2007-06-01, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex B
Den funkar ju som en sifon fast istället för att ha mellansteget i själva sifonen så får man ut det direkt i ballongen. Om jag inte redan hade en sifon skulle jag lätt köpt denna istället.

Men det känns lite jobbigt me balongerna... Man kan väl suga direkt från sifonen utan att gasen e för kall?
Citera
2007-06-01, 15:36
Medlem
totens avatar
Tror inte man ska suga direkt från sifonen, som du sa.. den är nog för kall.
Citera
2007-06-01, 16:33
Medlem
Från en riktig sifon kan man "suga" direkt efter som att gasen hinner bli ljummen i sifonen om man väntar 5 sec innan man drar gasen.
Men en så kallad "cracker" (http://www.bongsrus.se/?c=4&p=5) så kan man inte dra direkt från den efter som den inte har något mellan munstycket och patronen där gasen kan värmas upp som i sifonen. Då får man använda en ballong istället men det känns som om en "cracker" blir jävligt kall att hålla i.
Citera
2007-06-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toten

Jodå, det går alldeles utmärkt att suga direkt från sifonen!
Det bästa är att den är som gjord för det.
Citera
2007-06-01, 17:08
Medlem
totens avatar
Ursäkta för min felaktiga fakta

Men den där "lustgasmaskinen" var billig ju? som någon nämnde tror ni den blir svinkall att hålla?
edit.
Citera
2007-06-01, 17:52
Medlem
likeithards avatar
!

Citat:

fel.

den gasen är bara kall när den släpps ut med högt tryck, som ur patronen. i sifonen är det mkt lägre tryck och gasen blir behagligt ljummen..

sluta waina!
Citera
2007-06-01, 17:53
Medlem
ungens avatar
Citat:
Ursäkta för min felaktiga fakta

Men den där "lustgasmaskinen" var billig ju? som någon nämnde tror ni den blir svinkall att hålla?
edit.

Den blir inte kall att hålla, det blir inte ens min hemmagjorda "cracker". Dock är luften som kommer ut ur munstycket väldigt kall som sagt.
Den är ju mycket smidigare än en stor sifon om man ska ta med den ut på en fest eller nåt, några patroner en ballong och det röret får man ju plats med i fickan.
Citera
2007-06-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ungen
Den blir inte kall att hålla, det blir inte ens min hemmagjorda "cracker". Dock är luften som kommer ut ur munstycket väldigt kall som sagt.
Den är ju mycket smidigare än en stor sifon om man ska ta med den ut på en fest eller nåt, några patroner en ballong och det röret får man ju plats med i fickan.

Kan du inte fixa en bild/skiss på din cracker?
Citera
2007-06-02, 15:46
Medlem
Ni som har köpt sifoner från whipcream.se, vilket variant har ni köpt? Är någon bättre eller sämre än någon annan? Är det någon som är helt kass?
Jag tänkte främst på http://www.whipcream.se/content.asp?...nfo&prodid=S02 som inte har någon handtadsgrej, är det här smidigare än såna med tryckhandtag?
Citera
2007-06-02, 16:28
Medlem
Är det bara jag kan tänka/konsentrera (nästan som om man är en annan person) mej bättre på lustgas? (precis efter oev hallusinationer)
Citera
2007-06-02, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmmarabo
Är det bara jag kan tänka/konsentrera (nästan som om man är en annan person) mej bättre på lustgas? (precis efter oev hallusinationer)

Du verkar inte särskilt skärpt när du skriver iaf^^

Och som svar på din fråga, ja det är nog bara du...
Citera
2007-06-02, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ungen
En annan nackdel med en lustgaspatroncracker, annat är de som redan nämnts, är att du inte får med syre om du tar lustgas från en ballong eller påse som du fyllt med en lustgaspatroncracker.
När du tillkopplar en lustgaspatron till en sifon, fylls sifonen som bekant med lustgas. Innan du var den dock full med luft, så det blir en blandningen mellan luft och gas i sifonen. När man inhalerar ren lustgas så finns det risk för syrebrist och liknande, visst kan man ha i åtanke att andas ren luft då och då också. När man dock har hamnat i landet där sockervadden växer så brukar andra tankar än andning, inhysas i ens huvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in