2007-10-08, 17:01
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Är inte så mycket för att röka, har aldrig fått nån särskilt skön effekt.

Alkohol funkar ju annars ganska fint som boost med
Förstärker väl framförallt njutningen snarare än den psykadeliska effekten men shit va bra det kändes med musiken

Sj tycker ajg alkoholen förstår mer än den gör nytta. ( När det gäller lustgas förstårs )
Citera
2007-10-09, 00:50
Medlem
Varför står det inget om doseringen i faqen? hur många patroner ska man ta som noob?
Citera
2007-10-09, 01:15
Medlem
ctheys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojjan
Varför står det inget om doseringen i faqen? hur många patroner ska man ta som noob?

om du har en sifon så kan du klämma in mera gas i den.
själv har jag en liten inhalator (eller va man ska kalla det), som tar en tub åt gången.
1 tub en räcker för mig .
hållt på med detta länge, lite hobby inhalerat får samma effekt hela tiden.

tips: techno musik, gillar själv Infected mushroom.

gillar ochså att forma händer till så att jag håller en Xbox 360 kontroll (kom jag på häromdagen)
Citera
2007-10-09, 03:03
Medlem
Reoshis avatar
Verkar iallafall som att man kan ta för mycket..

Jag drog i mig kanske.. 50 patroner i snabb följd, jag höll på att komma på svaret på livets gåta serni, viktiga grejjer så man får ju jobba lite för det.

Lagom kul att jag inte kommer ihåg så mycket också, förutom att 3,14(pi) faktiskt har med det att göra. (iom de oändliga antar decimaler som följer).

Hur som helst, jag avslutade då jag var tvungen att gå till toan och spy, fick även en sprängande huvudvärk, dock först ett par minuter efter jag spytt, så tror inte det handlar om syrebrist.. Tog dock som sagt alla patroner i snabb följer, det ända som egentligen tog tid var att hålla gasen inne, annars tog jag bara ett par snabba andetag mellan varje patron.. Riktigt borta blev man iaf, och enligt ögonvittnet hade jag ett riktigt "evil grin" när jag var borta, och tittade upp med ögonen så nästan bara de vita syntes.

det var dock mycket trevlig uppleves overall, men lite jobbigt med spyan och det.. rekommenderat att hålla det på lagom nivå och inte bli för ivrig i sökandet om livets svar

@Bojjan

Dosering och dosering.. Ta det inte i allt för snabb följd bara och testa dig fram.. Jag körde bara på med hyperventilation, ta en ca en halv patron per inandning, och hålla inne i dunno, 30-40sec.. normalt sett andas jag ut och in kanske 5 gånger, sedan drar en snabb hyperventilation och tar en till 'halva'.

kör på i den egen takt bara och gör som det känns bra, för att få ut bra effekt är ju dock hyperventilation och att hålla inne gasen ett tag att rekommendera, men du måste testa dig fram och se vart du har dina gränser, vad jag vet varierar det väldigt mycket från person till person..

take it easy and have a nice ride
Citera
2007-10-09, 11:54
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reoshi
Dosering och dosering.. Ta det inte i allt för snabb följd bara och testa dig fram.. Jag körde bara på med hyperventilation, ta en ca en halv patron per inandning, och hålla inne i dunno, 30-40sec.. normalt sett andas jag ut och in kanske 5 gånger, sedan drar en snabb hyperventilation och tar en till 'halva'.
Hmm du måste mest bara ha blivit snurrig..
Min dosering lyder så här:
ta 1 patron fyll dina lungor med HELA patronen.. håll andan i ca 60sek.. längre om du kan förstårs. Medans du håller den inne tar du och laddar om med en ny, då du är för borta så kan du nog inte ladda om när du har den andra inne
Citera
2007-10-09, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cthey
tips: techno musik, gillar själv Infected mushroom.

IM är psytrance, inte techno
Citera
2007-10-09, 12:50
Medlem
Obegränsadkredts avatar
Jag tod nyss min lustgas oskuld.
En patron räckte.
Satt och andades i min ballong, och väntade på att något skulle hända,
de slutade med att jag låg och gapskratta på sängen och mådde jätte bra.
Enda mssödet var att jag ville springa upp och gjorde det med..!!duns!!..
Citera
2007-10-09, 13:08
Medlem
Någon som kan tipsa varubutik som säljer sifoner eller via internet går också bra. Jag vill han en som man kan ladda med så många samtidigt då en var helt värdelöst för mig. Tipsa den bästa och mest prisvärda..

Sen teknikgrejen vill jag veta, är det som cb? dra in skiten och försök hålla andan så länge som möjligt? Och sig har man en sifon med tre patroner ska man då helst ta lite syre imellanåt?

Hoppas nån snäll fbare kan hjälpa mig. tipsa gärna om länkar till bra o billiga saker..
Citera
2007-10-09, 14:30
Medlem
Köpte patroner från whipcream.se. På förpackningen står det följande:

Do not inhale! Chargers are specially made for making whipped cream in CreamWhippers. Do not use for any other purpose. Misuse may be physically harmful and dangerous to your health.

Märket är kayser. Någon som testat eller ska jag beställa andra?
Citera
2007-10-09, 14:53
Medlem
totens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bojjan
Någon som kan tipsa varubutik som säljer sifoner eller via internet går också bra. Jag vill han en som man kan ladda med så många samtidigt då en var helt värdelöst för mig. Tipsa den bästa och mest prisvärda..

Sen teknikgrejen vill jag veta, är det som cb? dra in skiten och försök hålla andan så länge som möjligt? Och sig har man en sifon med tre patroner ska man då helst ta lite syre imellanåt?

Hoppas nån snäll fbare kan hjälpa mig. tipsa gärna om länkar till bra o billiga saker..

1. blås ut ALL luft i dina lungor.
2. Dra in gas från en patron (hela patronen ska ner i lungorna)
3. A) Ladda om med en ny.
B) Håll andan i minst 60 sekunder. (borde de flesta klara)
4. Andas ut ta några andetag.
5. Dra in din andra.
6. Du är förmodligen för borta för att kunna ladda om till en 3e, men försök gärna
Citera
2007-10-09, 17:06
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
Köpte patroner från whipcream.se. På förpackningen står det följande:

Do not inhale! Chargers are specially made for making whipped cream in CreamWhippers. Do not use for any other purpose. Misuse may be physically harmful and dangerous to your health.

Märket är kayser. Någon som testat eller ska jag beställa andra?

Alltså det finns inga patroner av något märke som är avsedda för att inhaleras...
Citera
2007-10-09, 17:07
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toten
1. blås ut ALL luft i dina lungor.
2. Dra in gas från en patron (hela patronen ska ner i lungorna)
3. A) Ladda om med en ny.
B) Håll andan i minst 60 sekunder. (borde de flesta klara)
4. Andas ut ta några andetag.
5. Dra in din andra.
6. Du är förmodligen för borta för att kunna ladda om till en 3e, men försök gärna

Jo och se till att fyll hela lugnan

Jag måste stoppa i mig ca 1,5 patron per andetag. Det är dyrt att ha stor lugna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in