2007-06-18, 18:29
Medlem
Tord_Ywels avatar
Nån som har provat en sån här och kan ge nått omdömme? Funkar den bra? Har den nått problem med nålen som en del brukar få?

http://www.bongsrus.se/images/produc...gas_maskin.jpg
Citera
2007-06-18, 18:54
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tord_Ywel
Nån som har provat en sån här och kan ge nått omdömme? Funkar den bra? Har den nått problem med nålen som en del brukar få?

http://www.bongsrus.se/images/produc...gas_maskin.jpg

den verkar rätt värdelös tycker jag.. lär bli svinkall att hålla i, dessutom behöver man ballonger till den..
Citera
2007-06-19, 10:22
Medlem
Dyngraukmans avatar
Citat:
Tja, syrebrist brukar ju inte vara särskilt bra?

Nej det kan det ju förstås inte vara, för det var verkligen snarlikt till en annan sak jag upplevt, När vi gick i sjuan så lärde vi oss hur man svimma av varandra. Så när jag tänker efter nu så ska jag nog inte ta 4a patroner på sammagång igen, men det var en rolig tripp anyways, Jag är sjukt sugen på att springa iväg och köpa ett 10 pack patroner eftersom jag är lite på cocillana kuckilura mys nu

Jag har hört att det ska bli som när man typ brytit benet och får morfin o lustgas av doktorn, har visserligen brytit benet, men Jag har hört det?
Citera
2007-06-19, 22:36
Medlem
KruxZs avatar
Någon som vet nån butik i Örebro som säljer lustgaspatroner?
Har kollat på Clas Ohlssons, där finns det i alla fall inte
Citera
2007-06-20, 12:24
Medlem
Ja, inte heller detta förstod jag mig på helt och ni får gärna skratta men...

Citat:
Budgetvarianten går ut på att lägga en spik och en lustgaspatron i en fryspåse (Ca 5 liter)
Tejpa sedan lite på en punkt om 1*1 cm på påsen. Kläm ur luften ur påsen och stäng den med exempelvis tejp (påsen ska inte läcka).
Ta nu en hammare och punktera patronen när den fortfarande ligger i påsen, genom att sätta spiken mot patronen avsmalnade ände och slå till med hammaren. Påsen kommer fyllas med gas.

...jag får inte ihop allt som står här. För er kanske det är självklart men varför ska man tejpa 1*1 cm på påsen?
Någon som kan ge en mer noob-beskrivning till mig?
Eller någon som kan slänga upp en bild, skulle va utmärkt!
Citera
2007-06-20, 13:04
Medlem
ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaccot
Ja, inte heller detta förstod jag mig på helt och ni får gärna skratta men...

...jag får inte ihop allt som står här. För er kanske det är självklart men varför ska man tejpa 1*1 cm på påsen?
Någon som kan ge en mer noob-beskrivning till mig?
Eller någon som kan slänga upp en bild, skulle va utmärkt!

För att det inte ska gå hål på påsen när du slår med hammaren... Inte så svårt, du har en patron och en spik i en stängd påse och punkterar patronen med hjälp av en hammare utifrån.
Citera
2007-06-23, 17:42
Medlem
totens avatar
Tycker det är lättare att slå hål på patronen utanför påsen.. slå gärna fler lösa slag än 1-2 hårda.. du förlorar inte så mkt gas och lär dig rätt så snabbt hur mkt du ska slå upp den
Citera
2007-06-23, 17:56
Medlem
Ssjoss avatar
Skaffa en sifon för fan ! kostar ju mindre än 400 kr
Citera
2007-06-23, 18:09
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
Tycker det är lättare att slå hål på patronen utanför påsen.. slå gärna fler lösa slag än 1-2 hårda.. du förlorar inte så mkt gas och lär dig rätt så snabbt hur mkt du ska slå upp den
Precis! Det ultimata är nu att trä en ballong över. Alltså slå försiktigt hål på patronen med hjälp av spik och hammare, sedan trär du snabbt över en ballong, detta är väldigt lätt och du förlorar i princip ingenting. Väldigt bekvämt också!
Första patronen brukar det gå lite dåligt på (antingen slår man för löst och det tar evigheter innan den fylls, eller slår man för hårt och inte är beredd på det), men redan andra och tredje lär du lyckas utmärkt med!
Citera
2007-06-23, 18:29
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Skaffa en sifon för fan ! kostar ju mindre än 400 kr
jo visst, men jag har inte bestämt vilken jag ska ha än...några förslag =)?
Citera
2007-06-23, 22:29
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
jo visst, men jag har inte bestämt vilken jag ska ha än...några förslag =)?

http://www.whipcream.se/content.asp?...nfo&prodid=S04

Denna har jag. Den är helt klart funktionell och de e nice att man kan ladda 2-3 patroner samtidigt.

Nackdel är att munstyckena som följde me va ganska besvärliga. Har skruvat av dem tillsvidare.

Se till att skaffa en sifon med ett tryckhandtag för att släppa ut gasen bara. Det är helt klart rekommenderat
Citera
2007-06-24, 12:52
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
http://www.whipcream.se/content.asp?...nfo&prodid=S04

Denna har jag. Den är helt klart funktionell och de e nice att man kan ladda 2-3 patroner samtidigt.

Nackdel är att munstyckena som följde me va ganska besvärliga. Har skruvat av dem tillsvidare.

Se till att skaffa en sifon med ett tryckhandtag för att släppa ut gasen bara. Det är helt klart rekommenderat

varför inte ta en av plast :O? som kostar någon 100 mindre..?
Är det för denna kan ta 2-3 st samtidigt? du köpte den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in