2008-12-15, 16:36
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Har testat varianten då man tar en 5 liters påse med en spik osv. Tyckte inte att det funkade värst bra.. när man gjorde så man hade 2-3 redo som man tog efter varann så funkade det väl hyfsat.

Min fråga är nu finns det nåt annat sätt som funkar bra utan att köpa en dyr sifon? Kan man ha roligt med lustgas utan att behöva blanda med cb eller t.ex svamp? För när jag testade så blev jag lite yr i huvet men inte så mkt mer med det...

En sifon är att rekommendera i alla lägen och man kan ha roligt med lustgas utan andra droger. Saken är väl den att det blir en jävla skillnad på ruset om man tar någon annan drog och kör lustgas på det. Dvs det blir roligt utan något annat men roligare med något annat
Citera
2008-12-15, 17:07
Medlem
Nooomys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooomy
Du tar greppdelen från ett leksaks tennisracket (eller hårdplast rör) som du kan hitta på vilken leksaks affär.

skruvar/drar loss den nedre delen av racket då har du förhoppnings ett ihåligt rör med bara öppning på ena sidan.

l l <---- nedredelen av tennisracket
l l
l l
l_l

.....l l
.....l l
1->l l<-2
.....l_l

1. Här skruvar du ner en mycket vass skruv med en borrmaskin försök få den exakt i mitten

2. Här borrar du ett hål med skruvamaskinen, hålet ska vara lite mindre än över delen av lustgas patronen så att den sitter mycket tätt

l l <--1
l l
l-oO <--2
l_l

1. Sätt en ballong över öppningen
2. Tryck in din patron så långt det går så att spettsen av skruven nuddar pattronen

Slå sen patronen hårt ner i maken och gas kommer komma in i ballongen

Dra in gasen och bli dum i huvudet

en mycket smidig och grym lustgasknäckare som funkar ialla situationer
Citera
2008-12-16, 01:04
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigGaN
amen doh, som man kan köpa i affären?
Ah, antog att du var minderårig. Silly me, då hade du väl givetvis inte varit medlem här på forumet, eller hur?
Citera
2008-12-16, 23:02
Medlem
pzuks avatar
vet någon nåt ställe i norrbotten som säljer gräddgaspatroner?
Citera
2008-12-17, 23:06
Medlem
ubåts avatar
Både pgw och Whipcream's hemsidor är nere. Är det farbror staten som bråkar med oss eller?
Citera
2008-12-17, 23:32
Medlem
pgw funkar för mig iaf
Citera
2008-12-17, 23:36
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubåt
Både pgw och Whipcream's hemsidor är nere. Är det farbror staten som bråkar med oss eller?

Whipcream säljer inte längre patroner och pgw fungerar för mig. Varför staten skulle göra något får du gärna utveckla då det inte är något olagligt med lustgas.
Citera
2008-12-17, 23:43
Medlem
ubåts avatar
Tack för snabba svar!

Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
Whipcream säljer inte längre patroner och pgw fungerar för mig. Varför staten skulle göra något får du gärna utveckla då det inte är något olagligt med lustgas.
Som vi alla vet kan det ändras över en natt. Vad som är ofarligt i dag är dödsknark imorgon. Jag får väll helt enkelt prova pgw igen.

edit: Det är opera som är boven i dramat! Med explorer funkar pgw utmärkt
Citera
2008-12-25, 21:55
Medlem
Joppizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuzionz
Har testat varianten då man tar en 5 liters påse med en spik osv. Tyckte inte att det funkade värst bra.. när man gjorde så man hade 2-3 redo som man tog efter varann så funkade det väl hyfsat.

Min fråga är nu finns det nåt annat sätt som funkar bra utan att köpa en dyr sifon? Kan man ha roligt med lustgas utan att behöva blanda med cb eller t.ex svamp? För när jag testade så blev jag lite yr i huvet men inte så mkt mer med det...

