2008-08-16, 17:02
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorSnoken
testade precis, blev lite rädd när det poffade till men det var jag ju beredd på, jag andades inte så seriöst, tror jag gjorde helt fel, för farsan satt och tittade på mig så det kändes dumt, jag fick bara den där känslan som det känns att boffa bensin t.ex, att ljudet blir lite knasigt. Min far sa att det var ren skit som är till för tanter som ska föda barn
Visst blir ljudet lite knasigt, helt annorlunda surround-känsla så att säga, precis som med bensin... Men helikopterljudet kommer betydligt fortare, och du är fullt vid medvetande när det kommer. Vad som händer när du hållit kvar tillräckligt stora mängder i lungorna så länge du orkar kan jag knappt förklara känslan av, det känns som du behöver pröva lite till - du har knappt gläntat på dörren
Citera
2008-08-17, 20:28
Medlem
StorSnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Visst blir ljudet lite knasigt, helt annorlunda surround-känsla så att säga, precis som med bensin... Men helikopterljudet kommer betydligt fortare, och du är fullt vid medvetande när det kommer. Vad som händer när du hållit kvar tillräckligt stora mängder i lungorna så länge du orkar kan jag knappt förklara känslan av, det känns som du behöver pröva lite till - du har knappt gläntat på dörren

Körde slut på mina 9 andra patroner idag, gick mest åt helvete, lyckades några gånger men jag antar att det är mycket effektivare med en sifon, synd bara att de är så dyra, kan ju alltid kolla blocket efter någon :P
Citera
2008-08-17, 20:38
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Körde slut på mina 9 andra patroner idag, gick mest åt helvete, lyckades några gånger men jag antar att det är mycket effektivare med en sifon, synd bara att de är så dyra, kan ju alltid kolla blocket efter någon :P
Du kan ju kika om du har någon i din bekantskapskrets som roar sig med lustiga gaser också, och prova med hans sifon.

För övrigt anser jag att en sifon är en prisvärd investering, du kan ju ha med den och ett bra gäng patroner och sälja på fester eller vafan som helst om pengarna är ett problem... Visst får du lägga ut en slant, men kör du den metoden så får du ju ditt bruk (om det är inom vettiga ramar) gratis.
Senast redigerad av psi807 2008-08-17 kl. 20:45.
Citera
2008-08-18, 21:57
Medlem
affe2342s avatar
Citat:
Hellre ingen lustgas alls än lustgaspatroner utan sifon.
Citera
2008-08-19, 05:23
Medlem
Dziobeks avatar
Jag provade aldrig ens att köra utan sifon utan köpte en sammtidigt som 36 paket patroner. Den fredagkvällen var mycket underhållande när man hade fått paket innan på dagen. Det är en trevlig liten substans lustgas, och man kan använda den med ganska många andra substanser med för att förhöja upplevelserna
Citera
2008-08-19, 11:05
Medlem
Någon som vet om det finns riktigt stora tuber med lustgas att köpa i sverige? Tänker i storleksordning dykartub och uppåt.
Såg en video där något smart-ass kopplade sitt dykarmunstycke till en industritub med N2O.
Vilken oerhör förbättring jämfört patroner, speciellt om man är pårökt då omladdning bara är att fetglömma
Citera
2008-08-19, 13:28
Medlem
Dziobeks avatar
Har för mig att lustgas finns åtminstone i 3 olika kvaliter. Den ena är då den man använder inom sjukvården som är vad jag förstått blandas ut med luft för att kunna andas in hela tiden(tex under en förlossning) Sen finns det industrikvalite vilket har olika oljedimmor som smörjer vitala delar. Tror det är denna som just används till bilar bla. Sen är det den man oftast köper för att göra grädde eller som 99% av användarna här andas in. Den verkar i vissa fall ha någonslags olja eller liknande kvar ifrån då den producerade. Det tror jag inte ska vara någon nämnvärd fara eftersom patronerna går under livsmedelkategorin när den används som drivgas eller som i detta fallet sifonpatroner. Lustgas heter E 942 i innehållsförtäcknigen när det används som drivgas i olika tuber.

