2008-03-29, 01:11
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tonfisksushi
Fel. Man får inte B12 via inandning.

Rätt. Går däremot att köpa på apoteket under namnet Behepan.
Citera
2008-03-29, 20:14
Medlem
Eller genom att äta rätt.
Citera
2008-03-31, 20:30
Medlem
Lalaquins avatar
Tänkte köpa lite lustgas patroner och tänkte köra på luffar versionen då man tar en spik och slår hål i patronerna för att spara cash. Är en liten mes och undrar ifall patronen får för sig att flyga iväg eftersom det e tryck i den? måste man hålla i patronen?
Citera
2008-04-01, 00:38
Medlem
villbarafragas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalaquin
Tänkte köpa lite lustgas patroner och tänkte köra på luffar versionen då man tar en spik och slår hål i patronerna för att spara cash. Är en liten mes och undrar ifall patronen får för sig att flyga iväg eftersom det e tryck i den? måste man hålla i patronen?
Kolla annars på begagnade sifoner! Jag svarade på en annons där någon sålde 9st sodasifoner och 4st gräddsifoner för tusen spänn, har frågat om man kan få köpa endast 1 (isåfall borde de bli väldigt billigt med tanke på totalpriset) men väntar ännu på svar.
Återkommer när jag vet mer!
Citera
2008-04-01, 01:24
Medlem
ronnie10s avatar
Undrar om det finns någon universal "patronhållar"storlek? Med tanke på att jag har en sifon men inte har den där hållaren. Så min sifon är obrukbar.

Undrar också om man kan köpa lösa patronhållare?
Citera
2008-04-01, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronnie10
Undrar om det finns någon universal "patronhållar"storlek? Med tanke på att jag har en sifon men inte har den där hållaren. Så min sifon är obrukbar.

Undrar också om man kan köpa lösa patronhållare?

Patronhållare finnes här:
http://www.pgw.se/catalog/product_in...oducts_id=1093

Vilken av dessa två är att föredra?
http://www.pgw.se/catalog/product_in...roducts_id=700
http://www.pgw.se/catalog/product_in...roducts_id=698

Tänkte på storlek och så, kan gasen tömmas ut ordentligt i 0.25 litermodellen?
Vilken är av bäst kvalitet?

0.25 litermodellen vinner ju på att den är så portabel, men om den inte är lika bra är det kanske värt att satsa på en större?
Citera
2008-04-02, 13:17
Medlem
Mojen13s avatar
Har köpt ett 10 pack från min lokala essens affär. Undrar egentligen vad som räknas som långvarigt bruk? och om na nu köper behepan så är det problemet löst helt?
Citera
2008-04-02, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojen13
Har köpt ett 10 pack från min lokala essens affär. Undrar egentligen vad som räknas som långvarigt bruk? och om na nu köper behepan så är det problemet löst helt?
10st patroner behöver du inga tillskott till, du får i dig B12 från mat och liknande, och 10st är ju knappt något, tar man runt 100 ska man nog iaf tänka tanken på att det kan vara värt det.
Citera
2008-04-02, 16:19
Medlem
Mojen13s avatar
Nu var det juh inte din åsikt om hur många patroner man ska ta jag frågade om, utan när det börjar märkas att man har brist på vitamin b12. Någon som vet?
Citera
2008-04-02, 16:25
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Nu var det juh inte din åsikt om hur många patroner man ska ta jag frågade om, utan när det börjar märkas att man har brist på vitamin b12. Någon som vet?

Du blir trött och lite yr i huvudet, inte alls så man mår dåligt bara man inte fortsätter utan att äta nått.
Citera
2008-04-02, 16:29
Medlem
Mojen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Du blir trött och lite yr i huvudet, inte alls så man mår dåligt bara man inte fortsätter utan att äta nått.

Aha tack för hjälpen.

Men om man köper tillskott så är det inga risker alls? förutom att man kan få syrebrist om man inte andra imellan patronerna.
Citera
2008-04-02, 16:44
Medlem
DreamRs avatar
Citat:
Aha tack för hjälpen.

Men om man köper tillskott så är det inga risker alls? förutom att man kan få syrebrist om man inte andra imellan patronerna.

På 10 stycken så är det INGA risker alls. Om du komemr ihåg att vänta lite efter 2-3 st o chilla lite. Det är lätt hänt att 10 st försvinner ganska snabbt dock!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in