2007-12-23, 21:39
Medlem
Psychotics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetromino
Tinnitus är ett symptom av brist på vitamin B12 som är en följd av intensivt bruk av lustgas.
Men det underliga är att jag endast tog en patron 'ovanpå' allt jag hade i mig (stora mängder alkohol, >0.5g cannabis och Efedrin).
Jag tror att det var ett litet samspel mellan de två faktorerna -
dvs min lätta tinnitus jag haft sen barndomen och alla substanser som cirkulerade i mitt system just då.

Klart det har suttit i längre än ruset, det förvärrades inte temporärt utan permanent.
Jag har nästan alltid kört en ödmjuk upptrappningsmetod för att känna efter om tinnitusen förvärras efter diverse substanser men den har inte gjort det skulle jag tro, förutom vid en dxm-tripp.

Måhända har det att göra med just dissociativa droger?
Nu hänger jag inte riktigt med. Men är det någon skillnad på tinnitus som orsakats av vitamin-B12 brist och tinnitus som orsakats av högt ljud?
Jag har nämligen haft tinnitus i ett antal år nu, vet inte om den orsakades av för högt ljud men jag misstänker att så är fallet. Hursomhelst så har jag inte märkt någon skillnad efter mina lustgas eller DXM sessioner. Vilket har blivit en hel del. Brukar gå åt mellan 70-100st lustgas patroner på en kväll för mig och nästan alltid i samband med någon annan drog. Har även ätit ganska mkt DXM i mina dagar i ganska så stora doser under ganska intensivt brukande (1250-1750mg 1-2gnr i veckan under en 4 månaders period ungefär).

Ifall det nu är skillnad på tinnitus och tinnitus tänkte jag att det kanske beror på det?
Citera
2007-12-23, 22:17
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychotic
Nu hänger jag inte riktigt med. Men är det någon skillnad på tinnitus som orsakats av vitamin-B12 brist och tinnitus som orsakats av högt ljud?
Jag har nämligen haft tinnitus i ett antal år nu, vet inte om den orsakades av för högt ljud men jag misstänker att så är fallet. Hursomhelst så har jag inte märkt någon skillnad efter mina lustgas eller DXM sessioner. Vilket har blivit en hel del. Brukar gå åt mellan 70-100st lustgas patroner på en kväll för mig och nästan alltid i samband med någon annan drog. Har även ätit ganska mkt DXM i mina dagar i ganska så stora doser under ganska intensivt brukande (1250-1750mg 1-2gnr i veckan under en 4 månaders period ungefär).

Ifall det nu är skillnad på tinnitus och tinnitus tänkte jag att det kanske beror på det?

Jag råkade utelämna att lustgasen inte orsakade tinnitusen utan jag fick den efter högt ljud som för dig, en hårdrockspelning i mitt fall.
Den förvärrades senare en aning av lustgasen, jag tycker också att det är väldigt underligt med tanke på den ytterst lilla mängden.
(Ser nu att jag skrev i ett föregående inlägg att den endast förvärrades.)

Jag kanske inbillar mig, inbillade mig även när jag var liten att jag hade tinnitus innan jag fick det på riktigt efter spelningen. Inte särskilt troligt dock måste jag säga.
Citera
2007-12-24, 03:09
Bannlyst
Orkar inte läsa igenom hela tråden, kanske har kommit upp innan. Vad är det för skillnad på lustgas och butangas? Tycker att effekterna är väldigt lika, kanske till och med samma, men man får ju alltid höra att tändargas "smälter hjärnan" och att lustgas är ofarligt. Båda ger väl syrebrist i hjärnan? Det är ju så mycket billigare och mer lättillgängligt med butangas...
Citera
2007-12-24, 09:41
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnevan
Orkar inte läsa igenom hela tråden, kanske har kommit upp innan. Vad är det för skillnad på lustgas och butangas? Tycker att effekterna är väldigt lika, kanske till och med samma, men man får ju alltid höra att tändargas "smälter hjärnan" och att lustgas är ofarligt. Båda ger väl syrebrist i hjärnan? Det är ju så mycket billigare och mer lättillgängligt med butangas...

Det är inte syrebristen man får av butangas som förstör hjärnan, de är alla kemikalier som den innehåller. Det är livsfarligt.
Den enda faran med lustgas är just syrebrist och den behöver du inte oroa dig för om du bara tar nått andetag mellan varje patron.
Citera
2007-12-24, 23:22
Medlem
Jag har hittat en svingammal gräddsifon hemma. Den verkar dock sakna patronhållare så är det någon som vet om det alltid har varit samma mått på skiten? För i såfall är det ju bara att beställa en patronhållare.
Citera
2007-12-24, 23:31
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Den enda faran med lustgas är just syrebrist

Och jag som trodde att det var en del annat som kunde spela in med, hade nått att göra med b vitamin. Men nu så vet jag bättre!
Citera
2007-12-25, 04:30
Medlem
Fuckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fentsson
Och jag som trodde att det var en del annat som kunde spela in med, hade nått att göra med b vitamin. Men nu så vet jag bättre!
B12 Vitamin menar du.
Men dom bieffekterna följer bara med (kanske till extrapris om du har tur) vid långvarigt bruk.
Citera
2007-12-25, 09:25
Medlem
F.Ks avatar
Citat:

Det gör ju bara att du blir trött men inget du dör av, inte så lätt iallafall.
Bara att köpa lite b12-vitamin på apoteket om man är orolig
Citera
2007-12-25, 15:05
Medlem
fentssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Det gör ju bara att du blir trött men inget du dör av, inte så lätt iallafall.
Bara att köpa lite b12-vitamin på apoteket om man är orolig

Jag är inte direkt orolig, men tänk om man ramlar och slår sig mitt i det korta lustgas ruset!
Citera
2007-12-25, 15:25
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Jag är inte direkt orolig, men tänk om man ramlar och slår sig mitt i det korta lustgas ruset!

Haha ja, den faran finns ju självklart. Jag var mer inne på dom kemiska farorna
Citera
2007-12-25, 15:49
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronis
Jag har hittat en svingammal gräddsifon hemma. Den verkar dock sakna patronhållare så är det någon som vet om det alltid har varit samma mått på skiten? För i såfall är det ju bara att beställa en patronhållare.

prova dig fram tills du hittar en stor mutter som passar gängorna, sedan är det bara att svetsa på en rörstump med igenlagd topp. dvs om du kan svetsa.
Citera
2007-12-28, 19:19
Medlem
Indianpundares avatar
Kan man använda en ny Sodastream för att få ut n2o gasen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in