2007-12-12, 00:50
Medlem
SkinnyFistss avatar
Jag har inget pass, men det löste sig. Killen bakom disken påpekade att det gått ut man gav mig ändå paketet.

Nu äger jag äntligen en sifon.
Har dock lagt märke till något skumt.
Är det bara jag som får en svag avtändning av lustgas?
När väl effekten lagt sig så kändes allt så tomt och meningslöst i typ en timme och jag fick bara lust att slänga sifonen, lustgasen och ja.. hela mitt stash rent allmänt.
Kan såklart helt enkelt vara jag som har en massa underliggande skuldkänslor och dessutom en svag HPPD-nojja, men jag undrade bara om jag var ensam om dessa känslor?

Minns nämligen att jag kände likadant den gången jag lånat en kompis sifon och satt hemma och drog i mig ett par patroner.
Citera
2007-12-12, 09:38
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Jag har inget pass, men det löste sig. Killen bakom disken påpekade att det gått ut man gav mig ändå paketet.

Nu äger jag äntligen en sifon.
Har dock lagt märke till något skumt.
Är det bara jag som får en svag avtändning av lustgas?
När väl effekten lagt sig så kändes allt så tomt och meningslöst i typ en timme och jag fick bara lust att slänga sifonen, lustgasen och ja.. hela mitt stash rent allmänt.
Kan såklart helt enkelt vara jag som har en massa underliggande skuldkänslor och dessutom en svag HPPD-nojja, men jag undrade bara om jag var ensam om dessa känslor?

Minns nämligen att jag kände likadant den gången jag lånat en kompis sifon och satt hemma och drog i mig ett par patroner.

Kan känna mig lite tom i skallen en stund efter några patroner och då känns det verkligen som om man inte orkar dra några fler fast då drar man en till och ångrar direkt att man tänkte så.
Citera
2007-12-12, 11:15
Medlem
F.Ks avatar
Kan rekommendera http://www.youtube.com/watch?v=bNM215CU0sQ
Citera
2007-12-12, 16:33
Medlem
Dziobeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon
Heh, skulle inte tro det beror på syrebrist i den mening du verkar syfta på.
Snarare överskott på N2O som "ställer på detta".
Jag har provat att hålla andan tills jag mer eller mindre svimmar (närmare 4 minuter) utan att uppleva något som jag gjort på lustgas...
Och då har lustgasen "bara" inhaleras under dryga minuten...

Jag känner däremot igen snilleblixtarna som kommer, men som man glömmer lika fort.
Det jag kommer ihåg är att meningen med livet har att göra med rekursion...

Du tror inte du får syrebrist fortare på lustgas ?
Går inte o jämföra med att hålla andan, då du håller andan med lungorna fulla med syre. att inhalera lustgas kan väl jämföras med att hålla andan efter du andats ut all luft du har i lungorna. Tror du inte klarar 1 min innan du svimmar.
Citera
2007-12-13, 07:52
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
Går inte o jämföra med att hålla andan, då du håller andan med lungorna fulla med syre. att inhalera lustgas kan väl jämföras med att hålla andan efter du andats ut all luft du har i lungorna. Tror du inte klarar 1 min innan du svimmar.

Hmm jag och min poolare testade hålla andan efter att vi tömt lugnorna på luft helt och hållet.

Jag höll 50 sek bara för att pröva, och sen 50 sek till efter 3 andetag. Obehaget kändes värre än när man höll inne lustgas men annars märkte jag inga effekter.

Min poolare höll 1 min och 30 sek första gången fast sen när han tog 3 andetag och försökte samma sak igen så palla han inte mer än en minut eller nåt... (Han svimma alltså inte, det var bara så pass obehagligt att han valde att andas igen)
Citera
2007-12-13, 12:34
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Hmm jag och min poolare testade hålla andan efter att vi tömt lugnorna på luft helt och hållet.

