2007-12-13, 22:39
Medlem
SkinnyFistss avatar
Alltså.. vad fan är det här? Min sifon måste vara ganska kass. Den gör bara hål på runt var fjärde eller femte patron. är det här normalt?
Nu lästae jag visserligen ett par sidor tillbaka att det går att fixa till på något sätt, men det är ändå smått irriterande. >_<
Citera
2007-12-14, 01:41
Medlem
tetrominos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Alltså.. vad fan är det här? Min sifon måste vara ganska kass. Den gör bara hål på runt var fjärde eller femte patron. är det här normalt?
Nu lästae jag visserligen ett par sidor tillbaka att det går att fixa till på något sätt, men det är ändå smått irriterande. >_<

Det verkar som om det händer de allra flesta sifoner när man har haft dem ett tag, jag har samma problem.
Det är grymt irriterande, men att fixa det ska inte vara allt för svårt.
Citera
2007-12-14, 09:43
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tetromino
Det verkar som om det händer de allra flesta sifoner när man har haft dem ett tag, jag har samma problem.
Det är grymt irriterande, men att fixa det ska inte vara allt för svårt.

Fast jag har haft min sen i tisdags eller nåt. >_<
Citera
2007-12-14, 15:42
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av when
dom silvriga patronerna funkar bäst eftersom att det krävs så lite kraft för att ha hål på patronen som ni ser på öppningen på den.
Men för att göra så att inte behöva orora sig över att någon patron inte ska fungera ska ni skruva upp metallbiten som har en skåra i sig på syfonen där patronerna sitter. För att skruva upp den så sätter i bara ner en femkrona mellan springorna och skruvar och tar bort den lillla gummibitten som sitter under, och sen skruvar ni tillbaks metallbiten igen bara.

När ni har gjort det här kommer ju nålan på sifonen kunna gå mkt längre in i patronen och kommer inte ge sig förns patronen är knäckt

Jag försökte, men inte fan lyckas jag skruva bort metallbiten. Den sitter som sten.
Nu har jag alltså gått igenom mina 20 patroner och bara sex av dem har funkat. >_<

Blir kanske tvungen att köra spik-och-plastpåse-tekniken på resten.
Citera
2007-12-14, 17:29
Medlem
Citat:
Jag försökte, men inte fan lyckas jag skruva bort metallbiten. Den sitter som sten.
Nu har jag alltså gått igenom mina 20 patroner och bara sex av dem har funkat. >_<

Blir kanske tvungen att köra spik-och-plastpåse-tekniken på resten.

det är inget fel på sifonen alls, det där hände mig tillomed första patronerna jag körde när den var ny. dvs att dom flesta patroner inte funkade.
Men det är bara skruva bort metall biten och ta bort gummisaken så kommer precis alla patroner att fungera, det kan jag lova.
Metall biten sitter åt väldigt hårt i vissa fall men då är det bara att sätte dit en fem krona i springan och använda en tång eller något och skruva med
Citera
2007-12-14, 17:52
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:
det är inget fel på sifonen alls, det där hände mig tillomed första patronerna jag körde när den var ny. dvs att dom flesta patroner inte funkade.
Men det är bara skruva bort metall biten och ta bort gummisaken så kommer precis alla patroner att fungera, det kan jag lova.
Metall biten sitter åt väldigt hårt i vissa fall men då är det bara att sätte dit en fem krona i springan och använda en tång eller något och skruva med

Men det är ju löjligt om det bara finns tre fungerande patroner per förpackning. Har aldrig varit med om sånt här krångel tidigare då jag använt en dyrare sifon.
Citera
2007-12-14, 18:43
Medlem
totens avatar
Citat:
Men det är ju löjligt om det bara finns tre fungerande patroner per förpackning. Har aldrig varit med om sånt här krångel tidigare då jag använt en dyrare sifon.
Samma här, 10/10 patroner har fungerat. Vet inte hur många askar jag använt..
Jag använder också en kvalite sifon..
Citera
2007-12-15, 01:43
Medlem
jag får inte riktigt den här känslan som alla beskriver, vad gör jag för fel? Jag drar in så mycket jag kan och håller inne så länge jag kan, men det enda jag känner av är att jag domnar bort i kroppen. Prövade en gång med alkohol till, allt blev helt annorlunda både ljudet och det jag såg, men efter det blev jag illamående så jag vill helst inte använda alkohol till, men någon som har tips på hur jag kan förbättra det här? Jag prövade t.o.m. att dra 20 i rad och märkte inget.

Måste bara fråga också, någon som prövat denna: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/d...k&artnr=340044
Citera
2007-12-15, 02:22
Medlem
Denna ska vara en finfin grej annars.
http://www.pgw.se/shop/bilder/b679.jpg

Men fungerar den på teknikmagasinet så är det ju prima för folk
Citera
2007-12-15, 04:54
Medlem
SkinnyFistss avatar
Citat:

Tack för tipset. Nu lyckades jag. Jag är inte så uppfinningsrik själv ibland.
Den första patronen jag provade fungerade dock inte som jag tänkt. Gasen flög ut genom ett hål i själva patronhållaren och alltså inte in i sifonen och gick alltså till spillo. Borde väl dock funka att hålla en plastpåse där för säkerhets skull i framtiden, eller?
Citera
2007-12-15, 12:49
Medlem
chaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooseen
jag får inte riktigt den här känslan som alla beskriver, vad gör jag för fel? Jag drar in så mycket jag kan och håller inne så länge jag kan, men det enda jag känner av är att jag domnar bort i kroppen. Prövade en gång med alkohol till, allt blev helt annorlunda både ljudet och det jag såg, men efter det blev jag illamående så jag vill helst inte använda alkohol till, men någon som har tips på hur jag kan förbättra det här? Jag prövade t.o.m. att dra 20 i rad och märkte inget.

Måste bara fråga också, någon som prövat denna: http://www.teknikmagasinet.se/nydb/d...k&artnr=340044

Du måste dra 2,3 st direkt efter varandra, helst hålla inne också, om du drar 1 o sen väntar ut effekten blire ba samma effekt på dem 19 efter.
Citera
2007-12-15, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaq
Du måste dra 2,3 st direkt efter varandra, helst hålla inne också, om du drar 1 o sen väntar ut effekten blire ba samma effekt på dem 19 efter.

Hmm okej. Men jag tar en och håller inne sålänge jag kan (20-25sek), sen när den är klar kör jag en direkt efter, är det inte så man ska göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in