2016-07-15, 09:45
Medlem
captastics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atvin
Inte bara du..

http://www.alltomstockholm.se/stadsl...cle4145130.aos

Jag jobbar vid centralen, gick till Fridhemsplan och tillbaka... nada. Hoppas på att det är en bugg som kommer fixas när spelet kommer officiellt.

Jävligt skönt att det inte är mitt spel det är fel på. Tack för hjälpen!
Citera
2016-07-15, 09:46
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoork
Fråga angående gyms;

Hur fungerar det när ens eget lag har ett gym. Har sett folk som säger att dom vill lägga in sin pokemon som "Guard"??

Kan någon förklara det lite mer för mig så är ni snälla

Om ditt eget lag har ett gym på level 3 så får där plats tre Pokemon. Är det endast två Pokemon i gymet så kan valfri spelare i samma lag lägga till en pokemon för att göra det svårare för andra lag att ta över det. Genom att vinna battles mot andra lag och även träna mot sitt eget lag så höjs prestigen på gymet. När nivå fyra nås så får ytterligare en Pokemon plats osv.

Gårdagen var rätt bra för mig. Hitmonlee och Ivysaur var helt klart roligast. Stod som ett fån i säkert 5 minuter vid en väldigt populär lekplats i Göteborg och försökte fånga den. Barnfamiljerna trodde säkert att jag hade downs eller liknande.
Citera
2016-07-15, 09:51
Medlem
Ingabromsars avatar
[quote=Graver

Det betyder att något lagt ut en lure vid ett Pokéstop, den varar i 30 minuter.[/QUOTE]

Aha. Förklarar varför den försvann! Ett pokestop, finns det alltid där? Eller flyttar det på sig...

Tänkte göra en grupp på FB om bra platser för pogo lokalt för oss i närheten.
Citera
2016-07-15, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thotthe
Om ditt eget lag har ett gym på level 3 så får där plats tre Pokemon. Är det endast två Pokemon i gymet så kan valfri spelare i samma lag lägga till en pokemon för att göra det svårare för andra lag att ta över det. Genom att vinna battles mot andra lag och även träna mot sitt eget lag så höjs prestigen på gymet. När nivå fyra nås så får ytterligare en Pokemon plats osv.

Gårdagen var rätt bra för mig. Hitmonlee och Ivysaur var helt klart roligast. Stod som ett fån i säkert 5 minuter vid en väldigt populär lekplats i Göteborg och försökte fånga den. Barnfamiljerna trodde säkert att jag hade downs eller liknande.
Om det är ett level 2 gym som mitt team äger och jag vill ha in en av mina pokemons där, kan jag vinna över mina "vänner" och knuffa ut den sämsta och ta hans plats då?
Citera
2016-07-15, 10:26
Medlem
Fan då kan man glömma att det kommer ut idag då
Citera
2016-07-15, 10:31
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niNjagoat
Fan då kan man glömma att det kommer ut idag då

Bara ladda ner det, vad är du rädd för ska hända?
Citera
2016-07-15, 10:37
Medlem
swebarbs avatar
Eh så buggen är att finns inga pokemons nearby nånstans i sverige eller? ser heller inget..
Citera
2016-07-15, 10:37
Medlem
Vad fasiken då!

Höll på att fånga en Dodrio med 450 CP, skulle blivit min näst bästa pokemon... och så frös sig spelet.
Till råga på allt hade jag inte honom sedan tidigare heller.

Skulle de inte kunna göra så att man fortsätter där man var om man behöver starta om spelet? Så man fortfarande har en chans efter en krasch? Det går ju att lämna en drabbning, så inte att man skulle fastna på något sätt.
Citera
2016-07-15, 10:38
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helvetica
Jag har en Gyarados, 595. Level 9.

Lyckades du fånga den eller på något vänster fått tag i en jävla massa magikarp?
Citera
2016-07-15, 10:43
Medlem
Robin.Bentleys avatar
Pokemon Go - Göteborg
Jag började igår så jag är nybörjare. Men jag har lyckats komma till nivå 7 och samlat 57 pokemons och gått med i ett lokalt Gym. I morse såg jag ett gäng killar vid ett gym i Mölndal som spelade men de var ett annat lag/färg och de hade kommit längre än mig. Den ena killen hade varit uppe hela natten sade han. Många har CP ca 1000 när man kollar på gymmen. Hur lyckas man få så höga siffror? Skall man satsa på en figur och ge honom Candy och Stardust genom att trycka Power Up? När bör man börja duellera inne på gym? Skall man försöka hitta gym med deltagare av sin egna färg eller vad är bäst strategiskt? Bästa sättet att fånga pokemons bör väl vara att åka runt med bussar eller spårvagnar?
Citera
2016-07-15, 10:45
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Edit: Vad har förresten XS/XL för betydelse? Verkar inte ha inverkan på CP eftersom de uppenbarligen påverkas av ens level, någon?

Det är storleken på pokemonen, verkar mest avgöra hur mycket HP den har som jag förstått det.

Hur pass varierat har det varit för er med olika typer fångna i olika områden? Har själv sett litet antal fire-pokemon i staden, som "generellt" ska synas mer i ökniga områden men vart har vi det i Sverige :P
Vet att det de facto finns bra och dåliga spawnpoints också.
Citera
2016-07-15, 10:56
Medlem
Varför i helvete går det inte att göra ett apple-konto som gör att jag kan ladda ner skiten? Jag får bara "for assistance..." och kan itne få ner skiten. Vad fan ska jag göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in