Hjälp... Är bara pâ 9e level men har redan haft turen att fânga alla originalpokemonen och et 30-tal andra Men igâr kväll gjorde jag en jättetabbe. 200 meter frân mig har jag en pokestopp. Men för att slippa sitta där och uggla för att skaffa pokebollar hela kvällarna sâ tänkte jag försöka vara lite listig. Sâ jag laddade ner en fake gps. Inte för att vara pâ olika platser utan enbart för att fuska mig till att vara närmare pokestoppet. Enklare att ligga i sängen och plocka bollar var 5e min än att sitta och häcka utomhus i värmen.
Jag laddade ner tre olika fake gps men ingen av dessa fungerade (alt sâ var jag inte smart nog att fatta hur de skulle ställas in) sâ jag avinstallerade dessa direkt.
Problemet direkt efter det är att min spel fick en knäpp och jag fâr nu inte igâng spelet. Jag kommer in och gps n fungerar som vanligt men den hittar inga pokemons eller pokestopps/gym etc.
Har testat att ominstallera det men inget fungerar.
Det stâr bara "failed to detect location"
Nâgon som har haft likadana problem??
Jag har en samsung galaxy grand
Testa gå till Inställningar > Utvecklaralternativ och se till så att "Tillåt skenplatser" är avstängd, om din telefon är på engelska så står det någonting om "mock locations" tror jag.
Jag har två, eftersom jag tänkte för framtida uppdateringar så man kan boosta "main account", samt att man kan dela på "lure modules" man får vid "level ups". Samt när man ska ta över gym själv.
Tips;
Märkt att om man är bredvid någon som har högre level så får man bättre pokemons än om man skulle vara själv där ute.
Samma gäller om man är hög level och springer runt med någon som har låg level så får man sämre pokemons.
Men sämre/bättre menar jag såklart mer unika, och inget annat.
Fråga2;
Vilken level har ni och hur länge har ni spelar ?
LVL 15 och LVL 7, pokestop precis vid mitt rum på jobbet, samt pokestop precis utanför hemmet. Började 2016-07-17
Snabb fråga för mitt spel buggar så ända in i helvete. Vill veta om det är fel på POGO eller min telefon.
Det är GPS-en som är problemet. Om appen lyckas starta ordentlig öht (vilket ofta kräver ca 5 omstart för jag fastnar allt som oftast i 'vatten' och inget händer) så är markören oftast 50 - 500 meter off, vilket gör det omöjligt att navigera och plocka gym och pokéstops. Gubben springer till och från tvärs över kartan. Har på högprecition på GPS:en och har laddat ner appen GPS status, men likt förbannat går det knappt att spela. Att pricka ett Pokéstop eller ett gym är ett rent lotteri, och när jag promenerar för att kläcka ägg registreras kanske 1/3 av sträckan jag gått. Skulle det hjälpa att skaffa en telefon med bättre GPS, eller är det så här för alla just nu?
Snabb fråga för mitt spel buggar så ända in i helvete. Vill veta om det är fel på POGO eller min telefon.
Det är GPS-en som är problemet. Om appen lyckas starta ordentlig öht (vilket ofta kräver ca 5 omstart för jag fastnar allt som oftast i 'vatten' och inget händer) så är markören oftast 50 - 500 meter off, vilket gör det omöjligt att navigera och plocka gym och pokéstops. Gubben springer till och från tvärs över kartan. Har på högprecition på GPS:en och har laddat ner appen GPS status, men likt förbannat går det knappt att spela. Att pricka ett Pokéstop eller ett gym är ett rent lotteri, och när jag promenerar för att kläcka ägg registreras kanske 1/3 av sträckan jag gått. Skulle det hjälpa att skaffa en telefon med bättre GPS, eller är det så här för alla just nu?
Ladda ner området där du bor på Google maps. Det funkar bättre då och drar mindre batteri
Precis laddat ner det till min android mobil, startar upp det inge problem. Men sen ska jag "sign up with google", klickar där men sen händer det ingenting, det bara laddar, och högst upp på telefonen står det "GPS signal not found" vad är problemet? Har aktiverat min gps osv så klart
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!