2010-01-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterper
Jo du kanske har rätt, men vad jag har läst i olika tripprapporter så var min LSD-tripp ganska standard. Innehöll bland annat en timmes intensivt stirrande på denna bilden. Jag fick en så otrolig lust att titta på honom att jag googlade upp honom. Hans röda medaljer blev stora vackra drakar. Dock blev jag ständigt avbruten av bokhyllan snett bakom mig, som envisades med att smyga på mig. Där har vi snett bakom igen. Kan det måhända vara någon sorts hallicugen tillbakablick?

Vet inte om det är någon skillnad det du sa om CEV, men jag hade ögonen öppna hela tiden under hälften av rusen. Såg lika lite av den riktiga världen för det. Är det mycket svårare att se transformerande regnbågsfärgsmönster med öppna ögon?
En vän har faktiskt sagt att han, efter att ha testat olika psykadelika, börjat få hallucinationer av endast lustgas. Så det kanske kan handla om att hallucinogener öppnat en spärr och ger upphov till hallucinationer, även då det bara rör sig om lustgas?

Sen känner jag själv igen det där sista, även om du har öppna ögon hela tiden gör det ofta ingen skillnad, och när du börjar komma tillbaka är det även som att synen kommer tillbaka (från att ha varit svart och dimmigt).
Citera
2010-01-12, 16:33
Bannlyst
HAAARREEEJÄÄVLAR lustgas+weed=CP.

Hur många patroner kan man ta själv under ett gräsrus?
Citera
2010-01-12, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongeer
En vän har faktiskt sagt att han, efter att ha testat olika psykadelika, börjat få hallucinationer av endast lustgas. Så det kanske kan handla om att hallucinogener öppnat en spärr och ger upphov till hallucinationer, även då det bara rör sig om lustgas?

Sen känner jag själv igen det där sista, även om du har öppna ögon hela tiden gör det ofta ingen skillnad, och när du börjar komma tillbaka är det även som att synen kommer tillbaka (från att ha varit svart och dimmigt).

Jag har fått ganska extrema hallucinationer på endast lustgas (i kombination med alkohol).

Dock är detta väldigt olikt hallucinationer jag upplevt på LSD.

Ett exempel på en lustgas hallucination jag hade var att en kostym klädd man öppnade min toalett dörr och gick ut(samt stängde dörren efter sig) sedan gick han över rummet och öppnade min garderob dörr och gick in i det rummet. Hallucinationen var lite annorlunda på det sätt att det kändes som det endast är ett visst antal "frame":s som man upplevde, dvs det var nästan så att verkligheten "hackade" sig frammåt.

En annan gång så kom det ut tentakler från datorn och spetsade mig.

En gång så kom det ut laser strålar från datorn typ som i resident evil filmen och skar mig i bitar (jag ramlade ju uppenbarligen inte isär, men jag kände en ilande känsla vid rutmönstret där laserstrålarna ska ha träffat mig).

Etc.
Citera
2010-01-12, 18:36
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProjectMayhem
En annan gång så kom det ut tentakler från datorn och spetsade mig.

En gång så kom det ut laser strålar från datorn typ som i resident evil filmen och skar mig i bitar (jag ramlade ju uppenbarligen inte isär, men jag kände en ilande känsla vid rutmönstret där laserstrålarna ska ha träffat mig).

Etc.
Tentakler ur skärmen, been there. De ville dock bara klappa mig.

Laserstråle har jag också råkat ut för. Lustigt att jag, synintrycket till trots, inte för mitt liv kunde räkna ut varifrån strålen kom.
Citera
2010-01-21, 00:31
Medlem
TjackadHamsters avatar
Har varit och snott mig en inhaleringsmask på sjukhuset nyligen. Undrar om det är någon som byggt ihop en sådan med en sifon eller liknande? Vore skojsigt att göra en sådan, hjälp mottages gjärna.
Citera
2010-01-21, 10:04
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
Har varit och snott mig en inhaleringsmask på sjukhuset nyligen. Undrar om det är någon som byggt ihop en sådan med en sifon eller liknande? Vore skojsigt att göra en sådan, hjälp mottages gjärna.

