2010-01-03, 20:24
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Vaf-n, jag som mätte så noggrant...

Nåja, vi nödlöste det med en syl, lite silvertejp och något att slå med.
Citera
2010-01-03, 22:37
Medlem
TjackadHamsters avatar
MEN VAD I HELVETTE ÄR DET HÄR?

Flashback redigerar bort minna inlägg, och till vilken jävla grund? Jag skriver min jävla åsikt och ger tipps och råd här, vafan? Nån annan som sett vad jag skrivit? Det här är ju absurt! Fy skäms på FB, jag trodde fanimej bättre.

Redigerar ni bort det här vettefan vad jag gör alltså. Ge mig en anledning till varför i alla fall.
Citera
2010-01-04, 00:44
Medlem
Lilabanans avatar
Vart ska man slänga alla använda patroner? lämna till AGA? Kan de även fylla på patronerna och göra de användbara igen?
Citera
2010-01-05, 01:41
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Vart ska man slänga alla använda patroner? lämna till AGA? Kan de även fylla på patronerna och göra de användbara igen?
Metallåtervinningen.
Citera
2010-01-05, 15:37
Medlem
2dopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackadHamster
MEN VAD I HELVETTE ÄR DET HÄR?

Flashback redigerar bort minna inlägg, och till vilken jävla grund? Jag skriver min jävla åsikt och ger tipps och råd här, vafan? Nån annan som sett vad jag skrivit? Det här är ju absurt! Fy skäms på FB, jag trodde fanimej bättre.

Redigerar ni bort det här vettefan vad jag gör alltså. Ge mig en anledning till varför i alla fall.

Dom redigerar skiten för att du skriver saker som man inte får skriva antagligen.
Citera
2010-01-07, 21:29
Bannlyst
En bekant till mig säger att man kan få ett "gaslock" i strupen av att använda detta (precis som alla andra lätta gaser?). Men det är väl enbart pga gasens tyngd? Tar man mycket så finns väl alltid risken att man får "gaslock". D.v.s att gasen trycker på ens luftvägar och skapar ett undertryck som gör att man inte kan öppna halsstrupen eller liknande? Det beror väl knappast på att det är lustgas?

Tror ju knappast detta kan bli en effekt av patroner? Enbart gastuber?
Citera
2010-01-10, 03:19
Medlem
TjackadHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Dom redigerar skiten för att du skriver saker som man inte får skriva antagligen.

Men det är ju det som är grejen; Jag har inte skrivit något fel över huvud taget.
Citera
2010-01-10, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggression
En bekant till mig säger att man kan få ett "gaslock" i strupen av att använda detta (precis som alla andra lätta gaser?). Men det är väl enbart pga gasens tyngd? Tar man mycket så finns väl alltid risken att man får "gaslock". D.v.s att gasen trycker på ens luftvägar och skapar ett undertryck som gör att man inte kan öppna halsstrupen eller liknande? Det beror väl knappast på att det är lustgas?

Tror ju knappast detta kan bli en effekt av patroner? Enbart gastuber?

Vad är "gaslock"? Aldrig hört om det och google hittar inget vettigt. I vilket fall som helst har jag aldrig hört talas om en sådan skada i samband med n2o. Dessutom är n2o inte lättare än vanlig luft utan tvärtom tyngre.
Citera
2010-01-10, 13:23
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab0x
Vad är "gaslock"? Aldrig hört om det och google hittar inget vettigt. I vilket fall som helst har jag aldrig hört talas om en sådan skada i samband med n2o. Dessutom är n2o inte lättare än vanlig luft utan tvärtom tyngre.
Kanske är det han menar, att gasen skulle bilda något lock i och med att den är tyngre än luft och skulle stanna kvar i lungorna... Inget jag heller hört talas om.
Citera
2010-01-10, 16:35
Medlem
Monsterpers avatar
Drog över till en polare igår. Upptäckte att de satt och drog lustgas. Det var flera år sedan jag testade sist och jag kunde inte komma ihåg hur ruset kändes, förutom svaga fragment - så jag tänkte "varför inte, för gamla tiders skull". Jag drog i mig en patron och sedan var jag helt borta.

