Citat:
Ursprungligen postat av cozing
Dom talar om att folk har dött pga lustgas utomlands, hur dog dom då ? är lustgasen skadlig i sig ?
Såvitt jag läst, och jag har läst runt en del så har alla dokumenterade dödsfall av lustgas skett pga att de avlidna har använt redskap som hindrat syretillförsel, och sedan tuppat av som en följd av lustgas påverkan.
Exempel på dessa annordningar är tex. påspännbara masker/munstycken vilka antagligen är livsfarliga om man tuppar av totalt.
Dessutom tror jag det har förekommit folk som tom stoppat en plastpåse över huvudet och sprutat in gas. (Iofs försämras omdömet medans man är påverkad men nån gräns får det väl vara?)
Detta är alltså big NO NO
Osäker på om det har förekommit dödsfall i samband med att någon inhalerat från en extern påse varefter personen ramlat på marken och på något sätt fått påsen över munnen. Detta skulle kunna vara möjligt även om det låter osannolikt.
Dessutom tror jag inte det finns särskilt många dödsfall registerade pga lustgasbruk om man jämför med brukets omfattning. Det rör sig i storleksordningen 1 per år i USA.
Läs på erowid.
(Därmed inte sagt att lustgas är ofarligt eller inte skulle skada kroppen på något sätt. Jag ska fan lägga ner skiten, känns inte som jag får ut något av det längre)