2006-09-25, 20:48
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag kanske är lite sent ute och isf ber jag om ursäkt.

Vissa har påpekat att man får en mörkare röst när man har inhalerat lustgas. Det är för att lustgas har en högre densitet än luft, precis som att helium med än lägre densitet än luft ger en högre röst.

Jag skulle vilja tillägga en sak till guiden för att öppna en patron utan en sifon. Jag testade det för första gången i dag och började med att följa guiden, så jag tog en spik, hammare och plastpåse, men det var verkligen omöjligt att få något hål i patronen. Sedan tog jag ett stämjärn, skruvade fast patronen med den smala änden fri, sågade så långt ut jag kunde med en metallsåg samtidgt som en kompis var beredd med att sätta på en balong på änden. Det fungerade väldigt bra; den enda nackdelen var att man lätt kunde böjra frysa om fingrarna i början så man fick byta person som höll lite då och då, men inte alls irriterande ofta.
Hur i helvete gör du då? Såg!?
Förstår du inte att man bara stoppar ner patronen och en spik i en påse (6liters). Knyter ihop påsen (med knuten VÄLDIGT högt upp) och ser till först så att det inte blir kvar luft i den knytna påsen.
Fixar till spiken, och slår in den högst upp på patronen med en hammare!
Kanske bör tilläga att när du knutit ihop påsen så BÖR du skruva fast den i någonting, exempelvis en skruvstäd. Annars far patronen åt helvete när du slår hål på den.
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuoso
Är det någon här som vet någon butik i Umeå som säljer lustgaspatroner? Jag skulle vilja testa lustgas, låter hur kul som helst.
Jag bor i skellefteå, och handlar från verner och verner.
Verner och verner finns i umeå också.
Citera
2006-09-25, 22:33
Medlem
maiden_666s avatar
Nu var det cirka 8 år sedan jag testade lustgas för det verakde som en kul grej(Vilket det var 4-5 ggr). Iaf ska jag ge ett BRA tips hur ni öppnar skiten.
Först snor ni en nödhammare på en buss/tåg. kanske finns något annat liknande vad vet jag, kanske ett pyttelitet spik och vanlig hammare funkar.
Sedan lägger du spetsen mot patronens öppning, och tejpar lite runt skiten så det sitter lite halvlöst.
Lägger skiten i en ica kasse, pressar ut luften(sug med munnen).
Snurra ihop påsen med hammaren och patornen i såklart.
Bankar en gång i golvet och gasen läcker ut!

Enjoy
Citera
2006-09-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Jag bor i skellefteå, och handlar från verner och verner.
Verner och verner finns i umeå också.
Tack så mycket! Jag vet exakt vars det ligger. Vad ligger priset på i Skellefteå för 10 patroner?
Citera
2006-09-26, 21:59
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virtuoso
Tack så mycket! Jag vet exakt vars det ligger. Vad ligger priset på i Skellefteå för 10 patroner?
79:- exakt!

Hur ska man hitta en tillförlitlig källa?
Jag känner ett antal människor som tror att lustgas är ungefär samma sak som heroin med mera. Alltså att du förstör hjärnan!
Och det spelar ingen roll hur mycket jag tjafsar med dem, de tror fortfarande på att det är skadligt. Hur ska jag kunna motbevisa dem? Finns det någon extremt bra källa att visa för dem?
Citera
2006-09-28, 18:59
Medlem
Jag har dratt lustgas sen typ 8an eller nått, de brukar då vara ballonger eller lånad sifon och nu undrar jag: vart i göteborg kan man köpa en sifon? orkar liksom inte beställa.
Citera
2006-09-28, 19:42
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlondieGbg
Jag har dratt lustgas sen typ 8an eller nått, de brukar då vara ballonger eller lånad sifon och nu undrar jag: vart i göteborg kan man köpa en sifon? orkar liksom inte beställa.
  • Verner & Verner
  • Clas Ohlsson
Citera
2006-09-28, 20:25
Medlem
Klyrres avatar
Funderar på om man skulle prova brunt å gas i helgen... Har ju tillverkat en "patronöppnare" som ja förvisso inte provat än men de kanske blir de imorrn eller lör då... Förövrigt kostar gasen 35 riksdaler för ett 10pack på elektrolux i Oskarshamn... Gas utan nåt annat va väl trevligt men alldeles för kort! Skulle fixa en flaska me mask å allt... Kan dock se skummt ut å sitta me den på party nån stans ...
Citera
2006-09-28, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klyrre
[...]Har ju tillverkat en "patronöppnare" som ja förvisso inte provat än men de kanske blir de imorrn eller lör då....[...]
Hur gjorde du den?
Citera
2006-09-29, 09:24
Medlem
Klyrres avatar
grejjerna finns på rörfirmor... tog en bussning 3/8 x 3/4", "nålen me hållare" te nån termostatventil, en löddel 22cu rör - 3/4" invändig gänga, en lödhuv, liten bit 22 å 15 cu-rör... kan inte fixa bild på manicken nu men den e lätt å tillverka, behöver dock en svets så man kan hårdlöda... kanske går å mjuklöda oxå så man bara behöver en gasolbrännare eller dylikt...
Citera
2006-09-30, 19:22
Medlem
Chickenkillers avatar
Jag har en fråga gällande själva effekten...jag tog kanske en tre tuber igår med kanske 1-2 timmars mellanrum...alla mina polare lägger sig å asgarvar i ungefär en minut...men inte jag, för mej börjar bara hela världen gå i slow-motion och alla ljud låter som om dem kommer från typ en riktigt knastrig högtalare, sen får jag ju såklart en liten skön eufori kännsla och blir lite lugn.

nån som har liknande erfarenheter?
Citera
2006-09-30, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
Jag har en fråga gällande själva effekten...jag tog kanske en tre tuber igår med kanske 1-2 timmars mellanrum...alla mina polare lägger sig å asgarvar i ungefär en minut...men inte jag, för mej börjar bara hela världen gå i slow-motion och alla ljud låter som om dem kommer från typ en riktigt knastrig högtalare, sen får jag ju såklart en liten skön eufori kännsla och blir lite lugn.

nån som har liknande erfarenheter?
Folk reagerar olika, vissa får skrattattacker medans andra bara får ett fint rus.
Själv får jag en snarlik effekt som din, jag skrattar aldrig på gas, flinar lite kanske.

Tog ni förresten 3 tuber så skulle ni nog varit rätt döda nu, eller menar du igentligen patroner
Citera
2006-10-02, 08:13
Medlem
köpte ett paket i helgen innan har jag bara tagit lustgas vid nyktert tillstånd och tyckt att effekten va alldeles för kort ..
men ja drog i mig ca 9 öl och lite poppers på de o 3 lustgas patroner på rad :P sjukt go kick fick jag o den varade mycke längre än den brukar så de va helt klart värt 45 kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in