Citat:
Ursprungligen postat av Joppiz
Har använt ballonger till andra typer av lustgasmaskiner och de har fungerat utmärkt. Bara att hålla ballongen på plats med två fingrar, aldrig varit med om någon som flugit iväg. Men nu har jag som sagt inte testat denna modell av cracker så jag vet inte exakt hur de fungerar.
Har testat att fylla ballonger från en sifon. Fungerar utmärkt om man håller i den, ja. Däremot tycker jag det är skönare att bara dra in gasen direkt i munnen via munstycket. Går snabbare också. Som du sa, blir ju lätt ett antal patroner man byter ut under en kväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Joppiz
De dyrare brukar dock ha bättre kvalité än de billigare och klarar därför av ett "missbruk" bättre än de billiga gör.
Absolut. Har själv påtalat detta faktum ett flertal gånger. Köper man en skräpsifon börjar packningar mkt lätt att läcka, munstycket blir ostabilt och den känns allmänt risig hela sifonen. Är annat med en LISS i rostfritt stål, har aldrig haft några som helst problem med den. Trots 3000+ patroner använda utan grädde i sifonen.
När jag hittar den ska jag kolla hur packningarna ser ut egentligen. Behövs det får jag väl smörja den. En annan fördel med en märkessifon är att packningar och diverse andra reservdelar är lätt att få tag på, till exempel via Verner och Verner.
Må väl
GaiN