2021-11-19, 08:31
Moderator
Maviels avatar
Det missbrukas tydligen så på något sätt får man i sig det

Det finns hos tandläkare, dock inte alla. Du behöver väl ha någon form av tandläkarskräck alternativt behov av att gå igenom besvärliga behandlingar för att få det. Exempelvis tandreglering, tandställning.

Jag vet inte om det är lika bra för alla - maken testade på förlossningen och spydde bara. Jag tyckte det var helt fantastiskt. Jag höll hårt i masken. När masken trillade av sög jag i mig lustgas direkt från röret när värken kom och när det var dags att krysta och man behövde fokusera lite ville barnmorskan ta den ifrån mig. det gick inte så bra kan jag säga... så de fick lite diskret skruva upp syrgas och ner lustgas i masken. Jag vägrade släppa den. Det blev liksom en trygghet.

Man får en känsla av att man inte bryr sig. Om smärtan. Man kan nästan skratta åt den.
Citera
2021-12-30, 00:42
Medlem
Att köpa patroner är något av det onödigaste man kan göra om man ska ta ballonger. Köp dem stora tuberna på 580g, infusion är bäst om du frågar mig.

Citera
2022-01-05, 21:14
Medlem
Partybolaget.se har sjukt bra tuber,crackers och även tankar!!! Om man styr större fester måste man ju sitta på en stor tank. Dem kör ut i gbg vet jag men skickar även ut med postnord över hela sverige!! )
Citera
2022-01-06, 13:39
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derpinius
Att köpa patroner är något av det onödigaste man kan göra om man ska ta ballonger. Köp dem stora tuberna på 580g, infusion är bäst om du frågar mig.

Varför ska man använda ballonger om man kan välja? Sifon är ju bättre.
Citera
2022-01-11, 22:10
Bannlyst
Lustgas är helt ok, förutom priset.
Priset är avskräckande. Om man gillar lustgas borde man tänka till lite.

Men någon kväll ibland tycker jag är ok för min plånbok.
Citera
2022-01-15, 13:55
Medlem
Mindecembers avatar
Är rätt ny till det här.
Kan denna: https://lust-gas.se/collections/alla...am-lustgas-tub

580 grams tuben användas för att fylla ballonger?
Citera
2022-01-15, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Är rätt ny till det här.
Kan denna: https://lust-gas.se/collections/alla...am-lustgas-tub

580 grams tuben användas för att fylla ballonger?
Ja det kan användas för att fylla ballonger.
Va beredd på att det låter litegranna.
Citera
2022-01-15, 23:48
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Ja det kan användas för att fylla ballonger.
Va beredd på att det låter litegranna.

Hur mycket? Typ grannarna hör och vaknar eller?
Citera
2022-01-16, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Hur mycket? Typ grannarna hör och vaknar eller?
Det låter från ballongen främst. När du släpper ut gas låter det inte så mycket. En 2kgs tub låter mycket högre en sån där tub låter inte inte så du väcker någon men jag brukar sätta munnen direkt från ventilen fast då finns det stor risk att du får in den jättekalla gasen och att du får köldskador i munnen. Så inte att rekommendera innan du fått lite koll på hur mycket gas som kommer ut.

Testa med en ballong och hör, och var försiktig så att du inte spränger en ballong. Det låter rätt högt.
Jag tycker det låter för högt för min lilla lägenhet i alla fall. Och jag gillar inte ljudet.

Har jag patroner kör jag direkt från sifonen.
Har jag tub kör jag direkt från tuben, men jag har då faktiskt fått köldskador i munnen och det suger.
Om du inhalerar från tuben, tänk på att aldrig vinkla den horisontellt. Den måste vara upprätt stående, annars är risken stor att du får köldskador. Det blir sår i munnen som läker men gör svinont att äta på typ 1 hel vecka och det finns risk att det svullnar upp så du inte kan andas eller komma ner i lungorna.

Så ballong är mycket säkrare.
Senast redigerad av Kultursprache 2022-01-16 kl. 09:43.
Citera
2022-01-16, 10:49
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache
Det låter från ballongen främst. När du släpper ut gas låter det inte så mycket. En 2kgs tub låter mycket högre en sån där tub låter inte inte så du väcker någon men jag brukar sätta munnen direkt från ventilen fast då finns det stor risk att du får in den jättekalla gasen och att du får köldskador i munnen. Så inte att rekommendera innan du fått lite koll på hur mycket gas som kommer ut.

Testa med en ballong och hör, och var försiktig så att du inte spränger en ballong. Det låter rätt högt.
Jag tycker det låter för högt för min lilla lägenhet i alla fall. Och jag gillar inte ljudet.

Har jag patroner kör jag direkt från sifonen.
Har jag tub kör jag direkt från tuben, men jag har då faktiskt fått köldskador i munnen och det suger.
Om du inhalerar från tuben, tänk på att aldrig vinkla den horisontellt. Den måste vara upprätt stående, annars är risken stor att du får köldskador. Det blir sår i munnen som läker men gör svinont att äta på typ 1 hel vecka och det finns risk att det svullnar upp så du inte kan andas eller komma ner i lungorna.

Så ballong är mycket säkrare.

Mycket hjälpsamt tack!
Citera
2022-01-29, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Varför ska man använda ballonger om man kan välja? Sifon är ju bättre.
Ja det gör man som man vill. Jag föredrar att andas in och ut genom ballong, gärna en stor ballong. Ju mer gas(mer än en sifonpatron) ger bättre rus.

Vissa rus vi har haft har varit utom denna värld. Man kan hamna på helt andra platser osv
Citera
2022-01-29, 10:59
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derpinius
Ja det gör man som man vill. Jag föredrar att andas in och ut genom ballong, gärna en stor ballong. Ju mer gas(mer än en sifonpatron) ger bättre rus.

Vissa rus vi har haft har varit utom denna värld. Man kan hamna på helt andra platser osv

Man kan ju dra flera patroner i rad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in