2009-03-29, 23:56
Medlem
Detgarundans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superKing
Kör in en patron, tryck rätt hårt på "avtryckaren" och försök få ner så mycket du kan, håll så länge du orkar och när du verkligen inte kan mer så andas ut så lite som möjligt följt av ett snabbt insug av luft, sedan kör du resten av gasen och håller andan så länge som möjligt. när du känner att du inte klarar mer så släpp bara ut så lite som möjligt igen och fyll upp med luft.
Undvik att skratta ut gasen sålänge som möjligt... Efter typ 3-4 patroner på detta sätt får man riktigt flippade trippar. Speciellt om du är hög eller full.

Ännu bättre på svamp!
Citera
2009-03-30, 00:59
Medlem
Leovinuss avatar
Vid en kort jämförelse så kom jag fram till att köpa 600-pack lustgas från utlandet (UK) blir ca 8% billigare än 360-pack på PGW. Då har jag inte räknat in frakten
Citera
2009-03-30, 01:15
Medlem
superKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
Det finns en amerikansk site som skeppar via nån europeisk underleverantör. Beställer man stora mängder kommer man ner på under en krona per patron tror jag. Länken finns postad i tråden, ska se om jag hittar den.

Sen finns det en engelsk site som också är lite billigare än pgw, återkommer med länk.

Edit: Hittade länkarna, frakten är lite dyrare och leveranstiden längre, men värt om man beställer större mängder:

http://www.creamsupplies.co.uk/
http://www.bestwhip.com/

får beställa riktigt mycket om man ska direkt tjäna något på det, beställer man 1200st tjänar man typ 400spänn, däremot om man slår på stort och drar hem packetet med 3000 så är det nog värt
Citera
2009-03-30, 01:16
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
får beställa riktigt mycket om man ska direkt tjäna något på det, beställer man 1200st tjänar man typ 400spänn, däremot om man slår på stort och drar hem packetet med 3000 så är det nog värt

Kör man 3000 så har man ju säkrat för ett par helger med några polare iaf
Citera
2009-03-31, 11:08
Medlem
PerpetualVoids avatar
Usch, vad otrevliga expediter kan vara. Jag frågade runt i hela staden efter patroner till en gräddsifon, men ingen verkade ha, inte på Partaj, Duka eller i någon liknande affär. De verkade dock ärliga, expediten på Partaj t.ex. bedyrade att de skulle få in en stor leverans i veckan.

I alla fall, till sist hittade jag en affär som hade, en riktig skitbutik vid namn Cervera. Expediten hälsade inte på mig, trots att jag som alltid var propert klädd, log och var allmänt trevlig. När jag frågade efter gräddsifonspatroner blängde hon på mig och försvann iväg en stund. Hon kom sedermera tillbaka med ett 10-pack, för det obscena ockerpriset 100 riksdaler. "Jaha", sade jag till henne, "två 10-pack kan jag ta när jag ändå är i farten." Då blängde hon bara på mig och kläckte ur sig "Nähä, det är allt du får idag, vi har faktiskt slut." Ofta de har helt slut på gräddpatroner, men har ett sista paket kvar? Hon förnekade dessutom att det stod fler på hyllan hon tog paketet ifrån, vilket verkar ganska korkat, med tanke på att jag till och med såg de andra paketen från kassan.

Det är ganska uppenbart att hon fattade vad jag skulle med patronera till, men hur i helvete kan man bete sig på det sättet mot kunder på helt godtyckliga grunder? Även om de kan ana, så kan de inget bevisa, och i vilket fall har de inget med det att göra, eller hur? Dessutom är det inte ens olagligt! De borde vara glada att någon ens köper skräpet de har liggande. Vad vet jag, de kanske har som praxis att behandla alla som köper en viss produkt de tillhandahåller som skit?

Hursomhelst, patroner fick jag i alla fall! Men nu är frågan hur man använder dem? Skall jag sätta en ballong mot sifonmunstycket, eller finns det någon annan lämplig metod? Undviker helst att förfrysa lungorna
Citera
2009-03-31, 13:11
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerpetualVoid
Usch, vad otrevliga expediter kan vara. Jag frågade runt i hela staden efter patroner till en gräddsifon, men ingen verkade ha, inte på Partaj, Duka eller i någon liknande affär. De verkade dock ärliga, expediten på Partaj t.ex. bedyrade att de skulle få in en stor leverans i veckan.

I alla fall, till sist hittade jag en affär som hade, en riktig skitbutik vid namn Cervera. Expediten hälsade inte på mig, trots att jag som alltid var propert klädd, log och var allmänt trevlig. När jag frågade efter gräddsifonspatroner blängde hon på mig och försvann iväg en stund. Hon kom sedermera tillbaka med ett 10-pack, för det obscena ockerpriset 100 riksdaler. "Jaha", sade jag till henne, "två 10-pack kan jag ta när jag ändå är i farten." Då blängde hon bara på mig och kläckte ur sig "Nähä, det är allt du får idag, vi har faktiskt slut." Ofta de har helt slut på gräddpatroner, men har ett sista paket kvar? Hon förnekade dessutom att det stod fler på hyllan hon tog paketet ifrån, vilket verkar ganska korkat, med tanke på att jag till och med såg de andra paketen från kassan.

