2022-05-04, 15:47
Medlem
SvampDamp.s avatar
Nu när Corona dragit förbi mer eller mindre har ju stampen dragit igång igen. Min fråga är hur farligt det skulle vara att dra i sig lustgas 2 gånger i månaderna under sommaren? Blivit lustgas varje helg och även hemma i tub.. Nu är det paus i några veckor iallafall. Kan notera att jag senaste gången intog såpass mycket att jag inte ville ta mera pågrund av obehagligt tryck i hjärnan.
Citera
2022-05-04, 18:54
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Nu när Corona dragit förbi mer eller mindre har ju stampen dragit igång igen. Min fråga är hur farligt det skulle vara att dra i sig lustgas 2 gånger i månaderna under sommaren? Blivit lustgas varje helg och även hemma i tub.. Nu är det paus i några veckor iallafall. Kan notera att jag senaste gången intog såpass mycket att jag inte ville ta mera pågrund av obehagligt tryck i hjärnan.

Det låter för ofta tycker jag.

B12-brist kan ge irreversibla skador.

Har inga hårddata men personligen försöker jag hålla mig till åtminstone 3-4 veckor mellan tillfällen och längre uppehåll på månader eller år mellan. Dock unnar jag mig rätt mycket när jag väl kör. Har läst nånstans att mycket på en gång är att föredra framför lite ofta. Ingen hårddata det heller, men intuitivt rimligt känner jag.
Citera
2022-05-05, 06:31
Medlem
graffdatshits avatar
Lustgas är för mig helt ofarligt sålänge man boffar det rätt dvs andas emellanåt! Men jag har en ganska så ny bekant som boffsr mkt lustgas och ofta, och alla säger att han har blivit dum i huvudet utav det permanent! Han skriver halvt oförståeligt, han tappar bort saker etc… och detta är inte under själva ruset enbart utan det är permanenta skador, de som har kännt honom längre än mig upplever samma sak!
Är det någon annan här som känner igen sig eller vet någon som tagit permanent skada utav gasen?
Citera
2022-05-05, 09:27
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Lustgas är för mig helt ofarligt sålänge man boffar det rätt dvs andas emellanåt! Men jag har en ganska så ny bekant som boffsr mkt lustgas och ofta, och alla säger att han har blivit dum i huvudet utav det permanent! Han skriver halvt oförståeligt, han tappar bort saker etc… och detta är inte under själva ruset enbart utan det är permanenta skador, de som har kännt honom längre än mig upplever samma sak!
Är det någon annan här som känner igen sig eller vet någon som tagit permanent skada utav gasen?
Hur snabbt har det gått innan dessa skador uppstod? Vet någon hur ofta och hur mycket?
Citera
2022-05-05, 09:28
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Det låter för ofta tycker jag.

B12-brist kan ge irreversibla skador.

Har inga hårddata men personligen försöker jag hålla mig till åtminstone 3-4 veckor mellan tillfällen och längre uppehåll på månader eller år mellan. Dock unnar jag mig rätt mycket när jag väl kör. Har läst nånstans att mycket på en gång är att föredra framför lite ofta. Ingen hårddata det heller, men intuitivt rimligt känner jag.
Jag har verkligen börjat förälska mig i skiten framförallt när jag trippar. Kanske köttat på för hårt nu. Det är rave nästa vecka och även 28:e. Blir la lustgas där. Men man lär ju fritera skallen om man kör på såhär i några år.....
Citera
2022-05-05, 09:51
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvampDamp.
Hur snabbt har det gått innan dessa skador uppstod? Vet någon hur ofta och hur mycket?
Han har boffat rätt frekvent de senaste månaderna som jag förstått det!
Citera
2022-05-05, 10:52
Medlem
SvampDamp.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Han har boffat rätt frekvent de senaste månaderna som jag förstått det!
Låter inte trevligt. Tagit mycket lustgas tidigare för 2-3 år sedan. Har själv frågor kring hur ofta det bör tas om man vill vara på den säkra sidan. B-vitaminbrist låter inte särskilt trevligt med tanke på att man kan på nervskador.
Citera
2022-05-06, 23:01
Medlem
Er der nogle der kan forklare mig, præcis hvordan lustgas virker på jer? Jeg læste mig jo frem til, at det kun varede nogle få sekunder, og tænkte det lød ikke særligt fedt

Og så er der jo de potentielle komplikationer
Citera
2022-05-08, 23:11
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanegan
Er der nogle der kan forklare mig, præcis hvordan lustgas virker på jer? Jeg læste mig jo frem til, at det kun varede nogle få sekunder, og tænkte det lød ikke særligt fedt

Og så er der jo de potentielle komplikationer
Du kan ju börja med att läsa trådstarten...
Citera
2022-05-28, 02:35
Medlem
Psykonaut-s avatar
Vad är nödlösningen om man inte har en "cracker" till hands men 50 st som man vill suga på akut?
Citera
2022-05-28, 08:53
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...um_C9hwqPkSHmw

30 plus borde man inte förstått bättre?
Citera
2022-05-28, 11:26
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...um_C9hwqPkSHmw

30 plus borde man inte förstått bättre?

Det är alltså en hel jävla artikel om att Pontus vuxen 30 inte kan googla och inte har något konsekvenstänk. Ställer han upp i tidningen under hot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in