2007-06-08, 14:51
Medlem
Dewunis avatar
Kan man inte bara lägga det i en lite tjockare påse/ballong ställa patronen upp och hamra i en spik? kanske går hål på påsen med är man 2 och en som töpper igen hålet snabbt borde det väl gå?
Citera
2007-06-08, 16:14
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dewuni
Kan man inte bara lägga det i en lite tjockare påse/ballong ställa patronen upp och hamra i en spik? kanske går hål på påsen med är man 2 och en som töpper igen hålet snabbt borde det väl gå?
Jag borde nästan göra en guide...
Det jag rekommenderar är att du tar och spänner fast patronen, alternativt håller i den (det brukar jag göra), sedan tar du en spik och slå försiktigt in den i patronen, inte för hårt, hellre många svaga slag än få starka som sagt. När det går hål trär du omedelbart på en ballong. Efter man öppnat några patroner lär man sig hur stort hål det ska nbli och om det blir för litet kan man utvidga det lite, men första gången, slå många svaga slag tills det går hål på den.
Kom bara ihåg att du inte kan spara lustgasen i en ballong av någon anlednig, den verkar läcka ut sakta men säkert, iaf för mig.
Citera
2007-06-09, 10:03
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Kom bara ihåg att du inte kan spara lustgasen i en ballong av någon anlednig, den verkar läcka ut sakta men säkert, iaf för mig.
Det minns man som liten när luften vart ute ur ballongen

OT: Jag gjorde som du sa gick kanon! Misslyckades bara med en patron.
Citera
2007-06-09, 11:36
Medlem
Dyngraukmans avatar
Köpte en såndär gräddisfon igår, trevligt trevligt, har suttit nu när jag varit bakfull som en grek, det blir för tusan jätte mycket längre rus än när man är nykter, jätte skönt
Citera
2007-06-09, 16:44
Medlem
totens avatar
Måste också införskaffa mig en Sifon.. vilken av dem ska man köpa på whipcream.se?
Citera
2007-06-10, 10:49
Medlem
Dyngraukmans avatar
nu vet jag inte om du bor i stockholm eller inte, men pgw, är ju klart bäst att köpa på isf...och det är väl roligare om man har en stor då kan man ju få i sig mer
Citera
2007-06-10, 11:55
Medlem
Dr. Hydes avatar
Av vad jag lyckats luska ut av tidigare inlägg så spelar det egentligen ingen större roll om det är en gräddsifon eller en sodasifon?

Har jag uppfattat er korrekt rätt?
Citera
2007-06-10, 12:16
Medlem
Dyngraukmans avatar
Det ska inte spela någon roll, det handlar bara om dom passar patronerna eller ej
Citera
2007-06-10, 12:48
Medlem
Dr. Hydes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Det ska inte spela någon roll, det handlar bara om dom passar patronerna eller ej

Ok, eftersom jag just nu sitter på ett par "isi"-patroner så skulle antagligen en isi-sodasifon fungera, men sen är ju frågan om andra patroner kommer passa lika bra.
Kanske att man skulle vänta lite med det, och köpa en gräddsifon över nätet istället.
Känns lite onödigt att slänga ut 450 pix på något som kanske inte kommer fungera sedan i alla fall, bara för att få lite lustgas under hultsfred..
Citera
2007-06-17, 17:51
Medlem
Dyngraukmans avatar
Hultsfred o lustgas

Hultsfred festivalen vart en succes med kraftig ephedra, lustgas och sömnpiller...Alkohol i mängder...

Men jag undrar hur farligt egentligen det är med lustgas om man liksom "däckar" på det, ja svimmar liksom?

gjorde det 2 ggr, riktigt nice trip visserligen.
Citera
2007-06-18, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toten
Det minns man som liten när luften vart ute ur ballongen

OT: Jag gjorde som du sa gick kanon! Misslyckades bara med en patron.

Lustgasen försvinner mycket snabbare än vanlig luft.
Citera
2007-06-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngraukman
Hultsfred festivalen vart en succes med kraftig ephedra, lustgas och sömnpiller...Alkohol i mängder...

Men jag undrar hur farligt egentligen det är med lustgas om man liksom "däckar" på det, ja svimmar liksom?

gjorde det 2 ggr, riktigt nice trip visserligen.

Tja, syrebrist brukar ju inte vara särskilt bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in