När jag kom tillbaka till verkligheten frågade mina polare mig vad som hände?
De hade sett mig sitta och rycka med hela kroppen och gurgla lite. När jag tänkte efter upptäckte jag att jag inte för mitt liv kunde minnas ruset, förutom att det var euforiskt.

Efter några till rus med två stycken patroner åt gången började lite fragment utkristallisera sig. Det enda jag ser är regnbågens alla färger i olika mönster. Och när jag börja kommer ur varje rus känner jag varje gång hur det står någon snett bakom mig och ropar mitt namn och ska försöka ruska om mig för att kolla att jag är ok. Jag är inte säker på om jag ser eller hör personen, eller både och. Detta trots att mina kompisar lovar och svär att de bara suttit och tittat på mig, förutom den första gången, då de hade kollat till mig.

Det kanske mest intressanta är att jag under varje rus kommer ihåg allt som hände under alla tidigare rus, men precis när jag börjar komma ut ur ruset och ska berätta om det så glider det bort, ungefär som när man glömmer bort en dröm precis när man vaknat.

Någon mer som har fått lika starka rus som mig?

edit
Vill tillägga att jag för ett par år sedan drog medelstark dos LSD - 150 µg tror jag - och det var inte i närheten av det här.
Senast redigerad av Monsterper 2010-01-10 kl. 16:37.
Citera
2010-01-10, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsterper
Drog över till en polare igår. Upptäckte att de satt och drog lustgas. Det var flera år sedan jag testade sist och jag kunde inte komma ihåg hur ruset kändes, förutom svaga fragment - så jag tänkte "varför inte, för gamla tiders skull". Jag drog i mig en patron och sedan var jag helt borta.

När jag kom tillbaka till verkligheten frågade mina polare mig vad som hände?
De hade sett mig sitta och rycka med hela kroppen och gurgla lite. När jag tänkte efter upptäckte jag att jag inte för mitt liv kunde minnas ruset, förutom att det var euforiskt.

Efter några till rus med två stycken patroner åt gången började lite fragment utkristallisera sig. Det enda jag ser är regnbågens alla färger i olika mönster. Och när jag börja kommer ur varje rus känner jag varje gång hur det står någon snett bakom mig och ropar mitt namn och ska försöka ruska om mig för att kolla att jag är ok. Jag är inte säker på om jag ser eller hör personen, eller både och. Detta trots att mina kompisar lovar och svär att de bara suttit och tittat på mig, förutom den första gången, då de hade kollat till mig.

Det kanske mest intressanta är att jag under varje rus kommer ihåg allt som hände under alla tidigare rus, men precis när jag börjar komma ut ur ruset och ska berätta om det så glider det bort, ungefär som när man glömmer bort en dröm precis när man vaknat.

Någon mer som har fått lika starka rus som mig?

edit
Vill tillägga att jag för ett par år sedan drog medelstark dos LSD - 150 µg tror jag - och det var inte i närheten av det här.
Tycker att det låter hyfsat normalt, är inte så vanligt med CEV men har hört av andra att det förekommer. Att inbilla sig någons närhet eller att höra ljud är nog också ganska vanligt, just när du varit ordentligt borta och "kommer tillbaka", dvs befinner dig i det där halvdrömmande tillståndet. Att det skulle vara en starkare upplevelse än LSD betyder nog snarare att du underdoserat det senare
Citera
2010-01-11, 04:03
Medlem
Monsterpers avatar
Jo du kanske har rätt, men vad jag har läst i olika tripprapporter så var min LSD-tripp ganska standard. Innehöll bland annat en timmes intensivt stirrande på denna bilden. Jag fick en så otrolig lust att titta på honom att jag googlade upp honom. Hans röda medaljer blev stora vackra drakar. Dock blev jag ständigt avbruten av bokhyllan snett bakom mig, som envisades med att smyga på mig. Där har vi snett bakom igen. Kan det måhända vara någon sorts hallicugen tillbakablick?

Vet inte om det är någon skillnad det du sa om CEV, men jag hade ögonen öppna hela tiden under hälften av rusen. Såg lika lite av den riktiga världen för det. Är det mycket svårare att se transformerande regnbågsfärgsmönster med öppna ögon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in