Citat:
Ursprungligen postat av BrunKärlek
men hur blir folk av lustgasen då? av säg 4 patroner (som jag hyperventilerar försiktigt) blir hela min kropp avdomnad, det brusar i hela systemet min röst låter djupare och jag kan få hallisar i form av färgexplosioner som när man får blodtrycksfall. den starkaste fasen håller i sig kanske 45 sec till 1 min, efter det så är jag lite trött och andfådd i kanske ett par minuter, och ibland får jag även ett litet glädjerus som kan sitta i kanske en timme.

berätta själva!
Av en patron känns min kropp lättare, studsar nästan och känner mig som en ballong. Härligt djup i ljud runt omkring, som att för första gången höra surroundljud jämfört med stereo ungefär. Ökad känsel på speciella punkter (såsom längst ut i varje fingertopp) som får mig att spekulera kring huruvida detta inte påverkar någon speciell centralkänselnerv. Synintryck blir en smula fördröjda (kände jag bara första gången dock), som på alkohol men inte lika intensivt, och även "pulserande" som vid syrebrist.
Efter två patroner flyter jag helt iväg till något konstigt medvetande en liten stund, verkligen inser att "hela livet är en gnista som spelas i slow motion" till exempel, och tidsuppfattningen just då blir helt åt helvete då insikten etsar sig fast så starkt för stunden. Efter det kommer jag lite närmare verkligheten och kan uppleva att den följande sekunden av mitt liv, när jag sitter där med lustgas i lungorna, loopas om och om igen, framlänges och baklänges - och slutar med att spelas upp normalt och med en känsla av "jag visste att han skulle säga precis det" eller vad det nu är för händelse som loopats. En sorts
extrem dejá vù som inte riktigt kan jämföras med den vanliga typen. Därefter känner jag mig lugn och harmonisk uppemot en halvtimme och kan sitta och utan resultat försöka komma ihåg vad jag kom till för insikt i mitt alternativa medvetande den gången. Alltid samma sak, i helvete att man kommer ihåg det helt otroliga man upptäckt!
...det blev en lång beskrivning detta, men jag kanske träffade huvudet på spiken för någon mer?