2016-07-31, 16:25
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är väl snarare att det ses som ett statement att istället för att fixa det så tar man bort det. Det är ju trots allt en av de viktigaste funktionerna i spelet.

Kan inte vara kul att vara vd på Niantic om man läser kommentarerna på reddit

https://www.reddit.com/r/pokemongo/c...ate_changelog/
Viktigaste funktionen i spelet? Lol.... Inte haft den en enda sekund och inte saknat den alls. Och det utan t.ex pokévision. 90 olika efter en veckas spel utan vidare ansträngning (inte spelat jättemycket och t.ex inte ens försökt leta efter olika utan bara på XP, level 24). Förundrat över att folk ens orkat lägga energi på att klicka på nearby överhuvudtaget.

Det ska sättas i relation till att det bara finns 151 och spelet ska vara roligt i flera år.

Vissa har ju hittat alla helt utan, så jag är ju rätt kass i jämförelse med andra och tycker ändå det är på tok för enkelt.

Då tycker jag fånga funktionen, pokestops, randomness, alla olika items, gym, lag är några exempel på mycket viktigare saker. Och ser 1000gr hellre att dem lägger energi på 1vs1 battle utmaningen dem jobbar på.
Citera
2016-07-31, 16:28
Medlem
Spelet förlorar ju sin mening utan ett fungerande "tracking"-system och nu när Pokévision och liknande appar är borta är ju spelet värdelös. Meningen blir alltså att gå runt och kläcka ägg, som ibland buggar bort sig och som inte räknar alla meter, och att sitta på tråkiga lures och vänta på vanliga pokemons.
Citera
2016-07-31, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
sitta och trycka vid pokestops med lures är nog bästa alternativet, iaf så har dom dödat hela grejen med att gå ut och leta efter pokemons vilket borde vara det man ska göra.

Vilket inte ens är kul, är på level 24 och har aldrig hittat en ovanlig Pokemon vid en lure.
De sköt sig själva i foten när de tog bort Pokevision och liknande appar, de kunde åtminstone ha låtit de existera tills tracking-systemet kommer igång och fungerar på riktigt.
Citera
2016-07-31, 16:35
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avejl
PokémonForumet - www.pokemonforumet.nu - in och checka!

Så om inte pokevision funkar och inte stegen heller, så MÅSTE man alltså springa runt och hoppas på en rare, alternativt sitta still med lures 24/7. Tråkigt initiativ av Niantic.

Så jävla mycket bättre om man måste röra sig och tänka efter vart man ska leta för en viss pokemon-typ.

Att lures vid stopp spawnar annat än 95% skit pokemons är sjukt lame. Samma med pokévision.

Imho dödar det all idé med att ha ett rör-på-arslet-för-att-bli-bra spel.

Även utan nearby funktionen är det ju nästan bättre ju mindre man rör på sig. Det roliga är ju att gå ut, se nya platser och få mer motion än vanligt men tyvärr har det blivit att jag bränt färre kalorier denna vecka jag spelat än normalt =/ Allt för oftast tjänar man så sjukt på att ta bil till nå befolkat centrum med 3-4 pokestop man når utan att röra sig alls.
Citera
2016-07-31, 16:47
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Varför tog idioterna bort battery saver-funktionen i uppdateringen?
Den finns för mig, har Android. Dock är buggen kvar.

EDIT:

Och här finns en förklaring till varför den inte finns kvar på iPhone:

