2008-04-28, 21:56
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villbarafraga
"Livsfarlig Gasdrog" stod det i Metro idag, de hänvisade även till TV4 som källa när det gällde dödsfall utomlands.
Mina föräldrar hänvisade mig till den artikeln, jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. "Dödsknark" om cannabis och nu "Livsfarlig gasdrog" om lustgas, jag tror jag smäller av.
Citera
2008-04-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awombhawha
En 10-åring kanske inte bör hålla på med sådant här, men en kille på 15 år kan ju nog hantera lustgasen om han läser runt lite och ser vad man inte ska göra och lite tips, ungdomarna ska väl också få skratta lite?
Sant, men samtidigt är det ju samma argument för att ta bort 18- och 20-årsgränserna för köp av alkohol. Klart att vissa kan hantera det, men om varannan inte kan det är det ju dem man ska tänka på. Är det lite jobbigare för unga att få tag i det ökar ju chansen att de som väl använder det är pålästa också.
Citera
2008-04-28, 22:11
Medlem
Artiklar om det:
http://www.metro.se/se/article/2008/...1-65/index.xml
http://nyhetskanalen.se/1.408242/200...ids_bland_unga
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_1189979.svd
Citera
2008-04-28, 22:20
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Artiklar om det:
http://www.metro.se/se/article/2008/...1-65/index.xml
http://nyhetskanalen.se/1.408242/200...ids_bland_unga
http://www.svd.se/stockholm/nyheter/artikel_1189979.svd
Kommentarerna på artiklarna talar sitt alltför tydliga språk, vore trevligt om de också publicerades någon gång då det verkar stå mer sanningsenliga fakta i dem än vad journalisterna och de intervjuade poliserna sitter på.
Citera
2008-04-28, 23:20
Medlem
Awombhawhas avatar
-
Senast redigerad av Awombhawha 2008-04-28 kl. 23:49.
Citera
2008-04-29, 02:01
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cozing
Dom talar om att folk har dött pga lustgas utomlands, hur dog dom då ? är lustgasen skadlig i sig ?

Såvitt jag läst, och jag har läst runt en del så har alla dokumenterade dödsfall av lustgas skett pga att de avlidna har använt redskap som hindrat syretillförsel, och sedan tuppat av som en följd av lustgas påverkan.

Exempel på dessa annordningar är tex. påspännbara masker/munstycken vilka antagligen är livsfarliga om man tuppar av totalt.
Dessutom tror jag det har förekommit folk som tom stoppat en plastpåse över huvudet och sprutat in gas. (Iofs försämras omdömet medans man är påverkad men nån gräns får det väl vara?) Detta är alltså big NO NO

Osäker på om det har förekommit dödsfall i samband med att någon inhalerat från en extern påse varefter personen ramlat på marken och på något sätt fått påsen över munnen. Detta skulle kunna vara möjligt även om det låter osannolikt.

Dessutom tror jag inte det finns särskilt många dödsfall registerade pga lustgasbruk om man jämför med brukets omfattning. Det rör sig i storleksordningen 1 per år i USA.

Läs på erowid.

(Därmed inte sagt att lustgas är ofarligt eller inte skulle skada kroppen på något sätt. Jag ska fan lägga ner skiten, känns inte som jag får ut något av det längre)
Senast redigerad av Ssjos 2008-04-29 kl. 02:03.
Citera
2008-04-29, 16:09
Medlem
Nooomys avatar
du kan i inte dö av själva lustgas! DET ÄR OMÖJLIGT! det finns INGA bevis på att du skulle kunna dö av lustgas!

DOCK: kan man dö av syrebristen som kan uppkomma och underlångvarigat missbruk även B-vitaminbrist dock är det INTE bevisat..

ALLT ANNAT ÄR LÖGN!
Senast redigerad av Nooomy 2008-04-29 kl. 16:12.
Citera
2008-04-29, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Såvitt jag läst, och jag har läst runt en del så har alla dokumenterade dödsfall av lustgas skett pga att de avlidna har använt redskap som hindrat syretillförsel, och sedan tuppat av som en följd av lustgas påverkan.

Exempel på dessa annordningar är tex. påspännbara masker/munstycken vilka antagligen är livsfarliga om man tuppar av totalt.
Dessutom tror jag det har förekommit folk som tom stoppat en plastpåse över huvudet och sprutat in gas. (Iofs försämras omdömet medans man är påverkad men nån gräns får det väl vara?) Detta är alltså big NO NO

Osäker på om det har förekommit dödsfall i samband med att någon inhalerat från en extern påse varefter personen ramlat på marken och på något sätt fått påsen över munnen. Detta skulle kunna vara möjligt även om det låter osannolikt.

Dessutom tror jag inte det finns särskilt många dödsfall registerade pga lustgasbruk om man jämför med brukets omfattning. Det rör sig i storleksordningen 1 per år i USA.

Läs på erowid.

(Därmed inte sagt att lustgas är ofarligt eller inte skulle skada kroppen på något sätt. Jag ska fan lägga ner skiten, känns inte som jag får ut något av det längre)
Ja, med andra ord är det lika ofarligt som att andas in helium.
Citera
2008-04-29, 18:11
Medlem
F.Ks avatar
Kan nämna att på nybyggda Järnia i Uppsala så kan man köpa sifoner där det inngår hela 1st patron. Allt det för endast 579kr.

Letade som fan efter lösa patroner men hittade inga.
Citera
2008-04-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Kan nämna att på nybyggda Järnia i Uppsala så kan man köpa sifoner där det inngår hela 1st patron. Allt det för endast 579kr.

Letade som fan efter lösa patroner men hittade inga.
Finns både sifoner och patroner mycket billigare via internet, kör på det istället!
Citera
2008-04-29, 19:42
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooseen
Finns både sifoner och patroner mycket billigare via internet, kör på det istället!

Haha jag vet. Var sarkastisk i mitt inlägg.

Hur fan kan dom ta 600spänn för en sifon med en patron till, tror tillochmed att det bara var en halvliters-sifon.
Citera
2008-04-30, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.K
Haha jag vet. Var sarkastisk i mitt inlägg.

Hur fan kan dom ta 600spänn för en sifon med en patron till, tror tillochmed att det bara var en halvliters-sifon.
Ah, sorry missade det

Men ja, det är dyrt, äckligt dyrt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in