Flashback bygger pepparkakshus!
2006-09-22, 09:23
Medlem
Swibbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonee
Är det nån som vet ett ställe där man kan köpa en bra sifon i göteborg? Har inte tid att beställa från nätet...

Whipcream har sitt "kontor" i göteborg så skickar du ett mail och bestämmer träff ska det nog gå ganska smidigt.

Annars hade Verner och Verner i nordstan förra veckan då jag köpte min. Ruskigt dyr dock...600 spänn >-<
Patronerna köper du sedan i partybutiken Bo(r?)dega nära Buttericks för 45kr för ett 10-pack.
Citera
2006-09-22, 10:07
Medlem
På clasohlson kan man annars köpa en sifon för 500kr.
Citera
2006-09-22, 15:57
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
På clasohlson kan man annars köpa en sifon för 500kr.
Nej, bara en sodasifon, inte en gräddsifon.
Citera
2006-09-22, 17:28
Medlem
bjornebarns avatar
Jag kanske är lite sent ute och isf ber jag om ursäkt.

Vissa har påpekat att man får en mörkare röst när man har inhalerat lustgas. Det är för att lustgas har en högre densitet än luft, precis som att helium med än lägre densitet än luft ger en högre röst.

Jag skulle vilja tillägga en sak till guiden för att öppna en patron utan en sifon. Jag testade det för första gången i dag och började med att följa guiden, så jag tog en spik, hammare och plastpåse, men det var verkligen omöjligt att få något hål i patronen. Sedan tog jag ett stämjärn, skruvade fast patronen med den smala änden fri, sågade så långt ut jag kunde med en metallsåg samtidgt som en kompis var beredd med att sätta på en balong på änden. Det fungerade väldigt bra; den enda nackdelen var att man lätt kunde böjra frysa om fingrarna i början så man fick byta person som höll lite då och då, men inte alls irriterande ofta.
Citera
2006-09-22, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Nej, bara en sodasifon, inte en gräddsifon.
Vaddå "Nej".
Jag sade att det var en sifon, om det sedan är en grädd eller sodasifon sade jag inte.
Så en sifon är det ju, eller hur?
En sifon som fungerar utmärkt att köra gas med är det.

Dessutom är tanken/behållaren på den, rätt stor och ganska tilltagen.
Så jag skulle våga mecka 3 patroner i den på samma gång.
Citera
2006-09-23, 02:05
Medlem
Filmas avatar
Citat:
Dessutom är tanken/behållaren på den, rätt stor och ganska tilltagen.
Så jag skulle våga mecka 3 patroner i den på samma gång.

Inte jag.
jag har en likadan sifon som den som säljs på clasohl.... och dem är inte gjorda för att klara så högt tryck. Redan efter två patroner får man se till att allt är ordentligt tilldraget för då börjar det läcka.

Jag skulle inte tro att det är min sifon det är fel på men jag kan inte utesluta att en nyinköpt skulle klara det bättre.
Citera
2006-09-23, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filma
Inte jag.
jag har en likadan sifon som den som säljs på clasohl.... och dem är inte gjorda för att klara så högt tryck. Redan efter två patroner får man se till att allt är ordentligt tilldraget för då börjar det läcka.

Jag skulle inte tro att det är min sifon det är fel på men jag kan inte utesluta att en nyinköpt skulle klara det bättre.
Jag har flera gånger meckat 2 st utan några som helst problem emd läckage eller liknande.
Men efter att ha läst ditt inlägg så tror jag nog att jag avstår från att mecka 3st samtidigt.
Citera
2006-09-24, 12:54
Medlem
Justin_Credibles avatar
Jag funderar på att testa lustgas men är lite osäker.

Är det verkligen värt att lägga 500 kr på sifon + patroner om man bara vill testa? Jag kanske inte ens gillar det. Har ni stött på någon som inte gillar det?
Citera
2006-09-24, 13:16
Medlem
Botanikerns avatar
Nej, det har jag inte ^^
Citera
2006-09-24, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justin_Credible
Jag funderar på att testa lustgas men är lite osäker.

Är det verkligen värt att lägga 500 kr på sifon + patroner om man bara vill testa? Jag kanske inte ens gillar det. Har ni stött på någon som inte gillar det?
Alla får inte samma typ av rus på gas, därför så finns det de som uppskattar ruset mer eller mindre.
Men om du vill testa så rekommenderar jag dig till att köpa ett paket gas ca 50kr och testar.
Citera
2006-09-24, 13:26
Medlem
Justin_Credibles avatar
Citat:
Alla får inte samma typ av rus på gas, därför så finns det de som uppskattar ruset mer eller mindre.
Men om du vill testa så rekommenderar jag dig till att köpa ett paket gas ca 50kr och testar.

Ja, jag får väl göra det. Har ingen som helst erfarenhet av detta.
Citera
2006-09-24, 23:19
Medlem
Är det någon här som vet någon butik i Umeå som säljer lustgaspatroner? Jag skulle vilja testa lustgas, låter hur kul som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in