Lustgas är underbart utan varesig CB eller svamp, även om det boostar ruset oerhört. Dra ett par patroner på raken och håll gasen inne en bra stund så ska nu nog få effekt. En varning dock, när du väl har börjat så vill du snabbt ha mer och mer. Det kan gå åt många paket under en kväll

Varianten med plastpåse och syl har nog de flesta testat. Den fungerar om man inte har något annat att tillgå men blir jobbig i längden. Sifon är det enda av allt de jag testat som jag faktiskt tycker fungerar. Skillnaden på Sifon och Sifon är även den stor. De billiga sifonerna fungerar ett tag men då de är gjorda för att vispa grädde och inte för att förse någon med tusentals patroner lustgas så packningarna kan frysa om man drar för många patroner med kort intervall. Sen finns de så kallade crackers, har aldrig testat dessa och tror knappast att de kan mäta sig med en sifon. Men sen så är de betydligt mycket billigare också. Här är en variant:
http://hemulen.se/index.php?main_pag...products_id=25
Citera
2008-12-25, 22:14
Medlem
Borde det inte vara jäkligt svårt att hålla koll på ballongen om man kör med en "cracker"? Känns som den kommer flyga iväg ett antal gånger och spy ur sig all underbar gas!

Citat:
Ursprungligen postat av Joppiz
Sifon och Sifon är även den stor. De billiga sifonerna fungerar ett tag men då de är gjorda för att vispa grädde och inte för att förse någon med tusentals patroner lustgas så packningarna kan frysa om man drar för många patroner med kort intervall.
Vilka sifoner är inte gjorda för grädde? Intresserad då jag har precis det problemet.
Citera
2008-12-25, 22:35
Medlem
Joppizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zucchini
Borde det inte vara jäkligt svårt att hålla koll på ballongen om man kör med en "cracker"? Känns som den kommer flyga iväg ett antal gånger och spy ur sig all underbar gas!
Har använt ballonger till andra typer av lustgasmaskiner och de har fungerat utmärkt. Bara att hålla ballongen på plats med två fingrar, aldrig varit med om någon som flugit iväg. Men nu har jag som sagt inte testat denna modell av cracker så jag vet inte exakt hur de fungerar.

Citat:
Vilka sifoner är inte gjorda för grädde? Intresserad då jag har precis det problemet.
Du missförstod mig. Gräddsifoner är naturligtvis avsedda för grädde och inget annat. De dyrare brukar dock ha bättre kvalité än de billigare och klarar därför av ett "missbruk" bättre än de billiga gör.
Senast redigerad av Joppiz 2008-12-25 kl. 22:38.
Citera
2008-12-25, 22:46
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Har använt ballonger till andra typer av lustgasmaskiner och de har fungerat utmärkt. Bara att hålla ballongen på plats med två fingrar, aldrig varit med om någon som flugit iväg. Men nu har jag som sagt inte testat denna modell av cracker så jag vet inte exakt hur de fungerar.

Har testat att fylla ballonger från en sifon. Fungerar utmärkt om man håller i den, ja. Däremot tycker jag det är skönare att bara dra in gasen direkt i munnen via munstycket. Går snabbare också. Som du sa, blir ju lätt ett antal patroner man byter ut under en kväll.

Citat:
De dyrare brukar dock ha bättre kvalité än de billigare och klarar därför av ett "missbruk" bättre än de billiga gör.

Absolut. Har själv påtalat detta faktum ett flertal gånger. Köper man en skräpsifon börjar packningar mkt lätt att läcka, munstycket blir ostabilt och den känns allmänt risig hela sifonen. Är annat med en LISS i rostfritt stål, har aldrig haft några som helst problem med den. Trots 3000+ patroner använda utan grädde i sifonen.

När jag hittar den ska jag kolla hur packningarna ser ut egentligen. Behövs det får jag väl smörja den. En annan fördel med en märkessifon är att packningar och diverse andra reservdelar är lätt att få tag på, till exempel via Verner och Verner.

Må väl
GaiN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in