Jag höll 50 sek bara för att pröva, och sen 50 sek till efter 3 andetag. Obehaget kändes värre än när man höll inne lustgas men annars märkte jag inga effekter.

Min poolare höll 1 min och 30 sek första gången fast sen när han tog 3 andetag och försökte samma sak igen så palla han inte mer än en minut eller nåt... (Han svimma alltså inte, det var bara så pass obehagligt att han valde att andas igen)

Det gör det därför att andelen koldioxid i lungorna är högre. Det är alltså andel koldioxid, inte syre, som gör att vi (vill) andas.
Citera
2007-12-13, 12:55
Medlem
Germinators avatar
Inte helt säker på att detta stämmer, men jag tror det kan göra det.

När du ersätter luft i lungorna med lustgas så ersätts ju också syret i blodet med lustgas.

Man blir inte blå om läpparna om man håller andan i 50 sekunder men om man skulle inhalera lustgas i 50 sekunder och andras normals så får man nog antalgigen det. Har flera polare osm provat på 3 partoner på rad och att hålla andan mellan vilket ju tar typ 30 sek sammanlagt om man skyndar sig och det får nästan alltid blå läppar vilket är ett tecken på syrebrist.
Citera
2007-12-13, 13:38
Medlem
Ssjoss avatar
Alltså N2O har en svag affentitet för vissa protein i kroppen och ersätter en liten liten bit syre i blodet. Tror dock inte att det handlar om nån stor mängd.

Anledningen till att man får blå läppar lär ju vara syrebrist men det beror nog inte på att lustgasen är giftig utan snarare på att ingen håller andan så mycket så han får blå läppar om han inte har en anledning att göra det (dvs inhalera lustgas). Dessutom är det mycekt behagligare att hålla andan med lustgas i lugnorna än utan
Citera
2007-12-13, 13:41
Bannlyst
är det nån fara med att dra 20 patroner i rad? Man andas självklart lite emellan... den tid det tar att sätta i en ny.
Citera
2007-12-13, 15:01
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
är det nån fara med att dra 20 patroner i rad? Man andas självklart lite emellan... den tid det tar att sätta i en ny.

Nerå ska nog inte vara särskilt farligt sålänge du andas mellan varje omgång patroner.

Dock så har jag märkt att dessto fler man drar på rad dessto rörigare blir det. Har svårt att kontrollera mitt eget bruk till en lagom nivå. Har vid ett par tillfällen på sistonde dragit typ 80 st irad. (Det är nog onyttigare, inte minst för plånboken).

Jag tror i teorin på att det bästa är att max köra en 5 "hits" i rad och sen ta en liten pause så man hinner samla tankarna.
Citera
2007-12-13, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Nerå ska nog inte vara särskilt farligt sålänge du andas mellan varje omgång patroner.

Dock så har jag märkt att dessto fler man drar på rad dessto rörigare blir det. Har svårt att kontrollera mitt eget bruk till en lagom nivå. Har vid ett par tillfällen på sistonde dragit typ 80 st irad. (Det är nog onyttigare, inte minst för plånboken).

Jag tror i teorin på att det bästa är att max köra en 5 "hits" i rad och sen ta en liten pause så man hinner samla tankarna.

a kör själv inte så många... Är en kompis som evrkar vara som du... bara sitter där o drar o drar:P Max 10 har jag dratt.. 5-6 stycken under ett cb rus sen är man borta. Riktigt borta.
Citera
2007-12-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dziobek
Sant, när jag höll andan hade jag betydligt mer syre i lungorna än med lustgas. Så det kan man inte riktigt jämföra med.
Men jag provade alldeles nyss och lyckades hålla andan i 60 sek när jag blåst ut all luft ur lungorna på samma sätt som jag gör när jag dragit lustgas... (Givetvis har man ju lite luft kvar plus att man har kvar en massa syre i blodomloppet)

Hur som helst så missar du poängen.
Det jag ville påpeka var att det inte är syrebristen som skapar ruset utan det är lustgasen som fixar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in