2012-09-16, 16:57
Medlem
Pez-DJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname420
"Det finns vispgrädde på sprayflaskor (Av märket Chantilly) i din butik.
Drivgasen till dessa är lustgas - N2O. Ställ flaskan upprätt och tryck på
avfyrningsknappen. Om du inte har skakat flaskan, så ska nu grädden ge fan
i att spruta upp, och endast gasen utgår i en plastpåse som du håller tätt
runt utblåsningsdysan. När påsen är full så tar du och sätter den runt
munnen och tar ett DJUPT andetag och håller sedan andan i nån minut...
FEELGOOD... Upprepa tills innehållet i påsen är slut."
Saxat från random.

Frågan är. Hur mycket gas får man igentligen ur flaskan och slänger man bort grädden som blir kvar?
Någon som provat får gärna komma med feedback, är det värt att köpa sprutgrädde i berusningssyfte?

Skulle kunna tänka mig att det är lika mkt gas som 1,5-2st patroner om det är 0,5l grädde i en sån.
Om du inte vill slänga bort grädden äre bara bända upp toppen ( då den är tom på gas ) så kan du alltid vispa den för hands i en bunke eller så.

värt i berusningssyfte med sån, njae.
sifon och patroner avlönar sig nog avsevärt mkt mer.
Citera
2012-09-16, 17:24
Medlem
Berberines avatar
Citat:
"Det finns vispgrädde på sprayflaskor (Av märket Chantilly) i din butik.
Drivgasen till dessa är lustgas - N2O. Ställ flaskan upprätt och tryck på
avfyrningsknappen. Om du inte har skakat flaskan, så ska nu grädden ge fan
i att spruta upp, och endast gasen utgår i en plastpåse som du håller tätt
runt utblåsningsdysan. När påsen är full så tar du och sätter den runt
munnen och tar ett DJUPT andetag och håller sedan andan i nån minut...
FEELGOOD... Upprepa tills innehållet i påsen är slut."
Saxat från random.

Frågan är. Hur mycket gas får man igentligen ur flaskan och slänger man bort grädden som blir kvar?
Någon som provat får gärna komma med feedback, är det värt att köpa sprutgrädde i berusningssyfte?

Haha, gjorde detta ofta då jag var yngre. Värt är det väl knappast, och till och från förlorar man en tub om man inte är försiktig och ser till att de inte skakas alls.
Slöseri med pengar skulle jag säga. Men har man enormt tråkigt, är ung och vill pröva något nytt så föralldel go for it. Relativt ofarligt så länge du inte lyckas stoppa huvudet i påsen och somna där (säkert nån som skulle lyckas med det hur otroligt det än låter.. Folk är bra på att lyckas göra de få fel man inte ska göra..)
Men som ovanstående sa så vinner du ju enormt mkt mer på att helt enkelt beställa en sifon och ett gäng patroner
Citera
2012-09-16, 18:07
Medlem
Tack för svaren, har dock inte tillgång till annan N2O än sprutgrädde, idag. Annars hade jag kört "patron och spik i fryspåse metoden" verkar bra mycket enklare, så slipper man köpa en sifon för flera hundra också som endå bara kommer användas fåtalet gånger.

Kom att tänka på:
Det finns ju Soft Air Guns som drivs av gas, är det kolsyra eller lustgas? Vet att patronerna ser identiska ut som de som används till sifon.
Citera
2012-09-16, 18:14
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Det finns ju Soft Air Guns som drivs av gas, är det kolsyra eller lustgas? Vet att patronerna ser identiska ut som de som används till sifon.
Det är kolsyra i dessa patroner. "Allt är inte lustgas som lagras i en patron", som det gamla ordspråket säger...
Citera
2012-09-16, 21:56
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Tack för svaren, har dock inte tillgång till annan N2O än sprutgrädde, idag. Annars hade jag kört "patron och spik i fryspåse metoden" verkar bra mycket enklare, så slipper man köpa en sifon för flera hundra också som endå bara kommer användas fåtalet gånger.

Kom att tänka på:

Nej, det är absolut inte enklare, det är snarare mkt krångligare och extremt stor risk att du förlorar mycket gas på köpet. En sifon är utan minsta tvekan värt dom pengarna den kostar...

Det bästa med lustgas är ju att ta en 20-80 patroner på rad, när man väl kommit in i ruset vill man ju inte komma ur det direkt. Men jag ser det som en ren omöjlighet att lyckas krångla upp en patron i en fryspåse med hammare och spik direkt efter man dragit i sig en annan... Dessutom går det ofta hål i påsarna, eller så lyckas man förlora gas via den stora öppningen.

