2006-09-25, 20:48
Citat:
Hur i helvete gör du då? Såg!?
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag kanske är lite sent ute och isf ber jag om ursäkt.
Vissa har påpekat att man får en mörkare röst när man har inhalerat lustgas. Det är för att lustgas har en högre densitet än luft, precis som att helium med än lägre densitet än luft ger en högre röst.
Jag skulle vilja tillägga en sak till guiden för att öppna en patron utan en sifon. Jag testade det för första gången i dag och började med att följa guiden, så jag tog en spik, hammare och plastpåse, men det var verkligen omöjligt att få något hål i patronen. Sedan tog jag ett stämjärn, skruvade fast patronen med den smala änden fri, sågade så långt ut jag kunde med en metallsåg samtidgt som en kompis var beredd med att sätta på en balong på änden. Det fungerade väldigt bra; den enda nackdelen var att man lätt kunde böjra frysa om fingrarna i början så man fick byta person som höll lite då och då, men inte alls irriterande ofta.
Vissa har påpekat att man får en mörkare röst när man har inhalerat lustgas. Det är för att lustgas har en högre densitet än luft, precis som att helium med än lägre densitet än luft ger en högre röst.
Jag skulle vilja tillägga en sak till guiden för att öppna en patron utan en sifon. Jag testade det för första gången i dag och började med att följa guiden, så jag tog en spik, hammare och plastpåse, men det var verkligen omöjligt att få något hål i patronen. Sedan tog jag ett stämjärn, skruvade fast patronen med den smala änden fri, sågade så långt ut jag kunde med en metallsåg samtidgt som en kompis var beredd med att sätta på en balong på änden. Det fungerade väldigt bra; den enda nackdelen var att man lätt kunde böjra frysa om fingrarna i början så man fick byta person som höll lite då och då, men inte alls irriterande ofta.
Förstår du inte att man bara stoppar ner patronen och en spik i en påse (6liters). Knyter ihop påsen (med knuten VÄLDIGT högt upp) och ser till först så att det inte blir kvar luft i den knytna påsen.
Fixar till spiken, och slår in den högst upp på patronen med en hammare!
Kanske bör tilläga att när du knutit ihop påsen så BÖR du skruva fast den i någonting, exempelvis en skruvstäd. Annars far patronen åt helvete när du slår hål på den.
Citat:
Jag bor i skellefteå, och handlar från verner och verner.
Ursprungligen postat av Virtuoso
Är det någon här som vet någon butik i Umeå som säljer lustgaspatroner? Jag skulle vilja testa lustgas, låter hur kul som helst.
Verner och verner finns i umeå också.