2008-01-22, 21:26
Bannlyst
Någon som beställt nyligen från pgw eller och fått sina grejer? Jag la en order den 16/1 och betalade direkt med kort. Sen den 17/1 fick jag ett mail med en föravisering där det står att det är på väg till mig. Men kollar man på kollinumret på posten.se så står det bara "Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren". Och om man loggar in och kollar orderstatusen på pgws hemsida så står det att den fortfarande plockas. Har dom glömt av mig eller är dom alltid så här sega eller är det så för någon mer just nu?
Citera
2008-01-22, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indianpundare
Vad är det med lustgasen som gör så att man blir "bäng"?

2 kväve atomer och 1 syre atom.
Citera
2008-01-23, 02:54
Medlem
need_wingss avatar
Ber om ursäkt om det tagits upp tidigare i tråden men orkar inte läsa 135 sidor nu mitt i natten....

Vad är de svarta sotpartiklarna som finns i patronerna?
efter en kväll på 50-100 patroner så är hela min 1-liters siphon full av kletig sörja.
detta gäller även min 0.5-liters.... så sotet måste komma från patronerna.

kan det vara tillsatser i patronerna eller är det spillmetall från själva patronen?
Någon som vet mer om detta fenomen eller står det tidigare i tråden?
Citera
2008-01-23, 11:32
Medlem
Ssjoss avatar
@need_wings

Tror ingen vet helt säkert.

Det skulle kunna vara någon restprodukt från tillverkningen av lustgasen, dock verkar inte huvudreaktionen för produktion av lustgas kunna ge någon biprodukt med dem fysikaliska egenskaperna som sotet verkar ha.

Jag skulle gissa på att "sotet" är någon sorts maskinolja som kanske finns som förorening i det ursprungliga råvaran eller som använts för att smörja maskiner vid tillverkning. Detta enbart baserat på dem fysikaliska egenskaper "sotet" verkar ha
EDIT: Är väldigt osäker i min spekulation.

Finns en del att läsa på http://en.wikipedia.org/wiki/N2O men det är knappast lätt att komma med en vettig förklaring
Senast redigerad av Ssjos 2008-01-23 kl. 11:42.
Citera
2008-01-23, 17:43
Medlem
Whonzs avatar
finns de ingen mindre pryl de e ju inte så diskret o gå me en gräddsifon i jackfickan?

eller nån pryl så man kan gömma den i en astmatup?
Senast redigerad av Whonz 2008-01-23 kl. 17:47.
Citera
2008-01-23, 18:56
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whonz
finns de ingen mindre pryl de e ju inte så diskret o gå me en gräddsifon i jackfickan?

eller nån pryl så man kan gömma den i en astmatup?

Finns ju sifoner som bara är lika stora som en patron (går att innesluta i en hand i princip). Då måste man dock använda en plastpåse som mellankärl då gasen är väldigt kall när den kommer ut.

Dock ser jag inte problemet Lustgas är ju inte olagligt

Citat:
Ursprungligen postat av DementedGo
Har dom glömt av mig eller är dom alltid så här sega eller är det så för någon mer just nu?

Allt under två veckor är väl inte onormal leveranstid?
Citera
2008-01-23, 19:09
Medlem
Whonzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Finns ju sifoner som bara är lika stora som en patron (går att innesluta i en hand i princip). Då måste man dock använda en plastpåse som mellankärl då gasen är väldigt kall när den kommer ut.

Dock ser jag inte problemet Lustgas är ju inte olagligt

Har du någon länk till någon sådan?
Citera
2008-01-23, 21:09
Bannlyst
Allt under två veckor är väl inte onormal leveranstid?[/quote]
Det är ju inte leveranstiden som är seg, dom har ju inte ens skickat min order än. Men jag har mailat dom och fått svaret att dom har haft extra mycket att göra i januari och tvingats ta in extrapersonal och grejer. Men det skulle skickas idag eller imorgon. Det står förresten på sidan att leveranstiden är 3-5 dagar.
Citera
2008-01-24, 01:53
Medlem
Citat:
Har du någon länk till någon sådan?
Finns längre bak i tråden. Annars kan du alltid googla, men vet att bongsrus har, fast dom har haft sin sida nere väääldigt länge, någon som vet varför?
Citera
2008-01-24, 05:30
Medlem
Deras sida är även borta som banner här på flashback så jag anar det värsta.
Citera
2008-01-24, 07:13
Medlem
Whonzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rooseen
Finns längre bak i tråden. Annars kan du alltid googla, men vet att bongsrus har, fast dom har haft sin sida nere väääldigt länge, någon som vet varför?
ja men ja vet att bongarus hade en sådan sak när ja tänker efter men vet någon vad den heter (lustgas prylen)?
Citera
2008-01-24, 16:11
Medlem
martiness avatar
Citat:
ja men ja vet att bongarus hade en sådan sak när ja tänker efter men vet någon vad den heter (lustgas prylen)?

höhö om du vill ha en liten knäckare så kan jag ju alltid göra reklam för min egna "sifon" kolla på sidan 122
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in