. Redan runt lvl 25 hittade jag sprouts på 800.

Edit: IV är såklart också högst relevant.
Gällande de här två så har varenda en som varit i närheten av de där statsen haft pissdålig IV.

Är det bara jag som det i princip aldrig slår fel för? Dvs varje gång man fångar något med level 20+ så är IVn katastrofal?
Citera
2016-09-09, 21:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Gällande de här två så har varenda en som varit i närheten av de där statsen haft pissdålig IV.

Är det bara jag som det i princip aldrig slår fel för? Dvs varje gång man fångar något med level 20+ så är IVn katastrofal?
Känns som typ hälften av mina pokemons blir "what a breathtaking pokemon" (blå laget) och det betyder typ 70-100% IV om jag minns rätt.
Citera
2016-09-09, 23:43
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Känns som typ hälften av mina pokemons blir "what a breathtaking pokemon" (blå laget) och det betyder typ 70-100% IV om jag minns rätt.
Tror gränsen ligger på 80%. Jag har en Growlithe som ligger på 80% men bara får "This pokemon has certainly caught my attention." Är också blåa laget btw.

Nästan aldrig jag fångar några 80%+ däremot, i princip alla mina kommer från egg.
Citera
2016-09-10, 10:47
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Så vid 200 är det värt att evolva magikarp, bästa CP på magikarp du hittat?

Det beror ju på din level och när du tycker det år bäst att använda dina candies för en evolve. Första Gyarados jag evolvade gjorde jag med en karp på 149cp, den bästa jag lyckades hitta på den leveln jag var på just få.

Nu på level 28 så lyckades jag få en på 200cp, annars var högsta jag hade hittat på 188cp.

Citat:

Min nuvarande Bellsprout ligger på 813cp med en IV på ca 80%.
Citera
2016-09-10, 12:50
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som vet om man går gå med evolverad pokemon och få ursprungscandy eller måste man ha grundversionen? Exempelvis kan man gå med arcanine och få growlithecandy eller måste man gå med growlithe?
Citera
2016-09-10, 13:26
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som vet om man går gå med evolverad pokemon och få ursprungscandy eller måste man ha grundversionen? Exempelvis kan man gå med arcanine och få growlithecandy eller måste man gå med growlithe?
Det borde väl vara så att du får grundcandy't utav Pokemonen, dom flesta personerna lär ju faktiskt välja en evolverad Pokemon som sin buddy.
Citera
2016-09-10, 13:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Det borde väl vara så att du får grundcandy't utav Pokemonen, dom flesta personerna lär ju faktiskt välja en evolverad Pokemon som sin buddy.
Fast denna snubbe snackar bara om förstaevolutions pokemons så man undrar ju?
https://www.youtube.com/watch?v=ZJIg6knKsac

Håller ni med i hans resonemang?
Kommer nog köra growlithe så jag kan maxa Arcanine, eller bulbasaur/exxgcute med målet att få venosaur eller exxegutor... solarbeam på dessa och hög CP så kan man nog röja bra.
Senast redigerad av NirvanA 2016-09-10 kl. 13:30.
Citera
2016-09-10, 13:28
Medlem
Äntligen fångade jag den sista Grimer, har nu evolvat till Muk och pokedex ligger på 142 :-)
Citera
2016-09-10, 13:29
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xultraz
Äntligen fångade jag den sista Grimer, har nu evolvat till Muk och pokedex ligger på 142 :-)
Pic or it didn't happen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in