Med en sifon är du garanterad att få i dig all gas utan minsta problem, och det är inte speciellt knepigt att fylla på när man är i mitten av ruset. Om du är orolig över frysskador på läppar och dylikt är det bara att använda en ballong tillsammans med sifonen, men jag har aldrig sätt någon få frysskador, däremot blå läppar under en längre session, vilket kanske kan bero på den enorma syrebrist man utsätter sig själv för vid ett intag på 50+ patroner.
Citera
2012-09-19, 22:28
Medlem
Är jag ensam om att finna att ruset blir intensivare om man suger in gasen med näsan? Dvs tätar påsen runt näsan och andas in. Tar bättre än via munnen tycker jag!
Citera
2012-09-20, 06:16
Medlem
thechosenones avatar
Citat:

Kom att tänka på:

En sifon är en bra investering.

Patronerna till SAG's innehåller kolsyra.

Citat:
Ursprungligen postat av TopSteer
Är jag ensam om att finna att ruset blir intensivare om man suger in gasen med näsan? Dvs tätar påsen runt näsan och andas in. Tar bättre än via munnen tycker jag!

Vet ej, men det ska testas.
Citera
2012-09-20, 17:00
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopSteer

Provade att stoppa upp sifonen i näsan en gång för skoj skull, kändes rätt obehagligt

Men det du påstår handlar inte om något annat än placebo. Det är samma gas som åker ner i din lunga, och det är där den absorberas. Kan i så fall ha att göra med att du andas sämre med näsan och att du därför får syrebrist vilket förstärker ruset.
Citera
2012-09-20, 19:41
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Provade att stoppa upp sifonen i näsan en gång för skoj skull, kändes rätt obehagligt

Men det du påstår handlar inte om något annat än placebo. Det är samma gas som åker ner i din lunga, och det är där den absorberas. Kan i så fall ha att göra med att du andas sämre med näsan och att du därför får syrebrist vilket förstärker ruset.

This.

Oavsett hur du drar in det så tar du upp lika mycket gas i lungorna per andetag, det går inte att finta sig runt.
Citera
2012-09-20, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy

Jo, vet ju det. Just därför jag tycker det är så underligt. Blev bara så jag gjorde det och upplevde det som intensivare, därav frågar jag om någon upplevt samma sak Kan inte påstå att jag andas sämre genom näsan, kan ju däremot ha att göra med att jag inte håller för näsan när jag suger in med munnen och därför drar "tjuvluft" som en gammal moped! Borde dock inte vara så stor skillnad tycker jag men jag känner det och kan inte säga att det är någon placeboeffekt då jag inte hade någon förväntan på att det skulle vara så. Hade bara chips i käften och drog det i näsan därav haha
Citera
2012-09-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Nej, det är absolut inte enklare, det är snarare mkt krångligare och extremt stor risk att du förlorar mycket gas på köpet. En sifon är utan minsta tvekan värt dom pengarna den kostar...

Det bästa med lustgas är ju att ta en 20-80 patroner på rad, när man väl kommit in i ruset vill man ju inte komma ur det direkt. Men jag ser det som en ren omöjlighet att lyckas krångla upp en patron i en fryspåse med hammare och spik direkt efter man dragit i sig en annan... Dessutom går det ofta hål i påsarna, eller så lyckas man förlora gas via den stora öppningen.

Man kan vell knyta ihop ett gäng påsar och banka patronerna först tänkte jag isf. Knyter man ihop dem kan man vell inte förlora nån gas?
Denna metod borde funka lika bra med balong också?

För att undvika hål i påsen när man slår i spiken har jag läst att det ska räcka med en tejpbit på påsen, där man planerar att träffa spiken.

Efter att ha kollat in lite priser på sifoner känns inte det som något alternativ. Är helt enkelt en för snål jävel.
Citera
2012-09-24, 17:34
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Man kan vell knyta ihop ett gäng påsar och banka patronerna först tänkte jag isf. Knyter man ihop dem kan man vell inte förlora nån gas?
Denna metod borde funka lika bra med balong också?

För att undvika hål i påsen när man slår i spiken har jag läst att det ska räcka med en tejpbit på påsen, där man planerar att träffa spiken.

Efter att ha kollat in lite priser på sifoner känns inte det som något alternativ. Är helt enkelt en för snål jävel.

Okej, lycka till säger jag bara. Hur tror du själv det går att hitta av den där jävla patronen om du är påverkad? Man blir oerhört trött på den där proceduren och jag använder bara ghettometoden om jag inte har en sifon inom 1 mils radie. Köp åtminstone en cracker som tömmer innehållet direkt in i en ballong, men även det kan jag tänka mig blir jobbigt om man vill ta typ 10 i rad.

Lustgas är oerhört häftigt första gångerna även om man bara tar 1 patron, men rätt snabbt upptäcker man att det är ännu häftigare att ta flera på rad. Och då räcker inte en fucking påse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in