Vet inte om det går att köpa en tub med lustgas av AGA eller liknande för har aldrig frågat men borde inte vara svårt att kolla. Är bara och ringa antingen Air Liquide och undra ifall dom har Kalinox(deras namn på sjukhuskvalitetslusgas) som man kan komma och hämta en tub. AGA's lusgas har namnet Medimix. Så prova och ring det lokala gasbolaget och fråga. Får du köpa en så har du så det räcker och blir över i en 8kg tub
Citera
2008-08-20, 00:13
Medlem
inavawetrusts avatar
Har endast boffat lustgas med hjälp av en sifon, och grejen är den att jag inte alltid har tillgång till en sifon, utan använder den bara när min kompis är med, han som äger sifonen. Jag tycker inte att det är värt att köpa en egen sifon, eftersom jag inte brukar inhalera lustgas särskilt ofta, och därför har jag en fråga angående plastpåse-metoden..

Det står tidigare i tråden att syrehalten måste vara 20-21% när man andas in gasen för att man inte ska få syrebrist och ev. skador på hjärnan osv, och därför undrar jag om det är farligt att släppa ut gasen från patronen i påsen om det är vakum (eller iallafall en väldigt liten mängd luft) i den? Är det 21% (eller mer) syre i själva lustgasen (N2O), eller kommer de procenten från luften som redan finns i påsen?

EDIT: Förlåt om svaret redan finns i tråden, orkar verkligen inte läsa igenom hela.
Senast redigerad av inavawetrust 2008-08-20 kl. 00:16.
Citera
2008-08-20, 10:22
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inavawetrust
Har endast boffat lustgas med hjälp av en sifon, och grejen är den att jag inte alltid har tillgång till en sifon, utan använder den bara när min kompis är med, han som äger sifonen. Jag tycker inte att det är värt att köpa en egen sifon, eftersom jag inte brukar inhalera lustgas särskilt ofta, och därför har jag en fråga angående plastpåse-metoden..

Det står tidigare i tråden att syrehalten måste vara 20-21% när man andas in gasen för att man inte ska få syrebrist och ev. skador på hjärnan osv, och därför undrar jag om det är farligt att släppa ut gasen från patronen i påsen om det är vakum (eller iallafall en väldigt liten mängd luft) i den? Är det 21% (eller mer) syre i själva lustgasen (N2O), eller kommer de procenten från luften som redan finns i påsen?

EDIT: Förlåt om svaret redan finns i tråden, orkar verkligen inte läsa igenom hela.

Det är bullshit att det måste vara en syre halt på 20 %, för att hjärnan ska få PERMANENTA hjärnskador måste den vara helt utan syre under 5 MINUTER! asså när du drar in en tub så håller du in den kanske max 1 min och att du alltid har syre kvar i lungorna och om du skulle hålla så länge att du svimma så börjar du andas automatiskt så det är i princip omöjligt att få hjärnskador om du inte en fet tub och så syrgasmask och råkar somna.
men du kan försöka andas lite mellan patronerna då du annars kan få huvudvärk
Citera
2008-08-20, 11:54
Medlem
inavawetrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Det är bullshit att det måste vara en syre halt på 20 %, för att hjärnan ska få PERMANENTA hjärnskador måste den vara helt utan syre under 5 MINUTER! asså när du drar in en tub så håller du in den kanske max 1 min och att du alltid har syre kvar i lungorna och om du skulle hålla så länge att du svimma så börjar du andas automatiskt så det är i princip omöjligt att få hjärnskador om du inte en fet tub och så syrgasmask och råkar somna.
men du kan försöka andas lite mellan patronerna då du annars kan få huvudvärk

Tack så mycket! Har en halvbekant som höll på att dö av lustgas, så jag vill vara helt säker. Jag vet dock inte hur han inhalerade gasen, men det kan nog inte ha vart via påse.
Citera
2008-08-21, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjor
Händer de bara mig att där alltid är några patroner i varje packet som ''exploderar, går fel'' när man skruvar på de på sifonen? Vet ju hur man gör o så, jäkla otur som bara drabbar mig
Händer mig ofta när man kör flera i rad, har fått för mig att det beror på att ventilen fryser. Kan det ligga något i det? har ganska stort spill pga detta. Detta hände även innan sifonen begagnats av några tusental patroner
Citera
2008-08-21, 13:49
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Någon som har koll på fler butiker än PGW-slussen som säljer patroner i stockholms-området?

Känns inte så roligt att besöka samma affär hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in