Glöm för fan inte att koppla på en tub luft också, annars kan det gå illa

Är det bara jag som inte känner nån effekt av lustgas längre?
Har säkert kört runt 800patroner under 2år (vilket egentligen inte känns som så många) och nu får jag knappt nån effekt längre, känner lite av dom 2-3första efter det blir jag bara trött och somnar om jag stänger ögonen.
Senast redigerad av F.K 2010-01-21 kl. 10:21.
Citera
2010-01-21, 11:40
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Glöm för fan inte att koppla på en tub luft också, annars kan det gå illa
Alternativt bygga ett membran om det inte finns. Så att han tar friskluft vid inandning utan att koppla in en lufttub.
Citera
2010-01-21, 11:53
Medlem
JonBenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterper
Det enda jag ser är regnbågens alla färger i olika mönster. Och när jag börja kommer ur varje rus känner jag varje gång hur det står någon snett bakom mig och ropar mitt namn och ska försöka ruska om mig för att kolla att jag är ok. Jag är inte säker på om jag ser eller hör personen, eller både och. Detta trots att mina kompisar lovar och svär att de bara suttit och tittat på mig, förutom den första gången, då de hade kollat till mig.

Det kanske mest intressanta är att jag under varje rus kommer ihåg allt som hände under alla tidigare rus, men precis när jag börjar komma ut ur ruset och ska berätta om det så glider det bort, ungefär som när man glömmer bort en dröm precis när man vaknat.

Någon mer som har fått lika starka rus som mig?

Ja, känner igen mig på det du beskriver. Jag gillar inte så mycket att ta lustgas med kompisar, de påverkar mitt rus (negativt) till hög grad vare sig de vill eller inte.

Personligen tar jag inte mer än 2 patroner per kväll, jag blir så väck på 1 patron att det ibland inte ens är kul längre... Det blir obehagligt och känns som jag skadar min hjärna.
Tog några månaders uppehåll från gasen för ca 1 år sedan, jag kom iväg så långt, för varje patron kom jag in i samma rus som tidigare men jag kom lite längre varje gång. Alltid samma.

Har upptäckt att när jag vaknar upp nästan alltid har armarna uppsträckta, någon som upplever samma sak?
Citera
2010-01-21, 18:56
Medlem
Är det bara jag som vid lite större doser får riktigt sjuka hallisar? Efter 70 patroner på rad eller något kan jag få riktiga LSD-hallisar; människor som målar neonfärger på väggarna, fraktaler, väggar som ramlar osv.

Har brukat i kanske 2-3 år lite då och då och har aldrig märkt dessa effekter men nu för ett tag sen började dom och nu får jag hallisar nästan varje gång. Helt sjukt
Citera
2010-01-21, 19:31
Bannlyst
Vart hittar man dom billigaste lustgaspatronerna i GBG?
Citera
2010-01-21, 23:08
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Glöm för fan inte att koppla på en tub luft också, annars kan det gå illa [...]

Jo, klart, men sedan kan man ta av den emellan åt kanske? Annars är det två stora hål på masken vid näsan, så syre kommer ju faktiskt in. Ska ladda in en bild framöver så folk får se, och hjälpa mig med konstruktionen.

Citat:
Ursprungligen postat av thechosenone

Alternativt bygga ett membran om det inte finns. Så att han tar friskluft vid inandning utan att koppla in en lufttub.

Hmm.? Mer info tack.
Citera
2010-01-22, 01:44
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilbunny
Är det bara jag som vid lite större doser får riktigt sjuka hallisar? Efter 70 patroner på rad eller något kan jag få riktiga LSD-hallisar; människor som målar neonfärger på väggarna, fraktaler, väggar som ramlar osv.

Har brukat i kanske 2-3 år lite då och då och har aldrig märkt dessa effekter men nu för ett tag sen började dom och nu får jag hallisar nästan varje gång. Helt sjukt
En rimlig förklaring är att du börjat "göra rätt", på samma sätt som oerfarna rökare inte drar halsbloss i början. Bara att gratulera, och säga välkommen in i gemenskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in