2016-07-20, 13:50
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Högst upp till vänster i nearby-listan är den som är närmast och den längst ner till höger är längst bort. Gå åt något håll för att se om den avancerar på listan eller dyker.

Ok tack
Citera
2016-07-20, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adan
Var är smartast, att evolve Pidgetto 1 gång, eller Pidgey 4 gånger? Är lvl, kommer aktiva Lucky Egg vid ev evovle för att maxa XP.

Vilken lvl? 4 pidgeys är bäst för det ger mer XP. när du är typ lvl 16-20 börjar det bli värt att utveckla till en 900+ CP pidgeot.
Citera
2016-07-20, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattbajsaren
Vilken lvl? 4 pidgeys är bäst för det ger mer XP. när du är typ lvl 16-20 börjar det bli värt att utveckla till en 900+ CP pidgeot.

Oj, lvl 7!
Citera
2016-07-20, 14:38
Medlem
Hjälp... Är bara pâ 9e level men har redan haft turen att fânga alla originalpokemonen och et 30-tal andra Men igâr kväll gjorde jag en jättetabbe. 200 meter frân mig har jag en pokestopp. Men för att slippa sitta där och uggla för att skaffa pokebollar hela kvällarna sâ tänkte jag försöka vara lite listig. Sâ jag laddade ner en fake gps. Inte för att vara pâ olika platser utan enbart för att fuska mig till att vara närmare pokestoppet. Enklare att ligga i sängen och plocka bollar var 5e min än att sitta och häcka utomhus i värmen.
Jag laddade ner tre olika fake gps men ingen av dessa fungerade (alt sâ var jag inte smart nog att fatta hur de skulle ställas in) sâ jag avinstallerade dessa direkt.
Problemet direkt efter det är att min spel fick en knäpp och jag fâr nu inte igâng spelet. Jag kommer in och gps n fungerar som vanligt men den hittar inga pokemons eller pokestopps/gym etc.
Har testat att ominstallera det men inget fungerar.
Det stâr bara "failed to detect location"
Nâgon som har haft likadana problem??
Jag har en samsung galaxy grand
Citera
2016-07-20, 14:45
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monk75
Hjälp... Är bara pâ 9e level men har redan haft turen att fânga alla originalpokemonen och et 30-tal andra Men igâr kväll gjorde jag en jättetabbe. 200 meter frân mig har jag en pokestopp. Men för att slippa sitta där och uggla för att skaffa pokebollar hela kvällarna sâ tänkte jag försöka vara lite listig. Sâ jag laddade ner en fake gps. Inte för att vara pâ olika platser utan enbart för att fuska mig till att vara närmare pokestoppet. Enklare att ligga i sängen och plocka bollar var 5e min än att sitta och häcka utomhus i värmen.
Jag laddade ner tre olika fake gps men ingen av dessa fungerade (alt sâ var jag inte smart nog att fatta hur de skulle ställas in) sâ jag avinstallerade dessa direkt.
Problemet direkt efter det är att min spel fick en knäpp och jag fâr nu inte igâng spelet. Jag kommer in och gps n fungerar som vanligt men den hittar inga pokemons eller pokestopps/gym etc.

Rätt åt dig, palla lira med cheat.
Citera
2016-07-20, 14:51
Medlem
Citat:
Är själv team instinct, verkar vara ensam om det i mitt område.

Haha samma här, team valor verkar va mest poppulärt här.
Hittade en lista på vilket lag flest hade valt och där stod de att team instinct va populärast..

Finns inget sätt att byta lag i nuläget va?
Citera
2016-07-20, 14:54
Medlem
Jag vet...
Och det gâr ju inte ens att börja om frân noll igen. Sâ om jag inte hittar en lösning sâ blir min pokemonjakt en kortvarig historia.
Citera
2016-07-20, 15:00
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Rätt åt dig, palla lira med cheat.

Äh vem fan bryr sig.

Alla spelar inte på lika villkor ändå. Visss har 2 pokestops med access hemma i sängen och kan farma på ganska bra hemmakväll medans andra inte har en enda och måste gå ut.

Fan finns som som har typ 2 stops i hela området dom bor i och måste ta tåg, buss, bil osv 30-60 min för att ens komma till områden med mycket pokestops.

Ger en ENORM fördel/nackdel.

Själv måste jag springa runt som fan för det finns inga pokestops med räckvidd till min lägenhet. Vet dom som spelat hälften så länge och knappt varit ute som är lika level för dom har så bra farm spot i sin bostad och kan spela dygnet runt.

Har inte laddat ner något gps tricks själv, pallar inte trassla med fake gps, anledningen, ja se vad som hänt han ovan.

Men tycker egentligen inte man kan fuska i ett spel som detta som ger en ENORM fördel/nackdel till olika spelare.

Fusk är när man gör så man inte tävlar på lika villkor, i ett spel där ingen tävlar på lika villkor ifrån första början kan man alltså inte fuska.
Citera
2016-07-20, 15:04
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

idiot, du är nog bannad några timmar, gör du det igen är det risk du åker på perm ban, alltså ge fan i att fuska ni kommer inte bli långvariga ändå.
Citera
2016-07-20, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
okej tack för tipset.

En till fundering. Detta jävla nearby pokémon. Tycker är så jävla dåligt system. De borde ju göra ngt som visar att man närmar sig just den pokémonen. har man typ 6 st pokémon med 3 steg i närheten så går man och går men ingen av de som är i närheten dyker upp. Så något tips där hur man enklare får den specifika man vill ha?

De riktiga tracking systmet har inte släppts här än så inget att bry sig så mycket om nu, kollar man på folk som spelar i USA däremot så skiftar de mellan ett, två eller tre fotsteg (när du är som närmast en pokemon ser du ett fotsteg och tre när du är långt ifrån)
Citera
2016-07-20, 15:07
Medlem
Citat:
Jag vet...
Och det gâr ju inte ens att börja om frân noll igen. Sâ om jag inte hittar en lösning sâ blir min pokemonjakt en kortvarig historia.

De är ju bara att skapa ett nytt account? Vet inte om de funkar om man kör med google men du kan göra hur många trainer club accounts som helst.
Citera
2016-07-20, 15:22
Medlem
SpaceOfAidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av confused...
Äh vem fan bryr sig.

Alla spelar inte på lika villkor ändå. Visss har 2 pokestops med access hemma i sängen och kan farma på ganska bra hemmakväll medans andra inte har en enda och måste gå ut.

Fan finns som som har typ 2 stops i hela området dom bor i och måste ta tåg, buss, bil osv 30-60 min för att ens komma till områden med mycket pokestops.

Ger en ENORM fördel/nackdel.

Själv måste jag springa runt som fan för det finns inga pokestops med räckvidd till min lägenhet. Vet dom som spelat hälften så länge och knappt varit ute som är lika level för dom har så bra farm spot i sin bostad och kan spela dygnet runt.

Har inte laddat ner något gps tricks själv, pallar inte trassla med fake gps, anledningen, ja se vad som hänt han ovan.

Men tycker egentligen inte man kan fuska i ett spel som detta som ger en ENORM fördel/nackdel till olika spelare.

Fusk är när man gör så man inte tävlar på lika villkor, i ett spel där ingen tävlar på lika villkor ifrån första början kan man alltså inte fuska.

Ja, det är lite segt med att det beror så mycket på var man bor... Jag har två stycken pokestops i stan jag bor... Inget gym (inte ens för människor)
Så det är jävla projekt när man ska lira lite, däremot om man når pokestops hemifrån så har man ju en ordentlig fördel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in