Flashback bygger pepparkakshus!
2006-10-21, 01:01
Medlem
Marssons avatar
Har precis fått min gräddsifon men jag kan inte ladda den med gas Jag stoppar i patronerna som man ska ock skruvar åt, visst fungerade det de tre första patronerna men inte längre. Det spelar ingen roll att jag skruvar så hårt jag kan, gasen sipprar inte ut... Funderar på om kanske piggen som tar sönder utloppet på patronen gått sönder? Det borde det ju dock inte gjort, har inte öppnat mer än tre patroner. (Nej jag kan inte se om den gått sönder, kan inte avgöra om den var längre när jag fick den) Någon som varit med om problemet att patronerna inte spricker?
Citera
2006-10-21, 17:18
Medlem
Naturvetarens avatar
Jag har nu fått mina patroner från Creamright men de går inte alltid upp, precis som Marsson beskriver. Bara det att i mitt fall går ungefär hälften upp ocj jag har märkt att de ser inte lika ut i toppen allesammans. Jag har en sodasifon hemma och har ju sett koldioxidpatronerna till den, jag trodde att lustgaspatronerna skulle ha en likadan liksom platt topp med en nersjunken platta men de har istället en metallknapp uppstickande ur myningen Ser alla lustgaspatroner ut så eller är det bara just den sorten jag har köpt?

Edit: Någon får gärna ta en bild på en oöppnad patrons mynning så jag har något att jämför med. (Inte "pure whip" om någon nu har det eftersom det är de jag köpt).
Citera
2006-10-21, 17:42
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturvetaren
Jag har nu fått mina patroner från Creamright men de går inte alltid upp, precis som Marsson beskriver. Bara det att i mitt fall går ungefär hälften upp ocj jag har märkt att de ser inte lika ut i toppen allesammans. Jag har en sodasifon hemma och har ju sett koldioxidpatronerna till den, jag trodde att lustgaspatronerna skulle ha en likadan liksom platt topp med en nersjunken platta men de har istället en metallknapp uppstickande ur myningen Ser alla lustgaspatroner ut så eller är det bara just den sorten jag har köpt?

Edit: Någon får gärna ta en bild på en oöppnad patrons mynning så jag har något att jämför med. (Inte "pure whip" om någon nu har det eftersom det är de jag köpt).
Mina från isi har som en knapp längst upp.
Citera
2006-10-22, 02:30
Medlem
Läskigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Hur i helvete gör du då? Såg!?
Förstår du inte att man bara stoppar ner patronen och en spik i en påse (6liters). Knyter ihop påsen (med knuten VÄLDIGT högt upp) och ser till först så att det inte blir kvar luft i den knytna påsen.
Fixar till spiken, och slår in den högst upp på patronen med en hammare!
Kanske bör tilläga att när du knutit ihop påsen så BÖR du skruva fast den i någonting, exempelvis en skruvstäd. Annars far patronen åt helvete när du slår hål på den.

Jag bor i skellefteå, och handlar från verner och verner.
Verner och verner finns i umeå också.

Vars ligger verner och verner?
känner mig helt vilsen...
Citera
2006-10-22, 14:45
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Vars ligger verner och verner?
känner mig helt vilsen...
Google is your friend.
http://www.vernerverner.se/units.asp

I skellefteå (min stad) ligger det inne på CK.
Citera
2006-10-24, 00:49
Medlem
Eples avatar
http://www.pgw.se/vinshoppen/index.html

Rekomenderat ställe att göra sina små inköp!
Citera
2006-10-24, 18:12
Medlem
Någon som vet vart jag hittar sifon och patroner till rimliga priser i Västerås? Tacksam för snabbt svar

/M
Citera
2006-10-30, 14:42
Medlem
evions avatar
Eftereffekter av lustgas?

Hej,

Efter att ha brukat lustgas någon gång i veckan under cirka två månaders tid har jag upplevt antal underliga effekter efter själva inhaleringen.

En solig torsdagseftermiddag en tråkig skoldag drog jag och min vän i oss några patroner var. Ett par timmar efteråt, då jag satt hemma vid datorn, märkte jag plötsligt hur jag fick svårt att fokusera på den text jag läste. Färgerna smälte liksom ihop och kontrasten mellan svart/vitt fick mig att kisa och verkligen spänna ögonen. När jag blundade såg jag olika ljus och när jag skulle gå för att göra mat märkte jag hur jag tyckte mig se olika saker i ögonvrån, som små vågor av brus i luften. Jag gick och la mig och kände mig någorlunda normal när jag sedan vaknade några timmar senare.

Liknande eftereffekter har jag också upplevt dagen efter inhaleringen av N2O. Även dessa synförändringar har gått över när jag vilat huvudet och sovit ett tag.

Någon som känner igen sig? Kan lustgasen påverka synen timmar efter intag?

Mitt allra största missbruk torde vara mitt datorberoende, kanske har jag helt enkelt överansträngt ögonen av för mycket sittande vid skärmen?

Tacksam för svar
Citera
2006-10-30, 14:52
Medlem
nops avatar
Du bör ej känna av effekterna efter en timmes uppehåll, men man kan fortfarande ha små känningar.

Jag känner igen dina symptom har haft exakt samma, speciellt delen då man tror sig se saker som inte är där eller som igentligen är något annat. Tror det mest är trötthet om jag ska vara ärlig. Symptomen kan även uppstå om man hyperventilerar eller på annat sätt stör andningen.

Tror du att du har b12 brist så fyll på med det ett par dagar.

// nop
Citera
2006-10-30, 15:14
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nop
...
Tror du att du har b12 brist så fyll på med det ett par dagar.

// nop

Säger samma sak.
Drick ett par liter mjölk så ska du se att det blir bättre.
Finns inget att oroa sig över.
Citera
2006-11-02, 12:15
Medlem
negerbarns avatar
Kan man få tag på lustgas på tub nånstans, förutom på AGA?
Har läst att man måste ha tillstånd på AGA tror jag, om man vill ha medicinsk kvalitet...
Citera
2006-11-06, 00:43
Medlem
Finns det möjligtvis någon affär i centrala Göteborg där man kan handla lustgaspatroner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in