2009-04-08, 19:36
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shouki
Senast jag beställde så bad jag om patroner från Liss. Det var precis det jag fick också. Det är möjligt att det är Liss de har inne, eller finns bådeoch. Jag litar nog mer på patroner tillverkade i Ungern än patroner från Taiwan. Patronerna från Liss är grålackerade medan patronerna från Mosa är blanka.
Senast jag beställde utan att specificera märke fick jag Mosa och därav min gissning. Även jag har bett om Liss-patroner de 5 senaste gångerna, och fått det.
Citera
2009-04-15, 21:52
Medlem
Shoukis avatar
Är det någon som experimenterat med olika sätt att andas in lustgasen på?

Jag har läst om någon som kör med att andas in ungefär hälften gas och hälften luft i två omgångar istället för att köra allt på ett andetag. Det jag oftast kör med och lär ut är "Håll in så mycket du kan så länge du kan."

Det jag funderar främst över nu är, gör det nån skillnad om man håller gasen inne i 10 sek jämfört med t.ex. 40 sekunder? Blir det bättre effekt av att återanvända utandningsluften med hjälp av en ballong? Är det någon som testat olika metoder och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag får förhoppningsvis hem nästa beställning till helgen, så jag kommer att pröva lite olika sätt. Så kom gärna med förslag.
Senast redigerad av Shouki 2009-04-15 kl. 21:54.
Citera
2009-04-15, 21:59
Medlem
skogsbärets avatar
Citat:
Är det någon som experimenterat med olika sätt att andas in lustgasen på?

Jag har läst om någon som kör med att andas in ungefär hälften gas och hälften luft i två omgångar istället för att köra allt på ett andetag. Det jag oftast kör med och lär ut är "Håll in så mycket du kan så länge du kan."

Det jag funderar främst över nu är, gör det nån skillnad om man håller gasen inne i 10 sek jämfört med t.ex. 40 sekunder? Blir det bättre effekt av att återanvända utandningsluften med hjälp av en ballong? Är det någon som testat olika metoder och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Jag får förhoppningsvis hem nästa beställning till helgen, så jag kommer att pröva lite olika sätt. Så kom gärna med förslag.
Det där kan du ju testa själv. Håll in 10 sekunder och sedan andas ut i en ballong, testa att återanvända gasen i ballongen. Gör likadant när du håller inne i 40 sekunder och utvärdera om ballongen som fylldes efter bara 10 sekunder ger bättre effekt, om någon ballong ens ger effekt.

*Edit* Jag vet tyvärr inte, men fick ovanstående idé när jag läste ditt inlägg.
Citera
2009-04-16, 03:32
Medlem
psi807s avatar
Det tål att upprepas, olika personer får olika effekt genom olika metoder. Det kan ha att göra med att... folk är olika.

Jag får själv bäst effekt med ett eller flera andetag direkt från sifonen, men flera vänner föredrar fryspåsar / ballonger. Somliga håller andan så länge som möjligt och somliga hyperventilerar tills yrsel uppstår. Jag föredrar det förstnämnda, men inte fan blir det billigt i längden utan något att komplettera med.
Citera
2009-04-16, 03:45
Medlem
Shoukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Det tål att upprepas, olika personer får olika effekt genom olika metoder. Det kan ha att göra med att... folk är olika.

Det stämmer mycket bra! Jag sålde lite på en fest med kanske 40 pers förut, jag kom fram till att mer än hälften drabbades av skrattanfall, en tredjedel drösade ihop och resten blev helt jävla galna.

Försäljning är ju som med allt ett sätt att dryga ut kassan. Jävla kul hade jag på den festen ska jag säga!
Citera
2009-04-16, 03:50
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Försäljning är ju som med allt ett sätt att dryga ut kassan. Jävla kul hade jag på den festen ska jag säga!
Vill höja ett varningens finger för att ha med sig stora mängder till en fest för försäljning, risken är stor att man skiter i att sälja och helt sonika gasar sig själv kontinuerligt istället. För det är ju både skönt och kul...
Citera
2009-04-16, 04:41
Medlem
Shoukis avatar
Haha, än så länge har jag inte dragit i mig mer än 2 åt gången.

Har bara hållt på i typ två månader lite då och då, så relativt sett är jag nog en nybörjare.. Men när jag fick intresset att börja så insåg jag att sifon var så dyrt att jag lika gärna kunde spendera ordentligt från början och sälja för att täcka kostnaden. I regel kan man ju ha drygt hälften för sig själv om man vill gå jämnt upp.

Ska hålla din varning i omtanke!
Citera
2009-04-16, 14:39
Medlem
Tips på kombon som ni testat?

Kokain=Håller i sig mycket längre och gör att man blir fullständigt dissociaserad i kroppen under lång tid men försvinner inte lika mycket i huvudet. En nykter känsla finns kvar.

Cannabis/spice= Slänggunga ut i rymden, extrem bodyload

Svamp= Testade bara en patron och fick riktigt komplexa visuella hallisar men hade iofs. tagit en lågdos.

Opiater=Boostar lite men inte nämnvärt
Citera
2009-04-17, 03:13
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Haha, än så länge har jag inte dragit i mig mer än 2 åt gången.

Har bara hållt på i typ två månader lite då och då, så relativt sett är jag nog en nybörjare.. Men när jag fick intresset att börja så insåg jag att sifon var så dyrt att jag lika gärna kunde spendera ordentligt från början och sälja för att täcka kostnaden. I regel kan man ju ha drygt hälften för sig själv om man vill gå jämnt upp.

Ska hålla din varning i omtanke!
Det ska enligt uppgift vara lätt hänt att, efter att man spenderat ordentligt och sålt för att täcka upp kostnaden, köper lika stora mängder som man sätter i sig på egen hand på ett par dagar för att man "har tråkigt". Alltså ca 360 patroner några gånger i månaden. Även om ekonomin täcker bruket blir man lätt lite lattjo i bollen.
Citera
2009-04-17, 03:17
Medlem
psi807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
Cannabis/spice= Slänggunga ut i rymden, extrem bodyload
Flera patroner i rad när man är rökt genererar också mycket intressanta vortex-cevs, hörde jag.
Citera
2009-04-20, 17:20
Medlem
TheBrokenVows avatar
Undrar hur mycket det är i en lustgaspatron. Dessa från PGW.se tänkte jag på; http://www.pgw.se/product_info.php?c...roducts_id=704

Det jag undrar är i stort sett hur länge en patron räcker och ungefär hur många ballonger man kan fylla med en patron.

Ber om ursäkt om jag missat det men det stod inte något om själva patronerna i FAQ:en.
Citera
2009-04-20, 18:56
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBrokenVow
Undrar hur mycket det är i en lustgaspatron. Dessa från PGW.se tänkte jag på; http://www.pgw.se/product_info.php?c...roducts_id=704

Det jag undrar är i stort sett hur länge en patron räcker och ungefär hur många ballonger man kan fylla med en patron.

Ber om ursäkt om jag missat det men det stod inte något om själva patronerna i FAQ:en.

En normalstor ballong fyller du med en patron (sen är det väl lite kvar i sifonen) och en patron ger väl ett rus på ungefär 30-60sek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in