Citat:
Ursprungligen postat av Noname420
Tack för svaren, har dock inte tillgång till annan N2O än sprutgrädde, idag. Annars hade jag kört "patron och spik i fryspåse metoden" verkar bra mycket enklare, så slipper man köpa en sifon för flera hundra också som endå bara kommer användas fåtalet gånger.
Kom att tänka på:
Det finns ju Soft Air Guns som drivs av gas, är det kolsyra eller lustgas? Vet att patronerna ser identiska ut som de som används till sifon.
Nej, det är absolut inte enklare, det är snarare mkt krångligare och extremt stor risk att du förlorar mycket gas på köpet. En sifon är utan minsta tvekan värt dom pengarna den kostar...
Det bästa med lustgas är ju att ta en 20-80 patroner på rad, när man väl kommit in i ruset vill man ju inte komma ur det direkt. Men jag ser det som en ren omöjlighet att lyckas krångla upp en patron i en fryspåse med hammare och spik direkt efter man dragit i sig en annan... Dessutom går det ofta hål i påsarna, eller så lyckas man förlora gas via den stora öppningen.
Med en sifon är du garanterad att få i dig all gas utan minsta problem, och det är inte speciellt knepigt att fylla på när man är i mitten av ruset. Om du är orolig över frysskador på läppar och dylikt är det bara att använda en ballong tillsammans med sifonen, men jag har aldrig sätt någon få frysskador, däremot blå läppar under en längre session, vilket kanske kan bero på den enorma syrebrist man utsätter sig själv för vid ett intag på 50+ patroner.