Citat:
Ursprungligen postat av inavawetrust
Har endast boffat lustgas med hjälp av en sifon, och grejen är den att jag inte alltid har tillgång till en sifon, utan använder den bara när min kompis är med, han som äger sifonen. Jag tycker inte att det är värt att köpa en egen sifon, eftersom jag inte brukar inhalera lustgas särskilt ofta, och därför har jag en fråga angående plastpåse-metoden..
Det står tidigare i tråden att syrehalten måste vara 20-21% när man andas in gasen för att man inte ska få syrebrist och ev. skador på hjärnan osv, och därför undrar jag om det är farligt att släppa ut gasen från patronen i påsen om det är vakum (eller iallafall en väldigt liten mängd luft) i den? Är det 21% (eller mer) syre i själva lustgasen (N2O), eller kommer de procenten från luften som redan finns i påsen?
EDIT: Förlåt om svaret redan finns i tråden, orkar verkligen inte läsa igenom hela.
Det är bullshit att det måste vara en syre halt på 20 %, för att hjärnan ska få
PERMANENTA hjärnskador måste den vara helt utan syre under 5 MINUTER! asså när du drar in en tub så håller du in den kanske max 1 min och att du alltid har syre kvar i lungorna och om du skulle hålla så länge att du svimma så börjar du andas automatiskt så det är i princip omöjligt att få hjärnskador om du inte en fet tub och så syrgasmask och råkar somna.
men du kan försöka andas lite mellan patronerna då du annars kan få huvudvärk