Det är ganska uppenbart att hon fattade vad jag skulle med patronera till, men hur i helvete kan man bete sig på det sättet mot kunder på helt godtyckliga grunder? Även om de kan ana, så kan de inget bevisa, och i vilket fall har de inget med det att göra, eller hur? Dessutom är det inte ens olagligt! De borde vara glada att någon ens köper skräpet de har liggande. Vad vet jag, de kanske har som praxis att behandla alla som köper en viss produkt de tillhandahåller som skit?

Hursomhelst, patroner fick jag i alla fall! Men nu är frågan hur man använder dem? Skall jag sätta en ballong mot sifonmunstycket, eller finns det någon annan lämplig metod? Undviker helst att förfrysa lungorna

Beställ från pgw istället för att få hålla på med otrevliga expediter. Pgw har sms-avisering också ifall du bor hemma.

När du ska köra via sifonen så är det smidigt att sätta en ballong över munstycket, men kör du direkt via munstycket i käften så förfryser du inte lungorna, sålänge du trycker sakta och försiktigt. Drar du ner 'avtryckaren' till max så blir det ett jävla tryck, vilket inte är att rekommendera om du kör utan ballong.
Citera
2009-03-31, 13:59
Medlem
100 pix för ett 10pck är ett galet pris!
har för mig att man kan köpa 36 pkt för lite över 1000 på pgw.
Citera
2009-04-01, 14:27
Medlem
PerpetualVoids avatar
Citat:
Beställ från pgw istället för att få hålla på med otrevliga expediter. Pgw har sms-avisering också ifall du bor hemma.

När du ska köra via sifonen så är det smidigt att sätta en ballong över munstycket, men kör du direkt via munstycket i käften så förfryser du inte lungorna, sålänge du trycker sakta och försiktigt. Drar du ner 'avtryckaren' till max så blir det ett jävla tryck, vilket inte är att rekommendera om du kör utan ballong.

Jag hade tänkt beställa från PGW i framtiden, enda anledningen till att jag gick till Cervera var att jag behöver patronerna till imorgon Men jag håller med, PGW lär definitivt bli både billigare och smidigare!

Hm, jag tror jag kör på en ballong ändå. Känns bäst, man vet aldrig om man råkar trycka till lite för hårt när man är stenad. Tack för tipset!
Citera
2009-04-01, 21:02
Medlem
superKings avatar
Citat:

Brukar köra direkt ur sifonen, har kanske avtryckaren nertryck 2/3 av max hur skulle det bli skadligt? Har förstått att man kan fylla lungorna med lite för mycket och när det värms upp så utvidgas det och man får lite mindre hela lungor. Men varför spelar det roll hur snabbt man fyller lungorna?
Citera
2009-04-01, 22:00
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Brukar köra direkt ur sifonen, har kanske avtryckaren nertryck 2/3 av max hur skulle det bli skadligt? Har förstått att man kan fylla lungorna med lite för mycket och när det värms upp så utvidgas det och man får lite mindre hela lungor. Men varför spelar det roll hur snabbt man fyller lungorna?

Trycket som uppstår när du drar ner avtryckaren på max är jävligt stark (iaf på min sifon) och det har jag svårt att tänka mig skulle vara bra ur något avseende för lungorna.
Citera
2009-04-08, 04:58
Medlem
Shoukis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psi807
Min gissning är Mosa, om du tittar på resten av produkterna ser du att det är samma märke.
Senast jag beställde så bad jag om patroner från Liss. Det var precis det jag fick också. Det är möjligt att det är Liss de har inne, eller finns bådeoch. Jag litar nog mer på patroner tillverkade i Ungern än patroner från Taiwan. Patronerna från Liss är grålackerade medan patronerna från Mosa är blanka.

Jag har en iSi-sifon som jag är väldigt nöjd med, men det är för stor för att man ska kunna ta med den ut! Är det nån som vet nån affär som säljer bra crackers? Såna av mässing som man ser på eBay, tex. Att köpa därifrån är inte helt billigt tyvärr.
Citera
2009-04-08, 05:03
Medlem
Shoukis avatar
Citat:
Det finns en amerikansk site som skeppar via nån europeisk underleverantör. Beställer man stora mängder kommer man ner på under en krona per patron tror jag. Länken finns postad i tråden, ska se om jag hittar den.

Sen finns det en engelsk site som också är lite billigare än pgw, återkommer med länk.

Edit: Hittade länkarna, frakten är lite dyrare och leveranstiden längre, men värt om man beställer större mängder:

http://www.creamsupplies.co.uk/
http://www.bestwhip.com/

Jag måste varna att utländska sidor kan ha högre frakt än vad de anger. Efter min beställning från Creamright fick jag ett mail där de sa att de behövde 14 pund till för att kunna leverera, eftersom Sverige inte ligger på det brittiska fastlandet! Så innan ni beställer från en utländsk sida är det bäst att skicka ett mail och fråga vad frakten verkligen blir. Ofta kan försäljarna ge förslag på ändringar i ordern för att göra fraktkostnaden mindre eller utnyttja den bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in