Citat:
Ursprungligen postat av mongeer
Var med om något rätt läskigt häromdagen. Vi var en liten grupp som satt och det var några som ville prova för första gången. En tjej drog i sig en patron och höll andan i kanske 15 sekunder, för att sedan totalt falla ihop och slutligen landa med huvudet mot golvet (självklart såg vi till att hon satt ner, men killen brevid orkade inte hålla henne uppe). Sen låg hon mot golvet med världens spasmer i 10 sekunder eller så. Har aldrig varit med om något sånt, tvivlar på att hon blev helt medvetslös men vette vad som hände. Kan man få allergiska reaktioner eller liknande när man tar lustgas? Har för mig att de alltid brukar fråga innan de söver ner en om man är allergisk mot nånting..
Spasmer är vanligt hoss flera personer, fick det själv när jag fortfarande drog lustgas rent.
Vad det gäller medvetslöshet, tja du. Om hon bara föll ihop så är inte det heller så konstigt, får man för lite syre så tuppar man av. Så är det.
Citat:
Ursprungligen postat av bajskorvar
Har funderat på att skaffa mig en sifon och lite patroner, men måste bara fråga efter att ha läst FAQen:
Är det verkligen så farligt att suga i sig gasen direkt från sifonen?
Det är oskönt, och du kan skada dig. Varför inte bara andas in från ballong?