Citat:
Short version: The Android version still has the battery saver, because it actually works.
They removed the battery saver mode from the iOS version. The iPhone uses an LCD display which means the light (backlight) never actually dims. Think of the liquid crystals as tiny window shades. Blacking out the screen closes the crystals to light. It's still burning just as much power as ever behind the window shade.
Many Android phones have AmoLED displays. With that, you really can reduce power usage by showing a mostly black screen. Each pixel acts like a tiny light bulb and a black pixel is literally not using any power. AmoLED means, when it's bright, it's beautiful and sucking down power like mad. And when it's dark, it's really dark, and using no power.
Har ingen aning om huruvida det faktiskt stämmer.
Senast redigerad av OneUp 2016-07-31 kl. 16:52.
Citera
2016-07-31, 16:53
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
sitta och trycka vid pokestops med lures är nog bästa alternativet, iaf så har dom dödat hela grejen med att gå ut och leta efter pokemons vilket borde vara det man ska göra.
Jobbigt nu att dra ut mer på chans än använda fusk (pokevision) ?
Citera
2016-07-31, 16:54
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Fan den verkade aldrig krångla för mig.

Nej, men den funkar inte på iOS, eftersom iPhone har LCD-skärmar. Svart färg minskar inte energiåtkomsten (mindre ljusstyrka är en annan sak dock) eftersom svart färg är en färg som visas på LED, medan AMOLED (som många androidlurar har) sparar batteri genom att visa svarta pixlar (eftersom de då är avstängda).
Citera
2016-07-31, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Så jävla mycket bättre om man måste röra sig och tänka efter vart man ska leta för en viss pokemon-typ.

Att lures vid stopp spawnar annat än 95% skit pokemons är sjukt lame. Samma med pokévision.

Imho dödar det all idé med att ha ett rör-på-arslet-för-att-bli-bra spel.

Även utan nearby funktionen är det ju nästan bättre ju mindre man rör på sig. Det roliga är ju att gå ut, se nya platser och få mer motion än vanligt men tyvärr har det blivit att jag bränt färre kalorier denna vecka jag spelat än normalt =/ Allt för oftast tjänar man så sjukt på att ta bil till nå befolkat centrum med 3-4 pokestop man når utan att röra sig alls.

Tycker också lures och pokestops är astrist, aldrig fått en märkvärdig Pokemon på det sättet och det är som du säger, sjukt tråkigt att bara sitta och vänta.

Pokevision räddade spelet under tiden trackerfunktionen var borta, nu väntas man bara sitta vid en lure och bara plocka massa skit. Roligt.
Citera
2016-07-31, 16:56
Medlem
OneUps avatar
Känner ni också att pokemons har blivit mer aktiva när man försöker fånga dom? De attackerar och hoppar mer. Dessutom känns det som att det har skett någon förändring när man kastar, åtminstone vid curve balls. Jag brukade "starta" från mitten men gör jag det flyger bollen åt helvete, jag måste starta nere till höger.
Citera
2016-07-31, 16:57
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Spelet förlorar ju sin mening utan ett fungerande "tracking"-system och nu när Pokévision och liknande appar är borta är ju spelet värdelös. Meningen blir alltså att gå runt och kläcka ägg, som ibland buggar bort sig och som inte räknar alla meter, och att sitta på tråkiga lures och vänta på vanliga pokemons.
Varför värdelöst när det inte ens verkar vara svårt att få alla utan att ha använt sig av pokevision eller en fungerande nearby tracker. Hur lata är folk? =s
Citera
2016-07-31, 16:58
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
Tycker också lures och pokestops är astrist, aldrig fått en märkvärdig Pokemon på det sättet och det är som du säger, sjukt tråkigt att bara sitta och vänta.

Pokevision räddade spelet under tiden trackerfunktionen var borta, nu väntas man bara sitta vid en lure och bara plocka massa skit. Roligt.
Är väl bara att gå/åka runt och hoppas att sådana pokemons du söker dyker upp, likt de flesta andra gör? Varför är pokevision så viktigt?
Citera
2016-07-31, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är väl bara att gå/åka runt och hoppas att sådana pokemons du söker dyker upp, likt de flesta andra gör? Varför är pokevision så viktigt?

Om man inte vill spela flera timmar om dygnet och ändå tycker det är kul att hoppa på cykeln och hitta Pokemons, då är det praktiskt taget omöjligt att hitta någon rolig Pokemon.

Pokevision är viktigt för att deras egna tracker-funktion inte fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in